Μειώνονται διαρκώς οι διορισμοί που υπολογίζει να πραγματοποιήσει για το ερχόμενο σχολικό έτος το υπουργείο Παιδείας. Λιγότερες από 3.000, με το ενδεχόμενο να πέσουν στις 2.500, είναι οι θέσεις που -εν τέλει- θα δοθούν για την Παιδεία, φέρνοντας την ηγεσία του υπουργείου σε πολύ δύσκολη θέση εν όψει των χιλιάδων κενών, περίπου 22.000-25.000, που αναμένεται να δημιουργηθούν από Σεπτέμβρη.

Η εξασφάλιση κονδυλίων (από τακτικό προϋπολογισμό και ΕΣΠΑ) για την πρόσληψηβρίσκεται στο επίκεντρο των προσπαθειών του υπουργείου Παιδείας, που ωστόσο μέχρι τότε θα πρέπει να έχει βρει και το σύστημα, με το οποίο θα διορίσει τις -έστω- λίγες χιλιάδες εκπαιδευτικών. Η απόφαση του ΣτΕ, που προκρίνει την επιτυχία στο ΑΣΕΠ έναντι της προϋπηρεσίας, αναγκαστικά αποτελεί οδηγό για το νέο σύστημα και ίσως κάνει πιο εύκολο το παζλ, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους 476 επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008.

Επιτροπή προσλήψεων

Αυτές τις ημέρες συστήνεται μια επιτροπή απαρτιζόμενη από στελέχη του υπουργείου, εκπροσώπους των ομοσπονδιών και μέλη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η οποία καλείται πολύ σύντομα να καταθέσει πόρισμα για τον νέο τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών, με στόχο να ενταχθεί στις ρυθμίσεις του επικείμενου πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας.

Εν τω μεταξύ, σήμερα, ξεκινά στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του σχεδίου νόμου για τα «Επείγοντα θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας» και κατατίθενται οι βελτιώσεις σε αρκετά σημεία του, όπως τουλάχιστον έχει δηλώσει ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης. Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στις ρυθμίσεις είναι το σύστημα επιλογής στελεχών, το νέο πλαίσιο για τα Πειραματικά και Πρότυπα και οι γνωστές διατάξεις για εξεταστικό, τράπεζα θεμάτων κ.ά.

«Επείγοντα θέματα»

Οπως έχει ήδη αποκαλύψει η «Εφ.Συν.», οι τροποποιήσεις αφορούν κυρίως το σύστημα επιλογής στελεχών και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την απόσυρση της διάταξης περί μη μοριοδότησης του μονοετούς μεταπτυχιακού ως τυπικού προσόντος, τη διεύρυνση του αριθμού των σχολείων υποψηφιότητας των στελεχών από δύο σε τρία, με το τρίτο να είναι ελεύθερης επιλογής, και την αναπροσαρμογή στην κλίμακα εσωτερικής μοριοδότησης μετά τις αντιδράσεις για την ισχυρή βαθμολόγηση της προϋπηρεσίας έναντι των τυπικών προσόντων. Σε ό,τι αφορά τα Πειραματικά και Πρότυπα, δεν αναμένονται αλλαγές εκτός από την οριστική ένταξη της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων στα Πρότυπα.

Αννα Ανδριτσάκη