Υπερασπιζόμαστε και διευρύνουμε τις κατακτήσεις μας στην !

Δεν θα επιτρέψουμε την επιστροφή στο σκηνικό του 2013!

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

με τις ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ –ΣΥΝΕΚ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Την ώρα που η ΝΔ βαυκαλίζεται ότι η ώρα της επιστροφής της στην εξουσία πλησιάζει, εντείνει καθημερινά τις επιθέσεις της απέναντι στο δημόσιο σχολείο, προοιωνίζοντας την νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη του. Μάλιστα σε κάθε ευκαιρία ο Κ. Μητσοτάκης δηλώνει ότι με την άνοδο του στην εξουσία θα καταργήσει όλους τους νόμους Μπαλτά – Φίλη – Γαβρόγλου,  κάτι που θα σημάνει την κατάργηση όλων των κατακτήσεων των εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια!

Ποιους νόμους λοιπόν θέλει να καταργήσει ο Κ. Μητσοτάκης και ποιες συνέπειες θα έχει αυτό στην εκπαιδευτική κοινότητα;

  1. Η επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα με την οριστική κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας (ν.4325/15). Η διαθεσιμότητα υπήρξε μια ευθεία αμφισβήτηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων!
  2. Η κατάργηση με τον ν. 4547/2018 του θεσμικού πλαισίου (ΠΔ 152/13) της ατομικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2015 (ν.4354/15), έχει καταργηθεί ο ν. 4024/11 και έχει αποδεσμευτεί ο μισθός και ο βαθμός από την αξιολόγηση και η εξέλιξη σε ΜΚ και βαθμούς είναι ακώλυτη. Καταργείται επίσης το θεσμικό πλαίσιο που είχε συνδέσει την «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων με την κατηγοριοποίησή τους (διατάξεις στους ν.2896/02, ν.3848/10, ν.4142/12).
  3. Η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών (ν.4325/15).
  4. Η κατάργηση του Πειθαρχικού δικαίου που δεν αναγνώριζε το τεκμήριο αθωότητας στους Δημοσίους Υπαλλήλους και μας θεωρούσε όλους εν δυνάμει επίορκους!
  5. Καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια

(ν. 4351/15).

  1. Δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται για συνταξιοδότηση κάθε Απρίλιο να παραμένουν μέχρι τέλους του σχολικού αντί του διδακτικού έτους (παραμονή επιπλέον 2 μήνες). (ν.4386/16).
  2. Εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς οι εκπαιδευτικοί, που είναι γονείς ανάπηρου παιδιού (67%), (ν.4403/16).
  3. Καταργήθηκε η διάκριση δικαιολογημένων- αδικαιολόγητων απουσιών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  4. Με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ υλοποιούνται οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος: ενιαία Α΄ τάξη, τομέας στη Β΄, ειδικότητα στη Γ΄, μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ (ν. 4386/16). Με την νέα αρχή στα ΕΠΑΛ με την παρουσία ψυχολόγων και ενίσχυση της διδασκαλίας με 2 φιλολόγους και μαθηματικούς στην τάξη.
  5. Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών (ν.4386/16).

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

   Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν μνήμη και κρίση και σίγουρα δεν θα επιτρέψουν σε κανένα να μας επιστρέψει στο «σκηνικό του 2013»! Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα οι παρατάξεις της ΔΑΚΕ, του ΠΑΜΕ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, ενώ παραμένουν άφωνοι στις εξαγγελίες αυτές, επιδίδονται στην απόλυτη καταστροφολογία, σε στείρα και αδιέξοδη δαιμονοποίηση της πραγματικότητας, σε απόκρυψη ή υποτίμηση κάθε κατάκτησης και θετικού βήματος, σπέρνοντας την απογοήτευση και την παραίτηση στους συναδέλφους, πείθοντάς τους ότι όλα είναι τετελεσμένα και άρα μάταιη κάθε αντίδραση.

   Για εμάς, η κριτική απέναντι στις ασκούμενες πολιτικές πρέπει να είναι σκληρή, χρειάζεται όμως να ακουμπά στην πραγματικότητα και να παρακινεί σε δημιουργική  δράση και θετική διεκδίκηση.  Αντιστεκόμαστε με κάθε τρόπο, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, σε ό,τι υποβαθμίζει εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, αλλά ταυτόχρονα υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας και όσα προάγουν την αλλαγή νοοτροπίας για τη βελτίωση του έργου μας και του δημόσιου σχολείου σε όφελος των μαθητών/τριών  μας Προφανώς χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα και στην εκπαίδευση. Αυξηση των δημόσιων εκπαιδευτικών δαπανών, μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου και διεκδίκηση ριζικών δημοκρατικών αλλαγών στη δημόσια εκπαίδευση  επιβάλλοντας εξελίξεις στην κατεύθυνση των θέσεων και των αναγκών του κλάδου.