• Η Βαβέλ των νέων πανελλαδικών – Τα βέβαια σημεία του σχεδίου

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔22/03/2015 - 12:02 | Author: Newsroom

    Τα θύματα μίας πολιτικής «βεντέτας» φαίνεται να είναι για μία ακόμη φορά οι χιλιάδες μαθητές που προετοιμάζονταν από εφέτος για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 με ένα νέο εξεταστικό σύστημα.

    Παρότι έχουν παρέλθει οι ημερομηνίες ανακοίνωσης των μέτρων που θα ισχύσουν το 2016, άγνωστο παραμένει τι θα γίνει οριστικά, με αποτέλεσμα χιλιάδες νέοι και νέες να παρακολουθούν με αμηχανία την εμφάνιση σχεδίων επί χάρτου για το νέο εξεταστικό σύστημα, που επί του παρόντος διακινούνται μέσω διαρροών.

    Τα βέβαια σημεία του σχεδίου είναι τρία:

    – Οι κατευθύνσεις στα σχολεία παραμένουν τρεις: Θεωρητική, Τεχνική, Τεχνολογική και τα επιστημονικά πεδία πέντε (Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Θετικών, Υγείας, Τεχνολογικών και Οικονομικών).

    – Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά κατεύθυνση γίνονται τέσσερα από έξι (αλλαγή που είχαν υποσχεθεί ήδη οι πρώην υπουργοί Παιδείας).

    – Θα υπάρχει ένα μάθημα-«μπαλαντέρ» ανά επιστημονικό πεδίο, το οποίο θα οδηγεί σε εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές. Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι του «σκληρού πυρήνα» της Θεωρητικής Κατεύθυνσης θα εξετάζονται μόνο στα τέσσερα μαθήματα. Αν, όμως, θέλουν να μπουν, για παράδειγμα, στα παιδαγωγικά τμήματα, θα πρέπει να δώσουν επιπλέον Μαθηματικά.

    Εκείνο που «βραχυκύκλωσε» τους εμπνευστές του νέου σχεδίου είναι η δημιουργία ενός «υπερ-πεδίου», του πέμπτου επιστημονικού πεδίου. Ως σήμερα, περιελάμβανε μόνο τις επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης, αλλά έχουν προστεθεί οι Κοινωνικές, Πολιτικές Επιστήμες και η Ψυχολογία, οι οποίες αποσπάστηκαν από το πρώτο επιστημονικό πεδίο για λόγους που κανείς ακόμη δεν έχει καταλάβει. Έχει προκαλέσει, πάντως, σειρά προβλημάτων το πως θα εισαχθούν υποψήφιοι άλλων πεδίων σε σχολές του πέμπτου και φυσικά δεν είναι βέβαιο ότι θα παραμείνει, ως έχει, αν δεν βρεθούν λύσεις.

    Κάντε κλικ για μεγέθυνση:

    alt

    Πηγή: Το ΒΗΜΑ

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...