Ο βουλευτής Αττικής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς τοποθετήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».

Ο κ. Μαυρωτάς ξεκίνησε την τοποθέτησή του επισημαίνοντας πως αποδείχθηκε η αδυναμία πραγματοποίησης τριών συνεδριάσεων εντός μίας ημέρας και πως δεν θα πρέπει να επιχειρηθεί εκ νέου κάτι παρόμοιο, άποψη που έγινε αποδεκτή από το Προεδρείο.

Στο θέμα των εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων είπε ότι πρέπει να υπάρξει μια λύση που θα ικανοποιεί δύο κριτήρια: την ελευθερία των ιδιοκτητών στην επιλογή προσωπικού και την εργασιακή ασφάλεια των άξιων εκπαιδευτικών. Επεσήμανε ως θετική την αποδοχή ως βάσης συζήτησης από πλευράς Υπουργείου, της πρότασής του περί αξιολόγησης των αιτιολογημένων απολύσεων από μια 5μελή επιτροπή αποτελούμενη από έναν εκπρόσωπο του ΥΠ.Π.Ε.Θ., της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. και της Ένωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων και δύο μέλη Δ.Ε.Π. με αντικείμενο το Εργατικό Δίκαιο και τη Διδακτική επιλεγόμενα με κλήρωση, σε αντικατάσταση των οριζομένων στο σχέδιο νόμου Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Τόνισε πως η πρόταση αντανακλά τη συναινετική φιλοσοφία που πρεσβεύει το Ποτάμι. Στο ίδιο θέμα, διαπίστωσε την ανάγκη σαφούς περιγραφής της, αναφερόμενης στο σχέδιο νόμου ως αιτίας απόλυσης, διαταραχής του εκπαιδευτικού κλίματος στο σχολείο.

Διερωτήθηκε εάν υπάρχει περιθώριο πολιτικών παρεμβάσεων στις διαδικασίες αποσπάσεων εκπαιδευτικών, προκαλώντας μάλιστα τη θετική απάντηση του Υπουργού όσον αφορά στις περιπτώσεις αποσπάσεων εκτός εκπαιδευτικού συστήματος, και τόνισε την ανάγκη διακομματικής συνεργασίας στην κατεύθυνση δημιουργίας αδιάβλητων συστημάτων και καταπολέμησης του πελατειακού κράτους. Επεσήμανε ότι παρά το ότι οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών προς ορισμένες κατηγορίες προορισμού μειώθηκαν το τελευταίο έτος, αυξήθηκαν σε περιπτώσεις όπως τα Α.Ε.Ι. και τα εκκλησιαστικά ιδρύματα.

Ζήτησε, τέλος, να δοθεί στη δημοσιότητα ο αριθμός των εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι σε κόμματα και βουλευτές.