Υποβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Κέρκυρα

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔02/10/2017 - 15:11 | Author: Newsroom

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων – Με αφορμή την κατάργηση πολλών ολιγομελών τμημάτων στα της Κέρκυρας, μεταξύ των οποίων και του τομέα Πληροφορικής της Β΄ τάξης του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ., που πέρυσι διακρίθηκε με το πρώτο βραβείο στον «1ο Μαθητικό Διαγωνισμό Καινοτομίας και Δημιουργικότητας Ιονίων Νήσων (Ionio-Student-Innovation)», ο βουλευτής Αττικής και Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου του Ποταμιού, Γ. Μαυρωτάς, κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Γαβρόγλου.

Επισημαίνει ότι το πλήγμα για την Κέρκυρα και την εκεί τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση είναι σημαντικό, καθώς καταργούνται και οι ειδικότητες Φυτικής Παραγωγής, Τεχνικός Υπολογιστών και Δικτύων στη Γ΄ Λυκείου του 2ο ΕΠΑ.Λ Κέρκυρας, η ειδικότητα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Γ΄ Λυκείου του ΕΠΑ.Λ. Κάτω Κορακιάνας και η ειδικότητα Υπαλλήλου Τουριστικών Επιχειρήσεων στη Γ΄ Λυκείου πάλι στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ, όταν μάλιστα η Κέρκυρα αποτελεί κατεξοχήν τουριστικό προορισμό.

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καταργώντας τμήματα και ειδικότητες τομέων των ΕΠΑ.Λ. στην ελληνική επαρχία, όπου οι επιλογές των μαθητών περιορίζονται δραματικά σε σχέση με τα αστικά κέντρα, οδηγεί σταδιακά στην απαξίωση και στο κλείσιμο των ΕΠΑ.Λ της περιφέρειας με συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες και πρωτίστως για τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Ο βουλευτής Αττικής με το Ποτάμι, ζητά να ενημερωθεί για τα κριτήρια της κατ’ εξαίρεση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑ.Λ, αλλά και σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές να παρακολουθήσουν την ειδικότητα που έχουν επιλέξει, χωρίς να αναγκαστούν να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό λόγω κατάργησης του αντίστοιχου τμήματος.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Κατάργηση τομέα Πληροφορικής στη Β’ Τάξη του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και άλλων ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. της Κέρκυρας»

Με την υπ΄ αριθ. Φ12/134644/Δ4/08-08-2017 (Β΄ 2891) Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.) με θέμα «Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β’ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)» ορίζονται τα κατώτατα όρια αριθμού μαθητών για τη λειτουργία των τμημάτων, ανάλογα με τις αντίστοιχες κατηγορίες σχολικών μονάδων, όρια τα οποία όταν δεν εκπληρούνται, τα αντίστοιχα τμήματα θα καταργούνται.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, εκδόθηκε η υπ΄ αριθ. 1470/20-09-2017 Απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα «Έγκριση, κατ’ εξαίρεση για το σχολικό έτος 2017-2018, της λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑ.Λ.» με την οποία εγκρίθηκαν τμήματα με μικρότερο αριθμό μαθητών από τον προβλεπόμενο κατ’ εξαίρεση των ισχυουσών διατάξεων.

Στην εν λόγω Απόφαση δεν περιλαμβάνεται ο τομέας Πληροφορικής της Β’ τάξης του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Κέρκυρας (αν και περιλαμβάνεται ο ίδιος τομέας στη Γ΄ τάξη), με αποτέλεσμα οι οκτώ (8) εγγεγραμμένοι μαθητές να μην έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα στην ειδικότητα που τους ενδιαφέρει, ενώ όπως είναι φυσικό την επόμενη χρονιά (2018-2019) δεν θα λειτουργήσει ούτε η Γ’ τάξη του ίδιου σχολείου. Συγχρόνως δεν περιλαμβάνονται και ορισμένες ειδικότητες όπως Φυτικής Παραγωγής και Τεχνικός Υπολογιστών και Δικτύων στη Γ΄ Λυκείου στο 2ο ΕΠΑ.Λ, η ειδικότητα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Γ΄ Λυκείου στο ΕΠΑ.Λ. Κάτω Κορακιάνας και η ειδικότητα Υπαλλήλου Τουριστικών Επιχειρήσεων στη Γ΄ Λυκείου πάλι στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μάλιστα προκαλεί εύλογη απορία πως γίνεται το Υπουργείο να καταργεί μια ειδικότητα σχετική με τον τουρισμό όταν το νησί της Κέρκυρας αποτελεί κατεξοχήν τουριστικό προορισμό.

