Για την κατάργηση του ολοήμερου σχολείου

Το ολοήμερο σχολείο έχει δύο στόχους: έναν παιδαγωγικό και έναν κοινωνικό.

Ο θεσμός καθιερώθηκε τη δεκαετία του ’90 από την κυβέρνηση του Κ. Σημίτη και προσέθεσε την πρωινή ζώνη 07:00-08:00 και την απογευματινή έως τις 16:00 για να μπορούν, όσοι γονείς εργάζονται να βοηθιούνται.

Παρά την κρίση, το 2010, προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε την παιδαγωγική πλευρά, με όλα τα παιδιά να σχολούν στις 14:00 και με όσα θέλουν να παραμένουν και αργότερα. Το ολοήμερο σχολείο ΕΑΕΠ είχε θεατρική αγωγή, αγγλικά και πληροφορική από την Α’ Δημοτικού, φιλαναγνωσία, μουσική, περισσότερη γυμναστική που μορφώνουν και ψυχαγωγούν χωρίς περισσότερη ύλη! Είχαν ως παράλληλο στόχο την οικονομική ελάφρυνση των γονέων καθώς δεν χρειαζόταν να πληρώνουν για να κάνουν τα παιδιά τέτοιου είδους δραστηριότητες. Τα μαθήματα αυτά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τα καταργεί και στερεί αυτές τις δυνατότητες από το 65% των μαθητών της χώρας που φοιτούσαν στα ολοήμερα τύπου ΕΑΕΠ.

Είναι ντροπή, αντί να επεκτείνει τα ολοήμερα σχολεία να τα καταργεί!

Για τις δηλώσεις Φίλη περί «τζιχαντιστών»

Μου προκάλεσαν αλγεινή εντύπωση οι δηλώσεις μίσους του Μητροπολίτη Καλαβρύτων τη Μεγάλη Εβδομάδα. Η αγάπη και η ανοχή είναι τα θεμέλια της χριστιανικής θρησκείας και όχι η καλλιέργεια του μίσους για το διαφορετικό. Γι’ αυτό και καταδικάζουμε τέτοιου είδους συμπεριφορές. Από την άλλη είναι ανεπίτρεπτο να μιλά ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων για «τζιχαντιστές ιεράρχες»!

Για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών

Εμείς είχαμε νομοθετήσει ότι προτεραιότητα στους διορισμούς έχουν οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ. Από εκεί και πέρα, σε περιπτώσεις ισοβαθμίας λαμβάνονταν υπόψη κοινωνικά κριτήρια. Εξακολουθούμε να θέλουμε τους καλύτερους εκπαιδευτικούς για τα παιδιά μας.

Δεν είναι έκπληξη ότι ο κ. Φίλης θέλει να αλλάξει και αυτό το δεδομένο. Δεν περιμένουμε κάτι διαφορετικό από μια κυβέρνηση που το μόνο που κάνει αφενός να εξισώνει όλους προς τα κάτω και αφετέρου να υποκύπτει σε πιέσεις οργανώσεων και ομάδων κοιτώντας μόνο το εφήμερο κομματικό συμφέρον, χωρίς να διαθέτει συνολική στρατηγική.

Την ίδια στιγμή και ενώ έχουν εξαγγείλει διάλογο για την παιδεία, προχωρούν σε νομοθετήματα και αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Το ζητούμενο όμως για τη χώρα σήμερα είναι η χάραξη σοβαρών στρατηγικών για όλα τα σοβαρά ζητήματα όπως η οικονομία, η κοινωνική ασφάλιση, η Παιδεία…