Συνάντηση με θέμα την αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των  στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017 στο .

 

Στη συνάντηση συμμετείχαν τα μέλη της Επιτροπής που έχει συσταθεί από το Ι.Ε.Π. για το θέμα αυτό καθώς και τα στελέχη εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί και οι ειδικοί επιστήμονες που μετά από σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος του Ι.Ε.Π. εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν σε αντίστοιχες ομάδες Εργασίας προκειμένου να καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις για τα ακόλουθα θέματα:

  • Θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο της ίδρυσης και λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής.
  • Διαπιστωτικά και κατατακτήρια τεστ.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για την Τάξη Υποδοχής  σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για την Τάξη Υποδοχής  σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου/Λυκείου.

 Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ κ. Παύλος Χαραμής, ο θεσμός των Τάξεων Υποδοχής έχει κεντρική θέση στην εκπαιδευτική πολιτική, στο πλαίσιο της προσπάθειας της χώρας μας να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις υποχρεώσεις της πολιτείας έναντι των προσφυγόπουλων, που απορρέουν άλλωστε από τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Παιδιού. Ειδική αναφορά έγινε στην προσφυγική κρίση και τις νέες προκλήσεις που ανέδειξε για την ένταξη παιδιών προσφύγων στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια κ. Νέλλη Ασκούνη εξέφρασε την ικανοποίηση της Επιτροπής για το γεγονός ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων που υπηρετούν την εκπαίδευση από διαφορετικές θέσεις ανταποκρίθηκαν με μεγάλη προθυμία και διάθεση συνεργασίας, δικαιώνοντας την πρωτοβουλία του Ι.Ε.Π. να εμπιστευθεί τους ανθρώπους που διαθέτουν πολύτιμη εμπειρία στο θεσμό των Τάξεων Υποδοχής.

Η κ. Τατιάνα Σπανέλλη, ως μέλος του ΔΣ του Ι.Ε.Π. αλλά και της Επιτροπής, ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο που έχει η συμμετοχή τους προκειμένου να δημιουργηθούν προτάσεις διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς των Τάξεων Υποδοχής που αφενός θα τους προσφέρουν άμεση υποστήριξη και αφετέρου θα αποτελέσουν έναυσμα για να δημιουργήσουν τις δικές τους προτάσεις στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής.

Τέλος, το πλαίσιο και ο τρόπος εργασίας των ομάδων παρουσιάστηκαν από την κ. Εύη Τρούκη, μέλος της Επιτροπής και Συντονίστρια της Μονάδας του ΙΕΠ για τη Μειονοτική, Διαπολιτισμική και Ομογενειακή Εκπαίδευση. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι  μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής, χωρίς να υπάρχει κεντρικά σχεδιασμένο Πρόγραμμα Σπουδών, το Ι.Ε.Π. ανέπτυξε το ισχύον από τη φετινή σχολική χρονιά Πρόγραμμα Σπουδών (Φ1/181945/Δ1/26-10-2017/ΥΠ.Π.Ε.Θ.). Επίσης, τονίστηκε ότι σημαντικό εργαλείο για το έργο των ομάδων θα αποτελέσει η πλατφόρμα υλικών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που έχει αναπτύξει το Ι.Ε.Π. και είναι διαθέσιμη στο εκπαιδευτικό κοινό (βλ. ).

Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παρισταμένων και των από απόσταση συμμετεχόντων/συμμετεχουσών εκπαιδευτικών, που έδωσε τη δυνατότητα να αποσαφηνιστούν απορίες και να διαμορφωθεί πληρέστερη εικόνα των επιδιώξεων του προγράμματος

Οι ομάδες εργασίας, στις οποίες μετέχουν εθελοντικά έμπειροι εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα αμισθί, συντονίζονται από στελέχη του Ι.Ε.Π. και υποστηρίζονται τεχνικά από τις υποδομές του φορέα (moodle, πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης).