• Υποσχέσεις διορισμών Τί λένε οι αριθμοί – Γιατί πρέπει να βαστάμε μικρό καλάθι

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔28/08/2014 - 21:44 | Author: Newsroom

    Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, όπου σταθεί και όπου βρεθεί, επαναλαμβάνει την ανάγκη διορισμών για να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία. Ωστόσο τα επίσημα κείμενα του υπουργείου δείχνουν το πογκρόμ κατά των εκπαιδευτικών και το γιατί οι υποσχετικές δεν έχουν αντίκρισμα.

    Του Χρήστου Κάτσικα

    Εδώ και περίπου έναν μήνα, ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος ομολογεί μονότονα σε όλες τις συνεντεύξεις του σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς και εφημερίδες ότι υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία, επαναλαμβάνει την ανάγκη μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και διακηρύσσει ότι πρέπει το ΑΣΕΠ να προχωρήσει άμεσα σε διαγωνισμό για την πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών, καθώς «με τα σημερινά δεδομένα και με τις συνταξιοδοτήσεις, με τον ρυθμό που έχουν, δεν θα μπορέσει το ελληνικό σχολείο να τα βγάλει πέρα την επόμενη σχολική χρονιά». Τις παραπάνω διαπιστώσεις και ανησυχίες του τις συνδέει με την ανάγκη να «ανατραπεί το 1/10 προσλήψεων-αποχωρήσεων στην Παιδεία»…

    Στην πιο πρόσφατη συνέντευξή του -μάλιστα- στις 22 Αυγούστου, τόνισε ότι η μόνη λύση είναι να πάμε σε μια λογική εξετάσεων του ΑΣΕΠ κάπου μεταξύ Δεκεμβρίου και Φεβρουαρίου για 10.000 προσλήψεις: «Χωρίς 10.000 προσλήψεις τακτικού προσωπικού δεν μπορούμε του χρόνου να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα, όποιος κι αν είναι στη θέση αυτή»!

    Δύο μέρες μετά, στις 24 Αυγούστου, ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμετζόπουλος, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής», επισημαίνει -στο ίδιο μήκος κύματος- ότι «θα πρέπει σε συνεργασία και με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης να επανεξετάσουμε το σύστημα προσλήψεων-αποχωρήσεων. Εάν, λοιπόν, αλλάξουμε το σύστημα -για παράδειγμα- σε αναλογία μιας πρόσληψης ανά πέντε αποχωρήσεις, τότε θα έχουμε κάνει ένα αποφασιστικό βήμα, για να διενεργήσουμε με επιτυχία έναν νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προσλαμβάνοντας ικανοποιητικό αριθμό μόνιμων εκπαιδευτικών».

    36_KATSIKAS-grafima

    Βρισκόμαστε, άραγε, μπροστά σε μια πραγματική διάθεση του υπουργείου Παιδείας, μια ανατροπή της πολιτικής των μηδενικών διορισμών ή μπροστά σε μια προεκλογικού χαρακτήρα υποσχετική, ένα ακόμη «άδειο πουκάμισο», τμήμα του γενικότερου προεκλογικού σχεδίου–μηνύματος ότι σιγά σιγά «η Ελλάδα αλλάζει σελίδα»;

    Τι λένε οι αριθμοί

    Για να απαντήσουμε στο ερώτημα, οφείλουμε να δούμε τα πράγματα με μια σειρά, καλύπτοντας κάποια βασικά ερωτήματα που απορρέουν από τα λεγόμενα του υπουργείου Παιδείας. Ηταν, λοιπόν, η δέσμευση του 1/10 (1 πρόσληψη για 10 αποχωρήσεις), όπως ισχυρίζεται ο Ανδρέας Λοβέρδος, που αποψίλωσε την εκπαίδευση, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, από προσωπικό;

    Σύμφωνα με τα επίσημα κείμενα του υπουργείου, απαντούμε ξεκάθαρα, όχι. Διότι όπως μπορεί ο καθένας να δει σε επίσημο έγγραφο του Τμήματος Διορισμών του υπουργείου Παιδείας, το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013–2016 ορίζει ότι «μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016 ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από τον λόγο 1 προς 5».

    Βεβαίως αν κανείς τώρα δει τις ροές συνταξιοδοτήσεων και διορισμών εκπαιδευτικών θα αντιληφθεί ότι όχι το «1 προς 5» που ήταν -υποτίθεται- η δέσμευση του Μεσοπρόθεσμου δεν τηρήθηκε, αλλά ούτε καν το «1 προς 10». Για παράδειγμα, από το 2010 έως το 2013 συνταξιοδοτούνται 7.192 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διορίζονται μόλις 272, δηλαδή 1 προς 26! Από το 2011/12 μέχρι το 2012/13 συνταξιοδοτούνται συνολικά 10.528 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και διορίζονται στη θέση τους μόλις 418!

