• ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από την κατάσταση της απασχόλησης του εκπαιδευτικού προσωπικού και την κάλυψη των κενών μέχρι σήμερα

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔04/12/2016 - 12:44 | Author: Newsroom

    Δημήτρης Μπαξεβανάκης
    Η επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησής μας, ώστε να πάψει πια να είναι το αποπαίδι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είπε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Δ.

    Μπαξεβανάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ Εμμανουήλ Συντυχάκη, σχετικά με την άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στα Επαγγελματικά Λύκεια της Κρήτης.
    Ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε ότι:
    ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ: Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από την κατάσταση της απασχόλησης του εκπαιδευτικού προσωπικού και την κάλυψη των κενών μέχρι σήμερα στην τρέχουσα σχολική χρονιά.
    ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΦΕΤΟΣ: Όμως, οφείλουμε να διαπιστώσουμε αυτό που όλη η ελληνική κοινωνία γνωρίζει, ότι φέτος στον τομέα αυτό τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά.
    ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ: Φέτος έχουν εγκριθεί και λειτουργούν χίλια επτακόσια πενήντα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ της χώρας, που είναι περίπου το 1/3 των λειτουργούντων τμημάτων. Και ειδικά στην Κρήτη λειτουργούν σήμερα εκατόν τρία ολιγομελή τμήματα.
    ΜΟΝΟ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΝΑ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Για τη σημερινή ύπαρξη κενών, βεβαίως, τα στοιχεία που αναφέρατε ήταν αληθή την ημέρα που κατατέθηκε η επίκαιρη ερώτηση, δεν είναι, όμως, σήμερα αυτή η πραγματικότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου, στον Νομό Ηρακλείου υπάρχουν σήμερα μόλις τέσσερα κενά ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, για τα οποία θα γίνει προσπάθεια εντός των επόμενων ημερών να καλυφθούν.
    ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΛ: Υπάρχουν τρεις λόγοι για τους οποίους η συγκρότηση των τμημάτων δεν γίνεται όπως θα θέλαμε στις 11 Σεπτεμβρίου, αλλά καθυστερεί.
    Ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι; Ο ένας είναι η δυνατότητα που έχουν οι μαθητές να προβαίνουν σε αλλαγή προτίμησης για την επιλογή διαφορετικού τομέα από αυτόν που κατ’ αρχήν επέλεξαν. Πηγαίνει το παιδί στο σχολείο και σε ένα διάστημα κάποιων εβδομάδων αντιλαμβάνεται ότι η επιλογή του δεν τον ικανοποιεί και του δίνεται η δυνατότητα να αλλάξει τομέα.
    Ο δεύτερος λόγος είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις συγκροτούνται ολιγομελή τμήματα στα Επαγγελματικά Λύκεια. Για τα τμήματα αυτά πρέπει πρώτα να υπάρξει έγκρισή τους, ώστε μετά να υπολογιστούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τα κενά που θα χρειαστεί να καλυφθούν. Στην Κρήτη, μάλιστα, έχει εγκριθεί η λειτουργία εκατόν τριών ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και από αυτά τα είκοσι τρία ολιγομελή τμήματα είναι στο Νομό Ηρακλείου.
    Ο τρίτος λόγος καθυστέρησης της συγκρότησης τμημάτων είναι ότι δίνεται η δυνατότητα σε παιδιά αποφοίτους Λυκείου, που ήθελαν να εγγραφούν στα ΙΕΚ αλλά για συγκεκριμένους λόγους δεν τα κατάφεραν να εγγραφούν εκεί, να εγγραφούν σε ένα Επαγγελματικό Λύκειο για την απόκτηση κάποιας ειδικότητας.
    Αυτοί οι τρεις λόγοι συνηγορούν στο να καθυστερεί η συγκρότηση τμημάτων. Είναι λόγοι τους οποίους θέλουμε την επόμενη σχολική χρονιά να αμβλύνουμε όσο είναι δυνατόν, χωρίς, όμως, να στερούμε σε κανένα παιδί το δικαίωμα της επιλογής. Θέλουμε, όμως, όλες αυτές οι επιλογές να γίνονται αρκετά νωρίτερα, ώστε και τα τμήματα να συγκροτούνται έγκαιρα και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό να μπορούν να εκτιμηθούν σχετικά σύντομα.

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...