Από τον Αναγνωστόπουλο Γεώργιο

Πολλή συζήτηση έχει γίνει τον τελευταίο καιρό για τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου περί εθελοντισμού στην εκπαίδευση. Η αρχική πρόταση του Υπουργού ήταν να εργάζονται εθελοντικά εκπαιδευτικοί και με αντάλλαγμα να τους παρέχονται μόρια για τον επόμενο ΑΣΕΠ. Αποφεύγοντας να σχολιάσουμε σε αυτό το άρθρο τις εξαγγελίες για τον ΑΣΕΠ και κατά πόσο αποτελούν λύση και μάλιστα δίκαια, θα εστιάσουμε στον σχολιασμό της πρότασης αυτής. Καταρχάς, ο εθελοντισμός ορίζεται “η εκτέλεση έργου εργασίας με τη θέληση κάποιου και με μοναδικό κίνητρο ένα συναίσθημα κοινωνικής αλληλεγγύης και αλτρουισμού”.

Πρώτο μελανό σημείο λοιπόν, καθώς οι εκπαιδευτικοί που θα σπεύσουν να εργαστούν “εθελοντικά” έχουν κίνητρο και μάλιστα ισχυρό, δηλαδή τα μόρια που τους παρέχει το Υπουργείο Παιδείας. Δεύτερο μελανό σημείο η καταστρατήγηση της ισονομίας μεταξύ των εκπαιδευτικών. Μπορεί για παράδειγμα κάποιος να αποφασίσει να εργασθεί αμισθί σε κάποιο σχολείο κοντά στην περιοχή του με αντάλλαγμα μόρια, όμως αυτό δε σημαίνει ότι θα υπάρχει σχολείο με κενό στην ειδικότητά του στην περιοχή κατοικίας του. Αυτόματα λοιπόν χάνεται κάθε είδος ισονομίας στην εκπαίδευση, αφού κάποιοι από αυτούς που θα απαντήσουν θετικά στην πρόσκληση του Υπουργού θα είναι σε θέση να το εφαρμόσουν, με το αντάλλαγμα τους φυσικά, ενώ κάποιοι άλλοι όχι. Ταυτόχρονα οι πρώτοι, σύμφωνα πάντα με την πρόταση του κ. Λοβέρδου, θα ανέβουν στους πίνακες και θα βοηθηθούν στις μελλοντικές προσλήψεις (ξεπερνώντας τους υπολοίπους και καταστρατηγώντας τη σειρά και τα κριτήρια που συντάσσονται οι πίνακες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών).

Μετά από μαζικές αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας σε αυτήν την πρόταση ο Υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του στην εκπομπή “Ενικός” στο Star στις 17/11/2014, τροποποίησε την πρότασή του καλώντας τους εκπαιδευτικούς που έχουν άδεια ανατροφής παιδιών να εργαστούν “εθελοντικά” λαμβάνοντας επίδομα 300ευρώ. Εθελοντισμός με αποδοχές δηλαδή…

Η δική μας άποψη είναι ότι η πρόταση αυτή αποτελεί ΣΟΚ για την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς εκτός από παράνομη είναι πέρα για πέρα άδικη και εξευτελιστική. Αφού ο Υπουργός, όπως δήλωσε, ψάχνει 1100 εθελοντές εκπαιδευτικούς που σημαίνει 1100(εκπαιδευτικοί) x 1200(ευρώ μεικτά ο καθένας περίπου) x 7 (μήνες που απέμειναν) =9.240.000 ευρώ, γιατί δε ψάχνει εθελοντές στους συναδέλφους του. Συγκεκριμένα από τις 8.000 ευρώ που παίρνουν ακαθάριστα οι βουλευτές μας ας διαθέσουν τα 4.400 ευρώ (θα τους μείνουν και 3.600) για 7 μήνες και (300 x 7 x 4.400 = 9.240.000) να το θαύμα! Βρέθηκαν τα λεφτά! Ας γίνουν λοιπόν, έστω για μία φορά οι ίδιοι οι βουλευτές πρότυπο σε αυτήν την κοινωνία και όχι να ζητάνε “εθελοντισμό” από εξαθλιωμένες κοινωνικές τάξεις, προσφέροντας άδικα και εξευτελιστικά κίνητρα.

Η πρόταση και η συζήτηση είναι από μόνη της γελοία αφού οι εκπαιδευτικοί ανά τη χώρα με τα 700-800 ευρώ που αμείβονται, εργαζόμενοι μακριά από τα σπίτια τους, προσφέρουν έτσι κι αλλιώς εθελοντική εργασία. Αυτό που ζητάει ο κ. Υπουργός λέγεται ΔΟΥΛΕΊΑ !!

Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να σκεφτεί καν να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα θεσμοθετήσουμε από μόνοι μας νέους τρόπους και όρους εργασίας. Η λύση είναι μόνιμοι μαζικοί διορισμοί στα, κατά γενική ομολογία, πολλά κενά που υπάρχουν, Σε μία χώρα που διαχρονικά οι πολιτικοί της χαρακτηρίζουν την παιδεία και την υγεία ως “πυλώνες” ενός κοινωνικού κράτους (αλήθεια ποιανού κράτους;) αυτή η πρόταση αποτελεί τον πάτο των εκπαιδευτικών πολιτικών των τελευταίων χρόνων. Ή μήπως όχι;

http://www.edu-special.gr/