ρωτώμενοι πό δελφούς μας ν τ κόσμ περί τς «γίας καί Μεγάλης Συνόδου», θά θέλαμε νά καταθέσουμε τά ξς:
μες ο Μοναχοί, δελφοί μου, ζομε καθημερινά τή λειτουργική ζωή τς κκλησίας μας στό ναλόγιο καί νώπιον τς γίας Τραπέζης. πό τήν ναστροφή μας μέ τά ερά κείμενα (Παρακλητική, Μηναον κλπ), διδασκόμεθα μπειρικά τήν δογματική λήθεια τς ρθοδόξου κκλησίας.
Μέ πόνο ντικρίζουμε τά κείμενα τς ν Κρήτσυνόδου ς ξένα πρός τήν παράδοση τς κκλησίας. «γία καί Μεγάλη Σύνοδος» δέν εναι «Συν-οδός», δέν πορεύθη τήν δόν τν γίων Συνόδων τς κκλησίας μας, φο δέν πεκύρωσε τίς προηγούμενες Συνόδους. Δέν εναι «πόμενη τος γίοις Πατράσι». σύνοδος τς Κρήτης φερε μιά νατροπή στήν στορία τς λειτουργίας τν Συνόδων.
Μιά ληθινή Σύνοδος εναι συνέχεια τν πρό ατς Συνόδων καί πικυρώνει τίς ποφάσεις τους, πως συμβαίνει μέχρι σήμερα μέ τίς τοπικές συνόδους τν Ατοκεφάλων κκλησιν. ν Κρήτ σύνοδος δέν πεκύρωσε τίς πρό ατς Συνόδους, δέν κατεδίκασε τίς αρέσεις πού ατές κατεδίκασαν, λλά νεργώντας ντίθετα καί ντιπατερικά, γνοώντας τίς ποφάσεις τν πρό ατς Συνόδων, νύψωσε τίς αρέσεις καί τίς ναγνώρισε ς κκλησία.
Ατό τραυμάτισε τήν μοναχική μας συνείδηση. Ασθανόμεθα τίς ποφάσεις τς συνόδου ατς ς ξένο σμα πού προσπαθε μέ βία νά εσχωρήσει μέσα στό Σμα τς κκλησίας. Θεωρομε τι σύνοδος ατή μφορεται πό τό πνεμα τς συγχρόνου παναιρέσεως το Οκουμενισμο (πού δη μετρ πάνω πό 100 χρόνια ζως) καί τι πέστη πό τόν ρθό δρόμο πού μς πέδειξαν ο Πατέρες μας.
μες ο Μοναχοί μμένουμε «ν ος διδάχθημεν καί πιστώθημεν», ναμένοντες καί προσκαρτεροντες ν προσευχ καί νηστεί διά τήν κβασιν τς λης ποθέσεως.
Μετ᾿ εὐχῶν,
Ὁ Καθηγούμενος
Ἀρχιμανδρίτης Χρυσόστομος

καί οἱ σύν ἐμοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί