«Στόχος μας να κανονικοποιήσουμε την καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών» τόνισε ο υπουργός Παιδείας

Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς που συνοδεύτηκε με το μεγαλύτερο αριθμό πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το ολοήμερο, τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μίλησε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου Στο Κόκκινο και τους Χρύσα Βαϊνανίδη και Γιώργο Τραπεζιώτη.

«Στόχος μας να κανονικοποιήσουμε την καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών» τόνισε ο υπουργός Παιδείας σημειώνοντας ότι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αναπληρωτές και εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη θέση τους. Ο κ. Γαβρόγλου απέδωσε τις καθυστερήσεις των προηγούμενων χρόνων σε μικροσυμφέροντα και πελατειακές σχέσεις που δεν επέτρεπαν να γίνει το «αυτονόητο», δηλαδή να τοποθετηθούν έγκαιρα οι αναπληρωτές στα σχολεία.

Σχετικά με τα εναπομείναντα κενά, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι θα ολοκληρωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα σημειώνοντας ότι σε αυτό το πρώτο κύμα προσλήψεων δόθηκε προτεραιότητα στην κάλυψη των κενών σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και ειδική αγωγή.  Ερωτηθείς για το φαινόμενο να μην ανακοινώνονται τα κενά από τις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε πως το υπουργείο Παιδείας έχει δεχθεί ανάλογες καταγγελίες και παραδέχθηκε πως θα πρέπει να βρεθεί μία λύση για τον έλεγχο τέτοιων περιπτώσεων.

Για το ολοήμερο σχολείο, επανέλαβε πως από φέτος ο θεσμός επεκτείνεται σε 835 σχολεία απομακρυσμένων περιοχών και νησιών εμπλουτισμένα με ειδικότητες και δραστηριότητες. Για την επιτυχία του θεσμού, έθεσε ωστόσο ως προϋπόθεση να κερδίσει το ολοήμερο την εμπιστοσύνη των γονιών με στόχο ο χώρος του σχολείου να οικειοποιηθεί και να αγαπηθεί από τα παιδιά.

Για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ο υπουργός παρουσίασε το τρίπτυχο των προβλημάτων του σημερινού συστήματος αλλά και νοοτροπίας του Λυκείου και της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση: το ως βαθμίδα έχει ακυρωθεί, οι εισαγωγικές δεν παίζουν κανένα παιδαγωγικό ρόλο και πολλοί υποψήφιοι δεν σπουδάζουν αυτό που επιθυμούν. Όπως σημείωσε πάνω από το 16% των υποψηφίων, ακόμη και με καλές βαθμολογίες, μένουν εκτός Τριτοβάθμιας. «Επομένως πρέπει να συμφωνήσουμε ποια προβλήματα πάμε να λύσουμε» επισήμανε.

Για τις προτεινόμενες αλλαγές, προσέθεσε ότι το Λύκειο θα πρέπει να αποκτήσει τον εκπαιδευτικό, θεσμικό και γνωσιακό του ρόλο και οι εισαγωγικές εξετάσεις να αποδραματοποιηθούν. Κληθείς να σχολιάσει τις αντιδράσεις και τις κατηγορίες περί διπλών εξετάσεων σημείωσε ότι οι προτάσεις θα τεθούν σε διαβούλευση χαρακτηρίζοντας τη διαδικασία της συζήτησης και της συναίνεσης ως «στοιχείο πολιτικής ωριμότητας».

Ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε πως όλα τα πολιτικά κόμματα θα πρέπει να συμφωνήσουν τι σημαίνει ότι «η εκπαίδευση αποτελεί εθνικό ζήτημα».