ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔01/03/2013 - 23:51 | Author: Newsroom

alt

Τροπολογία για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας, που θα συμπεριληφθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος.

Η νέα Αρχή για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Εκπαίδευση

Σύμφωνα με την τροπολογία θα συσταθεί μια ανεξάρτητη διοικητική αρχή με την επωνυμία «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε). Θα είναι 7μελής και η αποστολή της θα είναι μεταξύ άλλων:

– Η διασφάλιση της υψηλής ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

– Θα αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

– Θα υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας στην βελτίωση του σχεδιασμού της εθνικής στρατηγικής για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την επιτυχή μετάβαση των μαθητών στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη σταδιοδρομία και τη δια βίου μάθηση.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

– Για τις σχολικές μονάδες και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης ο βαθμός ανταπόκρισης στα προγράμματα δράσης που καταρτίζονται σύμφωνα με το σχετικό νόμο. (3848/2010)

– Τα μαθησιακά αποτελέσματα.

– Η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του διδακτικού και γενικότερα του εκπαιδευτικού έργου, όπως τεκμηριώνεται ιδίως από την αξιολόγηση από τους μαθητές και τα πρόσωπα που ασκούν τη γονική τους μέριμνα.

– Η καταλληλότητα των προσόντων του διδακτικού προσωπικού.

– Η ποιότητα των υποστηρικτικών υπηρεσιών, όπως τα σχολικά εργαστήρια και οι βιβλιοθήκες.

– Η ανταπόκριση των σχολικών μονάδων και των λοιπών υπηρεσιών στον στρατηγικό στόχο για μείωση της μαθητικής διαρροής, καθώς και στην αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού, εκφοβισμού και βίας.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, “κοινές δεσμεύσεις με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η επιτακτική εσωτερική ανάγκη η χώρα μας να αποκτήσει σύστημα αποτίμησης της ποιότητας στην εκπαίδευση, επιβάλλουν την καθιέρωση ενός συστήματος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου για τη διασφάλιση της ποιότητας.

Το σύστημα αξιολόγησης πρέπει ενδεικτικά να αναφέρεται:

α) Στο έργο των Δομών (Κεντρικό επίπεδο, Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης)

β) Στις διαδικασίες που αναπτύσσονται / εφαρμόζονται σε όλα τα παραπάνω επίπεδα

γ) Στους διαθέσιμους ανθρώπινους και υλικούς πόρους

δ) Στο έργο των στελεχών της εκπαίδευσης και των λοιπών εκπαιδευτικών.

oefe.gr

Loading...
  • europalso

    ideascentral