• Κάλυψη κενών με υπερωρίες

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔19/01/2015 - 22:35 | Author: Newsroom

    Η υπερωριακή απασχόληση των εκπαιδευτικών, όπως έχει γράψει το news.gr, αποτελεί μα από τις μεθόδους για την κάλυψη κενών. Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στα μέσα σχεδόν της σχολικής χρονιάς οι αποφάσεις για αναθέσεις υπερωριών σε εκπαιδευτικούς συνεχίζονται στερώντας παράλληλα θέσεις εργασίας για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

    Το τελευταίο διάστημα είχαμε και άλλες αποφάσεις για την ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης των εκπαιδευτικών τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια. Με τη λύση των υπερωριών το Υπουργείο περιορίζει από τη μια πλευρά τα κενά ενώ δίνει και ένα κίνητρο στους εκπαιδευτικούς να αυξήσουν τις απολαβές τους αφού σύμφωνα με εγκύκλιο η ωριαία αμοιβή ορίζεται στα 10 ευρώ.

    Βάσει του άρθρου 14 παρ.16 του Ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167/30.9.1985 τ.Α΄) η υπερωριακή απασχόληση μέχρι πέντε (5) ώρες την εβδομάδα ανατίθεται με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων ή του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου. Επισημαίνεται δε, ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχει προσφορά για προαιρετική υπερωριακή διδασκαλία από εκπαιδευτικούς η απόφαση ανάθεσης είναι υποχρεωτική (βάσει του εν λόγω άρθρου, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 6, παρ.17 του Ν.3027/2002).

    Οι υπερωρίες προκαλούν τις αντιδράσεις των συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών και των αιρετών. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι ο αιρετός στο ΚΥΣΔΕ κ. Κορδής σε παλιότερο ενημερωτικό του σημείωμα καλούσε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αναθέτουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε εκπαιδευτικούς ενώ απαιτούσε η κάλυψη των κενών να γίνεται με αναπληρωτές.

    Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας για το 2014 είχαν προβλεφθεί 3.000.000 ευρώ για υπερωρίες σε Α/θμια και Β/θμια ενώ για το 2015 το κονδύλι των υπερωριών είναι ελαφρά μειωμένο αφού φθάνει τα 2.824.600 ευρώ.

    ΑΘΜΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ

    2014

    2015

    2.000.000

    1.990.000

    ΒΘΜΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ

    2014

    2015

    1.000.000

    834.600

    ΣΥΝΟΛΟ

    2014

    2015

    3.000.000

    2.824.600

    news.gr

    Loading...
  • loading...