Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Υπάρχουν πεδία δράσης, για να προωθηθεί το μείζον ζήτημα του . Αρκεί να υπάρξει συλλογική συνείδηση και θέληση, για να σταματήσει ο φαύλος κύκλος της παθητικότητας και της διάχυτης υποκουλτούρας του «τίποτα δεν μπορεί να γίνει». Γιατί αν το συνδικαλιστικό κίνημα σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς απλώς εξακολουθεί να παρακολουθεί τα σε όλα τα μέτωπα της σχολικής λειτουργίας αντιεκπαιδευτικά μέτρα της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ., υπονομεύει όχι μόνο το δικό του ρόλο αλλά πολύ περισσότερο απαξιώνει κάθε έννοια συλλογικής δράσης και πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση και την προοπτική του εκπαιδευτικού επαγγέλματος.

Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών προτείνει συγκεκριμένα πεδία δράσης, με τα οποία μπορούμε να προωθήσουμε ένα από τα κύρια ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, το ζήτημα του διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών για να λειτουργούν τα σχολεία κανονικά.

1) Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες οφείλουν να εντάξουν το θέμα αυτό στην πρώτη γραμμή του πλαισίου των αιτημάτων τους και να το αναδείξουν ως πρώτιστη ανάγκη για την ομαλή λειτουργία των σχολείων αλλά και ως πρώτη προϋπόθεση για οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική πολιτική, για κάθε πολιτική ενίσχυσης και ανάπτυξης της δημόσιας εκπαίδευσης. Σε παράλληλη κατεύθυνση θα κινηθεί σαφώς και το κίνημα των αναπληρωτών και των αδιόριστων εκπαιδευτικών.

2) Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ οφείλει να εξειδικεύσει την πρότασή για όλες τις πτυχές που συνδέονται με το ζήτημα του διορισμού των εκπαιδευτικών και να μην εμφανίζεται γυμνό απέναντι στην υποκρισία του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο ξεπερνώντας κάθε φτηνή τακτική ελιγμού ζήτησε από την Ομοσπονδία σύστημα διορισμού αλλά για τον εαυτό του επεφύλασσε το προνόμιο να μην έχει σχετική θέση – προφανώς για να μην εκτεθεί στις επιμέρους περιπτώσεις των αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών που θα θεωρήσουν ότι αδικούνται!

3) Σε όλα τα χρόνια της δράσης της η ΟΛΜΕ κάθε χρόνο διαμόρφωνε μια «Χάρτα των ελλείψεων των σχολείων σε εκπαιδευτικούς και των χιλιάδων χαμένων ωρών στην εκπαίδευση των μαθητών και των μαθητριών μας». Το αναδείκνυε ως μείζον θέμα τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Γιατί εγκαταλείφθηκε αυτή η αντίληψη και πρακτική; Είναι πρώτιστη ανάγκη να αποτυπωθεί η εικόνα διάλυσης της εκπαίδευσης σε κείμενο της Ομοσπονδίας, το οποίο θα διανεμηθεί σ’ όλα τα σχολεία της χώρας. Σε αυτό το «κείμενο – ντοκουμέντο» να αναλυθεί το άμεσο μέλλον του ελληνικού σχολείου μέσα από τις ποικίλες αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.: την κατάργηση της Επαγγελματικής εκπαίδευσης, τη δραματική συρρίκνωση των γνωστικών αντικειμένων στο λύκειο, την αναίρεση του ολοήμερου σχολείου, την απαξίωση της ειδικής αγωγής κλπ. Όταν η εικόνα αυτή φτάσει σε κάθε ελληνική οικογένεια, τότε το Υπουργείο Παιδείας θα σταματήσει να εμφανίζεται «ψύχραιμο» με την κίβδηλη αυτοπεποίθηση ότι «όλα βαίνουν καλώς» – ή για ό,τι δεν πάει καλά ευθύνονται οι δανειστές – και με την προκλητική στάση του όλο αυτό το διάστημα ότι «κάνει μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση»!

4) Να διοργανωθεί από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες Ημερίδα με μοναδικό θέμα: «Διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών εδώ και τώρα», όπου θα κληθούν να καταθέσουν τις θέσεις τους και να δεσμευτούν επ’ αυτών όλα τα κόμματα. Με αυτό τον τρόπο θα πιεστεί το Υπουργείο Παιδείας ή να πάρει θετική στάση και να κάνει έναν σχεδιασμό, ή θα εκτεθεί πολιτικά και πάντως θα σταματήσει να εμπαίζει και να δημαγωγεί και μάλιστα προκλητικά και χωρίς καμιά συστολή.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Αν εξακολουθήσουν τα συνδικαλιστικά μας όργανα απλώς να παρακολουθούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα χωρίς να κάνουν τίποτα, είναι βέβαιο ότι το μέλλον δεν θα μας ανήκει. Εμείς αμφισβητούμε αυτή την υποκουλτούρα και θεωρούμε ότι πάντα στην ιστορία υπάρχει έδαφος για αγώνα και για δράση, για την προαγωγή της δημόσιας εκπαίδευσης. Με τις μικρές μας δυνάμεις αγωνιζόμαστε σταθερά και αταλάντευτα για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση ως πρώτιστο πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα, για να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία!

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)