ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: Αξιότιμε  κ. Υπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων

Επειδή η και ο αποτελεί μια ποιοτική επένδυση για το μέλλον των παιδιών μας, είναι κατανοητή και αναγκαία η παρέμβαση της Πολιτείας, ούτως ώστε να διασφαλίζεται η ύπαρξη μίας δημιουργικής και αποτελεσματικής Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, με στόχο την αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού.

«Η Φυσική Αγωγή και ο Αθλητισμός αποτελεί ένα ουσιώδες στοιχείο αγωγής για όλη μας τη ζωή μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα,» (άρθρο 2, Διεθνής Καταστατικός Χάρτης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, UNESCO, 1978).

«Η διδασκαλία, η προπόνηση και η διοίκηση στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό πρέπει να ασκείται από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό,» (άρθρο 4, Διεθνής Καταστατικός Χάρτης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, UNESCO, 1978).

Θεωρείτε ότι τα επιστημονικά και οργανωτικά προσόντα των εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης και Γαλλικής Φιλολογίας είναι ισοδύναμα με αυτά των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, σε ότι αφορά τον επιχειρησιακό στόχο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, ο οποίος είναι η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής της Φυσικής Αγωγής, της Αθλητικής Παιδείας και δραστηριότητας σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης σύμφωνα  με τον Οργανισμό Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Π.Δ. 18/23 Φεβρουαρίου 2018);

Συγκεκριμένα με την υπ. αριθ. 37868/Υ1/5-3-2018 Υπουργική Απόφαση τοποθετήσατε στις οργανικές μονάδες στην Δ/νση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών πλήρωσης των θέσεων ευθύνης (άγνωστο πότε), δυο Προϊσταμένες των Τμημάτων, μια εκπαιδευτικό δασκάλα και μια Γαλλικής Φιλολογίας, αν και στις διατάξεις της αναγράφεται «έχοντας υπόψη τα ουσιαστικά προσόντα, την ποιότητα της υπηρεσιακής δραστηριότητας, τη γνώση του αντικειμένου του φορέα και τις εν γένει διοικητικές ικανότητες των τοποθετούμενων».

Τι είδος λειτουργίας διοίκησης (προγραμματισμό, οργάνωσης, λήψη αποφάσεων, έλεγχος και αξιολόγηση) θα διατελέσουν άτομα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με την Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό. Γιατί αποκλείστηκαν εκπαιδευτικοί  Φυσικής Αγωγής με μακρά πείρα και μεταπτυχιακά στην οργάνωση διοίκηση της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού.

Πως θα διαχειριστούν 200.000 μαθητές-τριες σε αγώνες αθλοπαιδιών όλων των βαθμίδων, Σχολικούς Αγώνες Λυκείων σε 21 Ολυμπιακά Αθλήματα και 850.000 μαθητές-τριες στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού;

Το ίδιο φαινόμενο, υποβάθμισης της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, παρατηρείται  και με την αδυναμία συγκρότησης της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων σχολικού έτους 2017-18 όπως ορίζεται από την υπ. αριθ. 190677/Δ5/21-11-2016 Υπουργική Απόφαση. Τροποποιήθηκε με την υπ. αριθ. 9712/Δ5/22-1-2018 Υπουργική Απόφαση όπου συγκροτεί Επιτροπή η οποία αποτελείται από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, ως Πρόεδρο και τέσσερα μέλη από τις λοιπές Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (άτομα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τη Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό) και δυστυχώς το γεγονός αυτό έχει επίπτωση στους  Σχολικούς Αγώνες Λυκείων.

Ας θυμηθούμε την ανάρτηση από το syrizasports στις 27/08/2013
«Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι η Φυσική Αγωγή στην εκπαίδευση αποτελεί την πρώτη και αδιαπραγμάτευτη επιλογή του στην εφαρμογή της αθλητικής του πολιτικής».

Επίσης τον ρόλο του αθλητισμού στη σύγχρονη κοινωνία» 18/4/2016 με τον κοινό χαιρετισμό του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού. «Ο αθλητισμός συμβάλλει στη σωματική και πνευματική υγεία των ανθρώπων, στην κοινωνικοποίηση των νέων, στην ψυχαγωγία των ατόμων, στη γνωριμία και τη συμφιλίωση των λαών μέσα από τις διεθνείς διοργανώσεις. Η Ελλάδα, με τον τεράστιο πολιτιστικό πλούτο που διαθέτει, στοχεύει πάντα στη διασύνδεση της πολιτιστικής κληρονομιάς με το σύγχρονο τρόπο ζωής».

Είναι επιτακτική ανάγκη η Φυσική Αγωγή να ανακτήσει τον αρμόζοντα ρόλο της στην Εκπαίδευση και να αναβαθμιστεί, γιατί όπως ορίζουν η UNESCO και η Πανευρωπαϊκή Ένωση Φυσικής Αγωγής «δεν υπάρχει αγωγή χωρίς φυσική αγωγή» (nο education without physical education).

Ευελπιστούμε στη θετική ανταπόκρισή σας και είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας.

Αποδέκτες:

  1. Τομείς Παιδείας Κομμάτων
    2. Τμήμα Οργάνωσηςκαι Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
  2. Σχολές Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Ελλάδας
  3. Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή
  4. Γενική Γραμματεία Αθλητισμού
    6. ΔΟΕ

7. ΟΛΜΕ
8. Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων
9. Πανελλήνια Παιδαγωγική Εταιρεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
10. Εταιρεία Οργάνωσης & Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Για το Δ.Σ.   

 

Ο Πρόεδρος                                                                                                                             Η  Γενική Γραμματέας

Νικόλαος Τριπόδης                                                                                                            Ανδριανή Βούξινου