ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔14/12/2016 - 16:14 | Author: Newsroom

Στη σημερινή συνέντευξη τύπου που παρέθεσε στους εκπαιδευτικούς συντάκτες ο Υπουργός Παιδείας προκειμένου να παρουσιάσει τις προγραμματικές του θέσεις για την Παιδεία, ερωτήθηκε για την ιδιωτική εκπαίδευση, το νόμο Φίλη και τις διαπραγματεύσεις με τους «θεσμούς».

Οι απαντήσεις που έδωσε ήταν καθοριστικής σημασίας και ξεκαθαρίζουν το τοπίο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα:

Α. ΝΟΜΟΣ ΦΙΛΗ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ

Ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, μετά την εμμονή των «θεσμών» (ΣΣ: μετά από απαίτηση συγκεκριμένης ομάδας των σχολαρχών) να αποσυρθεί η διάταξη για τον έλεγχο των απολύσεων και να επανέλθει η ιδιωτική εκπαίδευση στο καθεστώς μαζικών και ελεύθερων απολύσεων Αρβανιτόπουλου. Τόνισε ότι συμφωνήθηκε η επιτροπή ελέγχου των απολύσεων που με βάση το Νόμο Φίλη ήταν υπηρεσιακή, να αντικατασταθεί από μια ανεξάρτητη επιτροπή την οποία αποτελούν τρεις δικαστές, ένας εκπρόσωπος της ΟΙΕΛΕ και ένας των σχολαρχών. Η συμφωνία αυτή, ανέφερε, έχει αποτυπωθεί εγγράφως και θα νομοθετηθεί άμεσα.

Β. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ

Ο κ. Γαβρόγλου αναφερόμενος στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ξεκαθάρισε ότι ασκούν κοινωνικό λειτούργημα και δεν είναι υπάλληλοι ιδιωτικών εταιρειών. Επειδή, επομένως, κατά το Σύνταγμα τα ιδιωτικά σχολεία εποπτεύονται από το κράτος, θα πρέπει να διασφαλίζεται η ανεξαρτησία και η αυτονομία του εκπαιδευτικού, ώστε ανεμπόδιστος από πιέσεις να μπορεί να παρέχει το έργο του. Τούτο, άλλωστε, δεν είναι μια νέα διαπίστωση, αλλά είχε τονιστεί με εξαιρετικό τρόπο από το μακαρίτη Παύλο Μπακογιάννη σε δήλωσή του σχετικά με τα ιδιωτικά σχολεία.

Παραθέτουμε για τους νεότερους συναδέλφους τη συγκλονιστική – και ιδιαίτερα επίκαιρη – δήλωση του Παύλου Μπακογιάννη στην εφημερίδα «Το Βήμα» στις 7/11/1976:

«Η έλλειψη της μονιμότητας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν αποτελεί μειονέκτημα μόνο για τους εκπαιδευτικούς, που αν περιοριζόταν σε αυτό θα είχε μόνο κοινωνική σημασία. Προκαλεί σειρά άλλων ανωμαλιών. Οι διδάσκοντες εξαρτώνται πλήρως από τον εργοδότη που έχει ως βασικό στόχο το κέρδος. Κι όσο περισσότερο εξαρτάται αυτός που διδάσκει από τον εργοδότη, τόσο περισσότερο είναι το σχολείο επιχείρηση και τόσο λιγότερο είναι σχολείο και εκπαιδευτήριο. Η ανασφάλεια δε αυτή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών οδηγεί αναγκαστικά σε σειρά υποχωρήσεων, που τελικά καταλήγουν σε βάρος της εκπαιδεύσεως. Ιδιαίτερα εμφανές γίνεται αυτό στην κατηγορία εκείνη των ιδιωτικών σχολείων που συγκεντρώνουν μαθητές που για οποιονδήποτε λόγο δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν στο δημόσιο σχολείο. Η πρώτη υποχρέωση που θα έπρεπε να επιβληθεί στους επιχειρηματίες-πωλητές παιδείαςείναι η μονιμότητα του διδακτικού προσωπικού, για να μπορεί αυτό απερίσπαστο και μακριά από επιχειρηματικές πιέσεις να αφιερωθεί στη δουλειά του. Με μόνιμο διδακτικό προσωπικό στα ιδιωτικά σχολεία θα ασκείται καλύτερα και αποτελεσματικότερα και η κρατική εποπτεία σε αυτά».

Γ. ΑΝ ΟΙ ΣΧΟΛΑΡΧΕΣ ΕΜΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΠΑ 24%

Τέλος, ο Υπουργός τόνισε ότι, παρά τη συμφωνία κυβέρνησης-θεσμών, υπάρχουν ορισμένοι σχολάρχες που ακατανόητα και εμμονικά πιέζουν για την πλήρη απόσυρση του νόμου. Προφανώς ξεχνούν, όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου, ότι η κυβέρνηση απέσυρε τη διάταξη για την επιβολή ΦΠΑ 24% στην ιδιωτική εκπαίδευση αποδεχόμενη το επιχείρημά τους ότι δεν είναι επιχειρήσεις. Μήπως επιθυμούν να επανέλθει το ΦΠΑ 24%;

Συμπλήρωσε ότι οι σχολάρχες αυτοί – διότι υπάρχουν, είπε, πολλοί σχολάρχες που του έχουν αναφέρει πως δεν έχουν κανένα πρόβλημα με το νόμο – δεν θέλουν να είναι απλώς ελεύθερες οι απολύσεις. Επιδιώκουν να είναι απολύτως ανεξέλεγκτοι σε όλα τα ζητήματα, τόσο στα εργασιακά όσο και στα εκπαιδευτικά. Κι αυτό, ολοκλήρωσε την απάντησή του ο Υπουργός Παιδείας, η ελληνική κυβέρνηση δεν πρόκειται να το αποδεχθεί.

Loading...