«Κανένα σχόλιο» είναι η απάντηση που δίνεται από το υπουργείο Παιδείας στην διαρροή πληροφορίας για νομοθετικές παρεμβάσεις στα ιδιωτικά σχολεία που κυκλοφόρησε σήμερα Τετάρτη, και αφορά τις αξιολογήσεις των μαθητών τους.

Σύμφωνα με αυτήν, οι εξετάσεις των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία θα γίνονται απο επιτροπές καθηγητών του δημοσίου, που θα βαθμολογούν και τους μαθητές.
Οι καθηγητές των ιδιωτικών σχολείων δεν θα έχουν την δυνατότητα να αξιολογήσουν βαθμολογικά τους μαθητές τους.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες η διάταξη αυτή θα ενταχθεί στο «μίνι» νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας για τα ιδιωτικά σχολεία, το οποίο και σύντομα θα ανακοινωθεί.
Με τη υπουργική απόφαση που συντάσσεται στις απολυτήριες γραπτές εξετάσεις της Γ΄ Γυμνασίου και της Γ΄ Λυκείου:
– Τα θέματα σε κάθε μάθημα θα τα επιλέγουν δύο καθηγητές δημόσιου σχολείου οι οποίοι θα βαθμολογούν και τα γραπτά των μαθητών.
– Οι καθηγητές του δημοσίου θα έχουν και την ευθύνη της έκδοσης των απολυτηρίων, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου θα κάνει μόνο το χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών (έλεγχος απουσιών και διαγωγής).
Σε κάθε περίπτωση, το απολυτήριο Γυμνασίου και το απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να έχουν αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (Επίπεδο 2 και 4 αντίστοιχα).
Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) στην οποία αναφέρεται σε «αφόρητες πιέσεις προς τους καθηγητές αρκετών ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, για παραποίηση ενδοσχολικών διαδικασιών, παραχάραξη βαθμολογιών, ωρολογίων προγραμμάτων κ.λπ.».
Το συνδικαλιστικό όργανο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών κάνει λόγο για «ένα πρωτοφανές καθεστώς ανελευθερίας, αυθαιρεσίας και ανομίας». Και τονίζει ότι «το 2014 η Κομισιόν επέβαλε στην ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει, προκειμένου να αποκατασταθούν συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτό ακόμη δεν έχει συμβεί. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο μας, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία με δημόσιο έλεγχο. Οποιαδήποτε μέθοδος διασφάλισης και αν επιλεγεί από την πολιτεία, θα πρέπει να ισχύσει ενιαία για όλους τους τύπους ιδιωτικών σχολείων, ισότιμων ή μη».
Παπαματθαίου Μάρνυ