• Καθηγητής vs «σημερινή» έννοια της Δημοκρατίας..

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔04/04/2017 - 23:14 | Author: Newsroom

    Ανήκεις στους θιασώτες της δημοκρατικής «λογικής». Ένας ανάμεσα στα εκατομμύρια οπαδών της δημοκρατικής διαδικασίας σαν τη βάση λειτουργίας της οργανωμένης ομαδικής συμβίωσης των ανθρώπων.

    Manolis Anastopoulos

    Αν δεν περιορίζεσαι στην θεωρητική και εξ αποστάσεως εφαρμογή της .. υιοθετείς τη δημοκρατική σκέψη σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας σου. Την καθιστάς «ορατή» σε όλα τα στοιχεία του περιβάλλοντος που επηρεάζεις ή επηρεάζεσαι. Ένα από αυτά είναι και ο εργασιακός σου χώρος.

    Θυμάσαι τα χρόνια που εσύ καθόσουν στα θρανία και σίγουρα δεν νοσταλγείς ακούσματα όπως: τώρα μιλάω ΕΓΩ, δεν είναι υπό συζήτηση, βάση και πολύ σου είναι, αύριο να έρθει ο κηδεμόνας σου, 2 μέρες αποβολή και αν το ξανακάνεις 5, δεν ρώτησα τη γνώμη σου..

    Τα χρόνια άλλαξαν, και μαζί με αυτά και ο ρόλος σου. Δεν κάθεσαι πια στα θρανία. Αποφάσισες να είσαι αυτός που θα μεταφέρει γνώση στα παιδιά των θρανίων. Είσαι ο καθηγητής τους. Άλλη μια ευκαιρία να «αποδείξεις» έμπρακτα τα δημοκρατικά πιστεύω σου.

    Τα προηγούμενα ακούσματα – εκείνης της άλλης εποχής – «χάραξαν» αρνητικά το είναι σου. Φυσικά και δεν τα χρησιμοποιείς. Στη θέση τους βρίσκονται πια: να βρούμε κάτι που θα εξυπηρετήσει όλους σας, δεν το απορρίπτω πριν το συζητήσουμε, πιστεύω ότι μπορείς να πας καλύτερα, το να μιλήσω με τους γονείς σου θα είναι η τελευταία μου επιλογή, ξέρεις ότι δεν μου αρέσει να σου πω να βγεις έξω την ώρα που κάνω μάθημα, θέλω να ακούσω τη δική σου άποψη..

    Η παραπάνω εικόνα – ατμόσφαιρα φροντίζεις  λοιπόν να «σκιαγραφεί» την τάξη σου. Δημιουργείς – κατά τη γνώμη σου – μια μικρή δημοκρατική κοινωνία βασισμένη σε λογικές που εσύ πιστεύεις. Είναι όμως ακριβώς μικρή! Αποτελεί ένα μόνο στοιχείο ενός συστήματος που αποτελείται από χιλιάδες άλλα υποσυστήματα – στοιχεία.

    Για να «επισκεφτούμε» λοιπόν κάποια από τα άλλα υποσυστήματα! Πως ακριβώς αντιμετωπίζεται ο μαθητής έξω από την τάξη σου; Τι είδους συμπεριφορές εισπράττει από το γενικότερο οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό, πολιτισμικό περιβάλλον; Ποιας λογικής είναι οι αποφάσεις που λαμβάνονται 2 -3 μήνες πριν τις πανελλαδικές και οι οποίες ενδέχεται να τροποποιηθούν λίγες ημέρες αργότερα. Πως ακριβώς λειτουργούν οι θεσμοί; Τελικά, πόσο δημοκρατική είναι η ευρύτερη ατμόσφαιρα;

    Γυρίζω τώρα στο μικρόκοσμό σου και έχω  εσένα μέσα στην τάξη να θέλεις να προωθήσεις την ομαδικότητα μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες! Που ζεις κύριε καθηγητά; Να σου πω κάτι; Η έξω ατμόσφαιρα με κάνει να εκλαμβάνω τη συμπεριφορά σου σαν ένδειξη αδυναμίας; Άντε παράτα με κι εσύ! Σηκώνομαι βγαίνω έξω από την τάξη και μπορεί καν να μην πάρω την άδειά σου:

    Έτσι μου λένε να καταλαβαίνω  τη λέξη Δημοκρατία!

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...