ΘΕΜΑ: « Η Ειδική Αγωγή σε αμφισβήτηση … »

Συνάδελφοι – σσες,

μετά από την “υποχρεωτική” διάθεση εκπαιδευτικών στα ΔΙΕΚ και την πρόσφατη περικοπή των ωρών για τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (Αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπ/σης, κ.α.) το ΥΠΠΕΘ συνεχίζει την προσπάθεια περικοπών, αυτή τη φορά στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Για άλλη μία φορά με μια ξαφνική τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» μπαίνουν θέματα που γεννούν ερωτήματα και ανησυχία στο χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα το σε τροπολογία που κατέθεσε στις 11/2/2016 και ψηφίζεται την Τετάρτη 17/2/2016 τροποποιεί την λειτουργία των εκπαιδευτικών στα Τμήματα Ένταξης. Στο κείμενο της τροπολογίας (άρθρο 84) αναφέρει: «ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους… η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».

Οι εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε. ανησυχούν παρατηρώντας ότι με την εφαρμογή της τροπολογίας αυτής, η υποστήριξη των μαθητών από τον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης μεταφέρεται στις τάξεις γενικής εκπαίδευσης και θα γίνεται σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του τμήματος. Η τροπολογία αυτή «διαλύει ουσιαστικά τα τμήματα ένταξης και κάνει τους εκπαιδευτικούς λάστιχο», όπως σχολιάζουν άτομα από το χώρο της ειδικής αγωγής.

Επιπλέον έρχεται ο ΥΠΠΕΘ με τη δήλωση του (6-2-2016):

“…τα παιδιά αυτά δεν θα πηγαίνουν ξεχωριστά από τα άλλα παιδιά σε σχολεία, τα οποία καταλήγουν συχνά να είναι γκέτο !!!! ”, να δώσει το μήνυμα ότι ξεκίνησε το ξήλωμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Η κίνηση αυτή, σε συνδυασμό με την λειτουργία των ΕΔΕΑΥ – ΣΔΕΥ, οδηγεί σε φόβους ότι αμφισβητείται και υπονομεύεται το πολύ σημαντικό έργο που επιτελείται στα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ( ΣΜΕΑΕ) με συνέπεια την σταδιακή απαξίωσή τους ως την κατάργησή τους.

Γεννούνται ερωτήματα, όπως:

  • Μήπως η εξοικονόμηση πόρων θα ξεκινήσει από τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής;
  • Μήπως οι εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε. θα πρέπει να είναι περιφερόμενοι και να μην έχουν οργανική, όπως συμβαίνει ήδη στα Τμήματα Ένταξης της Δ/θμιας;
  • Μήπως ο διάλογος για την παιδεία ΔΕΝ περιλαμβάνει τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής;

Ζητάμε την ΑΜΕΣΗ απόσυρση των σχεδιασμών που προκαλούν αναστάτωση στο χώρο της εκπαίδευσης.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να αναλάβουν δράσεις

για παράσταση διαμαρτυρίας

την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

στις κατά τόπο Περιφερειακές Δ/νσεις εκπαίδευσης

ώστε να αποτραπούν σχεδιασμοί που προκαλούν ανησυχία και ΔΕΝ προσφέρουν στην εκπαιδευτική κοινότητα το θετικό κλίμα που είναι απαραίτητο.

το Δ.Σ. της Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε.Β΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης