Πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου σήμερα, Πέμπτη, χωρίς την καταγραφή προβλημάτων μέχρι στιγμής στην κλήρωση των θεμάτων.
Όπως ανέφεραν πηγές του υπουργείου Παιδείας, το σύστημα ανταποκρίθηκε στις ώρες υψηλού φόρτου και η κλήρωση των θεμάτων πραγματοποιήθηκε κανονικά στη συντριπτική πλειονότητα των σχολείων.
Σε όλους τους τύπους λυκείων της χώρας πραγματοποιήθηκαν 1.942 εξετάσεις μαθημάτων. Οι εξετάσεις αυτές αφορούν 88.000 μαθητές που φοιτούν σήμερα στην Α΄τάξη του Λυκείου. Όπως είναι γνωστό, το κάθε σχολείο με ειδικό κωδικό κλήρωνε σήμερα το 50% των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων στην Α’ Λυκείου από την Τράπεζα Θεμάτων, ενώ το υπόλοιπο ήμισυ των ερωτήσεων το επέλεγαν οι καθηγητές κάθε σχολείου.
Υπενθυμίζεται ότι ο βαθμός του απολυτηρίου των μαθητών της εφετινής Α’ Λυκείου θα συνυπολογιστεί σε ένα μικρό ποσοστό για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας μετά από δυο χρόνια -και ενώ θα τελειώνουν πλέον τη Γ’ τάξη Λυκείου- οπότε και θα εφαρμοσθεί πλήρως το νέο σύστημα.
Δεύτερη κλήρωση έγινε σήμερα, Πέμπτη, μόνο σε έξι σχολεία, τα οποία είτε είχαν καταχωρίσει ανεπιτυχώς είτε δεν είχαν καταχωρίσει καθόλου το Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμματισμού Εξετάσεων. Όπως έγινε γνωστό, σε τέσσερις περιπτώσεις είχε καταχωρισθεί λανθασμένη ώρα κλήρωσης.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας κ. Σωτ. Γκλαβάς σε δηλώσεις του στη ΝΕΡΙΤ, στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η εξάλειψη του φαινομένου των προαγωγικών εξετάσεων «πολλαπλών ταχυτήτων».
Σημειώνεται ότι όλα τα θέματα της Τράπεζας είναι διαθέσιμα για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε . Η Τράπεζα θα έχει εμπλουτιστεί τον Σεπτέμβριο και με νέα θέματα, ενώ την ίδια περίοδο θα δημοσιοποιηθούν τα θέματα της Β’ Λυκείου.

Σήμερα, Πέμπτη, ξεκίνησαν όμως και οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψήφιους των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-Ομάδα Α’) με το μάθημα των Νέων Ελληνικών. Το θέμα που τους δόθηκε είναι να γράψουν ένα άρθρο για ιστοσελίδα, να αναφέρουν μορφές ενδοσχολικής βίας και να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισής της