Μετά τις καταγγελίες για τα «μαγειρέματα» βαθμών και προγραμμάτων σε ιδιωτικά σχολεία, από το Ρέθυμνο καταφθάνουν πληροφορίες για «παρεμβάσεις» στα όρια του εκβιασμού προς καθηγητές να βελτιώσουν βαθμολογίες μαθητών. Ας όψεται η «μεταρρύθμιση» και ο «ανταγωνισμός» στην εκπαίδευση… .

Κατ’ αρχάς, παρουσιάστηκε το φαινόμενο σε αναβαθμολογήσεις μετεξεταστέων του Σεπτεμβρίου τα γραπτά να επιστρέφουν με αδικαιολόγητα υψηλότερες βαθμολογίες, ανεξάρτητα από την επίδοση των μαθητών.

Το γεγονός αυτό, από τη μια πλευρά, δείχνει την πρόθεση να μπει προβιβάσιμη βαθμολογία σε συγκεκριμένα γραπτά και, από την άλλη, αφήνει εκτεθειμένους τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς απέναντι στους μαθητές και τους γονείς τους, δημιουργώντας κακό προηγούμενο για τα επόμενα σχολικά έτη.

Επιπλέον, όπως καταγγέλλει σε επιστολή της η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) του νομού Ρεθύμνου, ακόμα και σήμερα, σχεδόν δυο μήνες μετά τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου και ενώ έχουν συνταχθεί τα πρακτικά των αποτελεσμάτων και οι βαθμοί έχουν περαστεί στο MySchool, «εκπαιδευτικοί δέχονται ασφυκτικές πιέσεις να αλλάξουν τους βαθμούς της προφορικής εξέτασης σε συγκεκριμένους μαθητές Μέσα στα άλλα, δέχτηκαν και την απειλή αρνητικής αξιολόγησής τους από τον σύμβουλο της ειδικότητάς τους».

Τα παραπάνω γεγονότα, πέρα από το ότι κινούνται στα όρια ή και πέρα από τα όρια του νομοθετικού πλαισίου, αποτελούν μια ευθεία παρέμβαση στο έργο του εκπαιδευτικού, «ακυρώνοντάς» τον.

Σε κάθε περίπτωση είναι σαφές ότι κατάλληλος, για να παίρνει παιδαγωγικές αποφάσεις για τη φοίτηση των μαθητών, είναι ο σύλλογος καθηγητών κάθε σχολείου, που είναι και ο μόνος που μπορεί να συνεκτιμήσει τα κοινωνικά και μαθησιακά κριτήρια για κάθε μαθητή.

Του Χ. Κάτσικα