    Για ποιο «1 προς 5» ή «1 προς 10» να μιλήσει κανείς; Τι σημαίνει αυτό; Το υπουργείο Παιδείας υπόσχεται κάτι, το οποίο είναι θεσμοθετημένο και δεν τηρείται; Αυτό που οπωσδήποτε προκύπτει είναι ότι αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί στρατηγική απόφαση η αποψίλωση των σχολείων και των Πανεπιστημίων από προσωπικό.

    Διαγωνισμός ΑΣΕΠ

    Βεβαίως δεν είναι καθόλου τυχαία όσα ανακοινώνονται από το υπουργείο Παιδείας. Η αναφορά στην ανάγκη προσλήψεων προσωπικού, από τον ίδιο φορέα, ο οποίος μέσα σε μια νύχτα «καθάρισε» πάνω από 2.000 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων, από τον ίδιο «φορέα» που τα τελευταία τέσσερα χρόνια μείωσε συνολικά τους δασκάλους και τους καθηγητές κατά 30.000 περίπου, μαλακώνει την ψυχή χιλιάδων αδιόριστων, αναπληρωτών, ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και αναζωογονεί τσακισμένες ελπίδες.

    Ας κρατάνε, όμως, οι ενδιαφερόμενοι μικρό καλάθι. Και για τους αριθμούς που ακούγονται και για τον χρόνο διεξαγωγής του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (προεκλογική περίοδος γαρ…) και για τους όρους των διορισμών που αχνοφαίνεται ότι πριμοδοτούν διχασμούς -αδικίες όσον αφορά την προϋπηρεσία- και αποκλεισμούς.

    ΟΛΜΕ-ΔΟΕ

    Κινητοποιήσεις και απαντήσεις

    Της Διαλεκτής Αγγελή

    Η φετινή ατζέντα των αγωνιστικών κινητοποιήσεων στην Παιδεία ξεκινά με την παράσταση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί αύριο, στις 11 το πρωί, έξω από το υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι, την οποία καλεί η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, ενώ τη συμμετοχή της έχει προαναγγείλει και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας. Νωρίτερα το ίδιο πρωί θα πραγματοποιηθεί συνάντηση των ηγεσιών των δύο εκπαιδευτικών ομοσπονδιών προκειμένου να συντονιστεί η δράση τους.

    «Μία βδομάδα πριν από το άνοιγμα των σχολείων, τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, η επιτακτική ανάγκη για μαζικούς διορισμούς, η φημολογία για κατάργηση ειδικοτήτων και η παράταση αγωνίας των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, αρκετοί από τους οποίους απειλούνται με απόλυση, δημιουργούν εκρηκτικό κλίμα στο χώρο της εκπαίδευσης», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.

    Η ΟΛΜΕ με χθεσινή της ανακοίνωση απαντά στα δημοσιεύματα της «Καθημερινής» και του «Εθνους», τα οποία κάνουν λόγο για μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών που δεν εξαντλούν το εβδομαδιαίο ωράριό τους, αντλώντας πληροφορίες από δύο πορίσματα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Ως «περσινά ξινά σταφύλια» χαρακτήρισε τα στοιχεία των δημοσιευμάτων ο Θέμης Κοτσυφάκης, πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ενώ τόνισε ότι οι «κατηγορίες» των δημοσιευμάτων έχουν καταπέσει, καθώς έχουν βγει δικαστικές αποφάσεις που αθωώνουν διευθυντές σχολείων, οι οποίοι δημιούργησαν επιπλέον τμήματα ανά τάξη.

    «Τα τμήματα λιγότερων μαθητών είναι τιμή για εμάς και αποτέλεσμα πολλών αγώνων, προκειμένου οι μαθητές να έχουν καλύτερες συνθήκες μάθησης. Οσο για την πολιτική των μετακινήσεων, την εφαρμόζει η κυβέρνηση, όχι ένας εκπαιδευτικός από μόνος του», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Κοτσυφάκης. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ τόνισε ότι τα δημοσιεύματα δεν αναφέρουν τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, ούτε κάνουν λόγο για τις δεκάδες δομές και τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που έχει καταργήσει η κυβέρνηση από την ενισχυτική διδασκαλία, τις δομές επαγγελματικού προσανατολισμού, τους συμβουλευτικούς σταθμούς, τις βιβλιοθήκες, αλλά και τα λουκέτα σε πάνω από 2.000 σχολικά ιδρύματα.

    efsyn.gr

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...