Συναδέλφισσες/-οι, Ξεκινάμε άλλη μια σχολική χρονιά με δυσοίωνους όρους για τη δημόσια εκπαίδευση, σ’ ό,τι αφορά στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τα δικά μας εργασιακά δικαιώματα.

Τα τεράστια κενά στα σχολεία (υπολογίζονται σε 60 μόνο για το νομό Χανίων), οι περικοπές τμημάτων που αποφασίστηκαν από τον Ιούνη τόσο στη γενική όσο και στην τεχνική εκπαίδευση, η συσσώρευση των μαθητών στα τμήματα και η ταυτόχρονη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, η συνεχιζόμενη κακή κτηριακή κατάσταση των σχολείων δημιουργούν ασφυκτικό κλίμα για τους μαθητές μας και άθλιες συνθήκες εργασίας για μας.

Μέσα σ’ ένα τέτοιο κλίμα η ανακοίνωση από τον υπουργό του προσχέδιου της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης μόνο ως κακόγουστο αστείο μπορεί να φανεί. Για να θεραπεύσει το πρόβλημα με τις απουσίες που κάνουν οι μαθητές πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις, … διπλασίασε τις εξετάσεις! ενώ με πρόσχημα την απομύζηση των οικογενειών από τα φροντιστήρια ανακοίνωσε τις δημιουργικές εργασίες και τη φροντιστηριοποίηση του σχολείου.

Σύμφωνα με όσα έχουν δημοσιοποιηθεί, στη Γ΄ Λυκείου καθιερώνονται δύο νέες, Πανελλαδικού τύπου, δοκιμασίες(εξετάσεις τον Γενάρη και γραπτή εργασία πανελλαδικού τύπου για κάθε μάθημα) προσθετικά με τις εξετάσεις του Ιουνίου. Μαζί με τις υπόλοιπες εξετάσεις θα συνυπολογίζεται και ο βαθμός του απολυτηρίου, που με τον καιρό θα αυξάνει τη βαρύτητά του ως συντελεστής για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όλο αυτό το σχέδιο θα οδηγήσει σε επιπλέον οικονομική επιβάρυνση τα νοικοκυριά της ελληνικής κοινωνίας, θα αυξήσει και θα εντατικοποιήσει την ανάγκη για φροντιστηριακά μαθήματα. Η πρωτοτυπία του «νέου Λυκείου» είναι πως έχει ενώσει τις χειρότερες εκδοχές των εκπαιδευτικών συστημάτων της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδας (διπλές εξετάσεις, τράπεζα θεμάτων, δέσμες κτλ). Ακόμη και η προσπάθεια που γίνεται μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου να εξηγήσει στους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τον τρόπο επιλογής των μαθημάτων που θα δίνονται από τους μαθητές στις εξετάσεις του Ιουνίου είναι γρίφος για δυνατούς λύτες

Η ανασφάλεια που καλλιεργείται στους μαθητές μέσω των ασαφών αναρτήσεων και δηλώσεων, είναι ένας επί πλέον λόγος που στέλνει νομοτελειακά τους μαθητές στις αγκαλιές των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.

Από την άλλη το προσχέδιο προβλέπει τη μείωση στις ώρες πολλών μαθημάτων, συρρικνώνοντας τις γενικές γνώσεις. Τα μαθήματα γενικής παιδείας σχεδόν καταργούνται, με φυσικό επακόλουθο συμπτύξεις τμημάτων και ειδικοτήτων, νέες υπεραριθμίες και κινητικότητα εκπαιδευτικών.

Οι χρόνιες εξαγγελίες του Σύριζα για ένα δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο με λιγότερες εξετάσεις, που θα εστιάζει στη γενική και ολόπλευρη μόρφωση, που θα καλλιεργεί ολόπλευρα τον χαρακτήρα, την προσωπικότητα και τις ανάγκες των μαθητών εξανεμίστηκαν και μοιάζουν ιστορίες από το παρελθόν. Το ίδιο βέβαια και οι εξαγγελίες για “λιγότερες εξετάσεις”, “ανθρωπιστικό προσανατολισμό” του σχολείου και “δημιουργία στέρεης γνώσης”, καθώς το νέο Λύκειο που εξαγγέλεται είναι ένα σχολείο με περισσότερες εξετάσεις και πολύ μεγαλύτερο και εντατικότερο ανταγωνισμό. Δημιουργείται λοιπόν ένα “νέο λύκειο” που “υπακούει” στις προσταγές της αναθεωρημένης έκθεσης του ΟΟΣΑ για την παιδεία(που το υπουργείο κρατάει κρυφή εδώ και 6 μήνες) και σχεδιάστηκε έτσι ώστε να μπορεί να “κουμπώσει” και με το προαπαιτούμενο του 3ου μνημονίου που αφορά την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών .

Είναι προφανές ότι για την κυβέρνηση είναι πιο σημαντικές οι δεσμεύσεις στην τρόικα παρά οι ανάγκες των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

· Όχι στο λύκειο για λίγους και εκλεκτούς.

· Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

· Όχι στη φροντιστηριοποίηση του σχολείου – γενική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

· Ενιαία 12χρονη εκπαίδευση.

· Άμεσους και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

(Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε)