Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει την κατεδαφιστική και περιοριστική πολιτική στην εκπαίδευση, ενώ παράλληλα επιδίδεται σε φτηνούς αντιπερισπασμούς. Ο Υπουργός Παιδείας σε ένα ερημωμένο εκπαιδευτικό τοπίο προσπαθεί να φτιάξει καλαίσθητα φτιασιδώματα, χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι η εκπαιδευτική κοινότητα όχι μόνο του έχει γυρίσει την πλάτη αλλά και απορρίπτει συλλήβδην τη σκληρή πραγματικότητας της γενικής απαξίωσης της εκπαίδευσης και την τάση εξωραϊσμού.

Και σαν μην έφτανε η υποταγμένη στάση της συνδικαλιστικής παράταξης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – που όχι μόνο έχει στομώσει την κινηματική δράση της ΟΛΜΕ αλλά και επιδίδεται με θαυμαστή προκλητικότητα σε συνεχείς ενέργειες κομματικού κομισάριου ξεπερασμένων εποχών – εμφανίστηκε το κόμμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. να καθοδηγήσει τους εκπαιδευτικούς λέγοντας καλά λόγια για το μεταρρυθμιστικό έργο του κ. Γαβρόγλου. Είναι πρωτόγνωρα προκλητικό. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν έχει καταλάβει τίποτα περί της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του μνημονίου που τόσο πιστά εφαρμόζει ούτε έχει καταλάβει την εκπαιδευτική σκληρή πραγματικότητα που έχει ήδη διαμορφώσει!

Όταν ένα κυβερνητικό κόμμα έχει χάσει την αίσθηση της πολιτικής πραγματικότητας, όταν η κοινωνική του αντιστοίχηση είναι τόσο ισχνή – γιατί όχι απλά και μόνο εξαντλήθηκε η αφήγηση της μεγάλης αντιμνημονιακής απάτης του αλλά και γιατί έχει καταρρεύσει το ούτως ή άλλως ετεροπροσδιορισμένο από τους θεσμούς κυβερνητικό του πρόγραμμα -, μπορεί να επιδίδεται σε συνεχείς ωραιοπλασίες που απλά συνιστούν ομολογία ήττας ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν θέλει να συνειδητοποιήσει το τέλος του κυνικού εμπαιγμού.

Αν είχαν απομείνει έστω κάποια ίχνη δημοκρατικότητας και δεν είχαμε συνολική πολιτική επιβολής, γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν συζήτησε με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες το περιεχόμενο των ζητημάτων της Θεματικής εβδομάδας; Έτσι αντιλαμβάνεται τα μικρά και τα μεγάλα θέματα του σχολείου, να έχει τους εκπαιδευτικούς απλούς εφαρμοστές των δικών του μονομερών επιλογών;

Με αυτό τον τρόπο δυστυχώς πλήττονται καινοτομίες και στοιχεία μορφωτικού εμπλουτισμού του σχολείου. Γιατί, εκτός της άνωθεν και τυφλής εφαρμογής υπάρχει και ένα μείζον πρόβλημα. Σε συνθήκες αποσάθρωσης της εκπαίδευσης ο κ. Γαβρόγλου αντί να απολογείται για τις βασικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές επιλογές του, επιχειρεί να εμφανιστεί ως μεταρρυθμιστής αλλοιώνοντας και υπονομεύοντας με θεσμικό μάλιστα τρόπο πρωτοβουλίες, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν εδώ και δεκαετίες ως προέκταση του βασικού αναλυτικού προγράμματος. Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες όμως προϋποθέτουν ενίσχυση του περιεχομένου του σχολείου και όχι αποδόμησή του.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την εγκύκλιό του και να ξεκινήσει διάλογο τώρα – και όχι ανταλλαγή απόψεων και δηλώσεις επί δηλώσεων – για όλα τα θέματα που απασχολούν το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)