• Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών για το 18ο Συνέδριο ΟΛΜΕ: “Το έλλειμμα διαλόγου υπονομεύει τη διαμόρφωση συλλογικών θέσεων”

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔06/07/2017 - 09:30 | Author: Newsroom

    Aνακοίνωση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών για το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ:

    Το 18ο Συνέδριο του κλάδου μας αποτέλεσε την επιτομή της δίχρονης αδιέξοδης πορείας 2015 – 2017 που διαμορφώθηκε με την ευθύνη του απελθόντος Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΜΕ.

    Ό,τι συνέβαινε επί δύο χρόνια με την ευθύνη των στείρων  αντιλήψεων και πρακτικών και των συγκρουσιακών παραταξιακών μηχανισμών και συσχετισμών δεν θα μπορούσε παρά να εκφραστεί και να εκβάλλει στο Συνέδριο. Η έλλειψη θέσεων και προτάσεων, η απραξία και η αδράνεια του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επικράτησε και στις διαδικασίες της κορυφαίας συλλογικής έκφρασης του κλάδου μας.

    Αλλά η εικόνα ήταν ακόμα πιο απογοητευτική. Το έλλειμμα του δημιουργικού διαλόγου και η άρνηση σύνθεσης των επιμέρους παραταξιακών θέσεων διαμόρφωσε και μια παρακμιακή λειτουργία που απαξίωνε τόσο την αυταξία και την ουσία του συνδικαλισμού όσο και τη φυσιογνωμία και την κουλτούρα των εκπαιδευτικών και της ιστορίας του κλάδου μας.

    Διαδικασίες επί διαδικασιών, προκλητικές διακοπές και έλλειψη σεβασμού στους ομιλητές, εντάσεις και προσβλητικές εκφράσεις, απαξιωτικοί υπαινιγμοί, παραλυτικές διαδικασίες και ακόμα σε οριακές περιπτώσεις εκδηλώσεις βίας ήταν τα χαρακτηριστικά στοιχεία του Συνεδρίου.

    Όμως – κατά τη γνώμη μας – το έλλειμμα διαλόγου δεν υπονομεύει μόνο τη διαμόρφωση συλλογικών θέσεων, που είναι και η βασική αποστολή του συνδικαλισμού, αλλά και καταδεικνύει έλλειμμα σκέψης! Γιατί κάθε σκέψη αναδύεται και αναπτύσσεται με τη δημιουργική αντιπαράθεση και την αλληλοτροφοδότησή της με κάθε άλλη σκέψη. Αυτό δεν αποτελεί άλλωστε το βασικό ιστό συγκρότησης των κοινωνιών και των κάθε λογής σχέσεων των ανθρώπων;

    • Εμείς από την πρώτη στιγμή των διαδικασιών αλλά και πριν από το Συνέδριο μας καταθέσαμε μια πρόταση 8 σημείων που είναι τα βασικά και διαχρονικά αιτήματα του κλάδου μας και επί των οποίων καμιά παράταξη και κανένας σύνεδρος δεν διαφωνούσε.

     

    • Προτείναμε ένα ελάχιστο πλαίσιο σε ό,τι ενώνει τον κλάδο παρακάμποντας τις υπαρκτές ιδεολογικές διαφορές, για να διαμορφωθεί το πρώτο βήμα της συνδικαλιστικής δράσης.

     

    • Ψηφίσαμε κάθε ουσιαστική πρόταση, που αναφερόταν στα προβλήματα του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.

    Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους συναδέλφους που μας στήριξαν και μας επανεξέλεξαν στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ. Είναι για την παράταξή μας μια πράξη ευθύνης και θα ανταποκριθούμε σ’ αυτή με όλες μας τις δυνάμεις.

    • Θα συνεχίσουμε να υιοθετούμε σταθερά και αταλάντευτα την αντίληψη της σύνθεσης των επιμέρους απόψεων.

     

    • Θα υπηρετήσουμε την ανάγκη της συλλογικότητας και της συστηματικής προσπάθειας για την επίλυση των πολλών και μεγάλων προβλημάτων του ελληνικού σχολείου και των εκπαιδευτικών.

     

    • Θα συμβάλλουμε δημιουργικά στη διαμόρφωση θέσεων και προτάσεων, αποφάσεων και διεκδικήσεων για μια δημιουργική πορεία του εκπαιδευτικού μας κινήματος.

     

    Loading...
  • loading...