Η κατάληψη ας μη γίνει μόδα και επίδειξη μαγκιάς

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔15/10/2014 - 00:14 | Author: Newsroom

Της Λένας Μαρκή
Τα Λύκεια της Αγίας Παρασκευής συνεχίζουν στο ρυθμό των καταλήψεων με τη συμμετοχή σε αυτές και του 1ου ΓΕΛ. Φρούδες αποδείχτηκαν οι ελπίδες τόσο των Διδασκόντων όσο και του…

Συλλόγου Γονέων μετά τη συνέλευση της προηγούμενης εβδομάδας και την ηρεμία που ακολούθησε.

Τα αιτήματα των μαθητών σημαντικά, με πρωταρχικό το «νέο λύκειο» και την τράπεζα θεμάτων και άλλα επιμέρους ανά σχολείο.

Όμως …

Πόσο αποτελεσματική λύση είναι η κατάληψη; Ποιος χάνει και ποιος κερδίζει;

Είναι κατανοητό ότι η μαθητική κοινότητα δεν μπορεί να μένει άπραγη στα θέματα που την αφορούν άμεσα. Με την εφαρμογή του «νέου λυκείου» το λύκειο μετατρέπεται σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο. Νέο σύστημα που οδηγεί πάραυτα τους μαθητές στα φροντιστήρια και τους γονείς σε οικονομική αιμορραγία. Το όπλο των μαθητών για να αντιδράσουν και να τραβήξουν την προσοχή φαίνεται να είναι η κατάληψη.

Εδώ όμως αρχίζουν τα παρατράγουδα. Σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι ευκρινές το ποιος αποφασίζει για την κατάληψη. Σύμφωνα με τον νόμο πρέπει να γίνει εισήγηση από το 15μελές και να ψηφιστεί από το σύνολο των μαθητών. Συνέβη όμως στο παρελθόν η κατάληψη να αποφασισθεί από λίγους και οι πολλοί που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα να μένουν αναγκαστικά απέξω. Για να μην αναφέρουμε και τον κίνδυνο εισχώρησης στο χώρο του σχολείου εξωσχολικών ατόμων που προκαλούν υλικές καταστροφές μεγάλη αξίας όπως το σπάσιμο θρανίων, ηλεκτρονικών συσκευών, γράψιμο των τοίχων, κλπ. (ενδεικτικά στην περσινή κατάληψη του 1ου ΓΕΛ οι ζημιές ανέρχονταν στις 11.000€ ).

Δεύτερο σημείο είναι ότι σε ελάχιστες των περιπτώσεων οι καταλήψεις πέτυχαν το σκοπό τους, στις περισσότερες έληξαν άδοξα, με αποτέλεσμα την παράταση του διδακτικού έτους κατά μία ημέρα για κάθε μέρα κατάληψης. Ήδη οι μαθητές των λυκείων γνωρίζουν ότι όσο περισσότερο χρονικό διάστημα διαρκέσει η κατάληψη του σχολείου, κινδυνεύουν να μειωθεί ο χρόνος των σχολικών διακοπών Χριστουγέννων και Πάσχα και να μην πραγματοποιηθούν οι περίπατοι και οι εκδρομές.

Ο πιο σημαντικός παράγοντας όμως είναι το χάσιμο των διδακτικών ωρών, που στη συνέχεια θα οδηγήσει σε ένα μαθησιακό τρέξιμο για την κάλυψη της ύλης με αποτέλεσμα την μη ομαλή κατανόηση.

Ποιος χάνει σε αυτή την περίπτωση; Οι μαθητές φυσικά!

Όπως είπε και ο Πλάτων «η εκπαίδευση είναι δύναμη που γιατρεύει την ψυχή». Το λύκειο είναι μια σημαντική μονάδα της εκπαίδευσης, είναι το σταυροδρόμι της επιλογής ζωής. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό από τους μαθητές, όπως επίσης και το ότι αυτοί είναι οι ρυθμιστές που θα αλλάξουν, αν θέλουν, τον κόσμο σε έναν πιο δίκαιο και σωστό, με τα εφόδια που θα πάρουν από την εκπαίδευση τους στο σχολείο.

Επιλέγοντας όμως το χάσιμο των μαθημάτων ως μορφή αντίστασης, δίνουν σημαντικό προβάδισμα στον ιδιωτικό τομέα, όπου οι αντίστοιχοι μαθητές των εκπαιδευτηρίων μετά από 15ωρα καθημερινά μαθήματα καταλαμβάνουν σημαντικές θέσεις στα πανεπιστήμια και οι ίδιοι γίνονται ουραγοί και μένουν αμέτοχοι στην εξελικτική δράση της κοινωνίας.

Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι τα σχολεία είναι δημόσιοι χώροι και συντηρούνται με το υστέρημα πλέον των γονιών. Δεν ανήκουν σε έναν, αλλά σε όλους.

Η αντίδραση και ο αγώνας σε ένα άδικο σύστημα μπορεί να γίνει με ποιο συγκεκριμένες και ομαλές κινητοποιήσεις, οι οποίες θα αποφέρουν και το σεβασμό στο πρόσωπο των μαθητών.

Γνωρίζουμε όλοι ότι τόσο οι καθηγητές όσο και οι σύλλογοι γονέων είναι πάντα σε θέση να βοηθήσουν, χωρίς να χρειάζεται οι μαθητές να προβούν σε ακραίες καταστάσεις.

Σημαντικό ρόλο καλούνται να παίξουν και οι γονείς που οφείλουν να συζητήσουν με τα παιδιά τους, να ακούσουν πραγματικά τα προβλήματά τους και να τα συμβουλέψουν.

Οι καιροί είναι δύσκολοι, η επιτυχία των παιδιών μας θέλει πολύ αγώνα και δυστυχώς πολλά χρήματα. Η δημόσια παιδεία τείνει να γίνει απλά ένα κοσμητικό επίθετο. Στο χέρι μας είναι να εξηγήσουμε στα παιδιά μας το άστοχο των καταλήψεων με την σημερινή μορφή και έννοια.

Ίσως και οι διδάσκοντες θα πρέπει να αφιερώσουν χρόνο και να εξηγήσουν στα παιδιά τι σημαίνει πραγματικά κατάληψη, που σταματά το νόμιμο και που αρχίζει το παράνομο. Ας εξηγήσουν ότι δεν πρόκειται για ένα ακόμα παιχνίδι. Ας βρουν τρόπους να κάνουν όλους τους μαθητές υπεύθυνους για το σχολικό χώρο, να τον αισθανθούν σαν το σπίτι τους.

Ας βοηθήσουμε όλοι ώστε η κατάληψη να μη γίνει μόδα και επίδειξη μαγκιάς.

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...


  • europalso

    ideascentral