Η Ε.Λ.Μ.Ε. Κέρκυρας εξέδωσε ανακοίνωση αντίθεσης συνολικά για το θέμα της μη έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. του νησιού, ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση των εκπαιδευτικών και μαθητών του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Κέρκυρας, η Β’ τάξη της προηγούμενης χρονιάς του τομέα Πληροφορικής, πήρε το Α’ Βραβείο στον «1ο Μαθητικό Διαγωνισμό Καινοτομίας και Δημιουργικότητας Ιονίων Νήσων (Ionio-Student-Innovation)». Το βραβείο αφορούσε τη δημιουργία ρομποτικής εφαρμογής για άτομα με ειδικές ανάγκες, γεγονός που καταδεικνύει το υψηλό επίπεδο επιμόρφωσης και το μεγάλο ενδιαφέρον των μαθητών του σχολείου.

Επειδή αυτή η εξέλιξη αφαιρεί το δικαίωμα των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. να επιλέξουν ελεύθερα την ειδικότητα που προτιμούν, και τους αναγκάζει να επιλέξουν είτε παραπλήσια ειδικότητα με τα ενδιαφέροντά τους, είτε εντελώς άσχετη, στη δημόσια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση του τόπου τους. Ενώ αυτό πλήττει περισσότερο τους φοιτούντες στα Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. καθώς πρόκειται για μαθητές που εργάζονται τις πρωινές ώρες συνεπώς η εγγραφή τους σε μη εσπερινό σχολείο καθίσταται αδύνατη.

Επειδή πολλοί εκ των μαθητών ενδέχεται να αναγκασθούν να στραφούν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. για να ακολουθήσουν την επαγγελματική διαδρομή που τους στερήθηκε με ευθύνη των εν λόγω αποφάσεων του Υπουργείου, με όποιο οικονομικό κόστος συνεπάγεται αυτό για τις οικογένειές τους και αύξηση της εσωτερικής μετανάστευσης.

Επειδή η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καταργώντας τμήματα και ειδικότητες τομέων των ΕΠΑ.Λ στην ελληνική επαρχία, όπου οι επιλογές των μαθητών περιορίζονται δραματικά σε σχέση με τα αστικά κέντρα, οδηγεί σταδιακά στην απαξίωση και στο κλείσιμο των ΕΠΑ.Λ της περιφέρειας με συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες και πρωτίστως για τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποια είναι τα κριτήρια της κατ’ εξαίρεση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ; Δεν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται σε αυτά η τοποθεσία, η ύπαρξη γειτονικών σχολείων με σχετική ειδικότητα, η συνέχεια καλών πρακτικών, κοινωνικά κριτήρια κλπ;

2. Με ποιον τρόπο θεωρείτε πως αναβαθμίζετε την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση όταν την ίδια στιγμή καταργούνται ειδικότητες/τομείς στην περιφέρεια, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την με αριθμ. πρωτ. 108437/Φ1/ΕΞ/28-06-2017 απάντησή σας σε προηγούμενη ερώτηση, σύμφωνα με την οποία δηλώνετε ότι «καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν οι ισχυρισμοί ότι καταργούνται ειδικότητες ή τομείς στα ΕΠΑ.Λ.»;

3. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να υπάρχει η δυνατότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές να παρακολουθήσουν την ειδικότητα που έχουν επιλέξει, χωρίς να αναγκαστούν να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό λόγω κατάργησης του αντίστοιχου τμήματος που τους ενδιαφέρει, ειδικά στην περιφέρεια όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα εύκολης μετακίνησης;

4. Στην υπ΄ αριθ. 1470/20-09-2017 Απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα «Έγκριση, κατ’ εξαίρεση για το σχολικό έτος 2017-2018, της λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑ.Λ.», αναφέρεται στο σχετ.(11) : «Το γεγονός από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού». Κατά συνέπεια για ποιον λόγο καταργήθηκε το τμήμα εξαρχής, αν δεν ήταν οικονομικοί οι λόγοι; Και για ποιον λόγο δεν συνεχίζουν όλα τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑ.Λ. της περιφέρειας την λειτουργία τους προσφέροντας στις τοπικές κοινωνίες της ελληνικής επαρχίας;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Μαυρωτάς – Αττικής

Loading...
  • ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

    europalso

    ideascentral