Η αποτυχία του εκπαιδευτικού – φροντιστηριακού μας συστήματος

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔26/06/2015 - 21:12 | Author: Newsroom

ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

  • Τα φροντιστήρια, εδώ και χρόνια, έχουν καταφέρει να μεταφέρουν τη σχολική αίθουσα στο κτήριό τους. Εκμεταλλευόμενα την αδυναμία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δεν προσφέρουν ειδικές γνώσεις στα μαθήματα που ενδιαφέρουν τον μαθητή για τις Πανελλαδικές, αλλά τα περισσότερα, προς χάριν του ανταγωνισμού, και για να δικαιολογήσουν τα υπέρογκα ποσά που ζητάνε, κάνουν ακόμα και δώρο μια ξένη γλώσσα, φορτώνοντας τους μαθητές με άχρηστες εργατοώρες

Δυστυχώς χάσαμε.

Τώρα επιβεβαιώνεται κάτι που τόσα χρόνια το επισημαίναμε και ζητούσαμε επιτακτικά κάτι να γίνει, γιατί αφορά όχι μόνο το μέλλον των παιδιών μας, αλλά και ολάκερης της κοινωνίας.

Η μεγάλη αποτυχία των δεκαοκτάρηδων στις Πανελλαδικές και η κατακόρυφη πτώση των βάσεων που αναμένεται, μας ταρακουνάει και μας λέει ότι όλα πρέπει να γκρεμιστούν συθέμελα και να φτιάξουμε κάτι καινούργιο. Φταίνε τα δύσκολα θέματα ή η κακή προετοιμασία των μαθητών που είχε ως αποτέλεσμα ένας στους τρεις να γράψει κάτω από τη βάση;

Απέτυχε το εκπαιδευτικό μοντέλο των συντηρητικών κυβερνήσεων, απέτυχε το μοντέλο της εκπαίδευσης που είναι βασισμένο στη φροντιστηριακή μάθηση και όχι στη γνώση που πρέπει να μεταδίδουν μέσα από τα σχολεία οι καθηγητές. Και στη μέση αυτού του αποτυχημένου συστήματος οι άτυχοι νέοι και οι άμοιροι γονείς τους.

Οι μαθητές που από την πρώτη Λυκείου είναι αναγκασμένοι από το σύστημα να καταφεύγουν στα φροντιστήρια, όχι για ενισχυτική μάθηση, αλλά για τη βασική. Τα φροντιστήρια, εδώ και χρόνια, έχουν καταφέρει να μεταφέρουν τη σχολική αίθουσα στο κτήριό τους. Εκμεταλλευόμενα την αδυναμία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δεν προσφέρουν ειδικές γνώσεις στα μαθήματα που ενδιαφέρουν τον μαθητή για τις Πανελλαδικές, αλλά τα περισσότερα, προς χάριν του ανταγωνισμού, και για να δικαιολογήσουν τα υπέρογκα ποσά που ζητάνε, κάνουν ακόμα και δώρο μια ξένη γλώσσα, φορτώνοντας τους μαθητές με άχρηστες εργατοώρες. Γιατί μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές είναι και αυτοί σκληρά εργαζόμενοι πολίτες. Ειδικά τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, φεύγουν από το σπίτι στις οκτώ το πρωί και ξαναγυρίζουν, οι περισσότεροι, στις οκτώ το βράδυ. Και ας μην μιλάμε για τα Σαββατοκύριακα με τα φροντιστηριακά τεστ και τις προσομοιώσεις των εξετάσεων.

Προς χάριν των τριών και των τεσσάρων χιλιάδων ευρώ που σκάνε ετησίως οι γονείς, τα παιδιά κυριολεκτικά βομβαρδίζονται με γνώσεις, θα λέγαμε όχι άχρηστες αλλά άκαιρες και χωρίς κανένα νόημα. Στη δευτέρα Λυκείου, γίνεται αγώνας δρόμου να τελειώσουν την ύλη της τρίτης Λυκείου και μετά άντε, πάλι από την αρχή. Επανάληψη, μήτηρ μαθήσεως, έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, αλλά και αυτοί οι εργαζόμενοι κάπου κουράζονται, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τους καταιγιστικούς αυτούς ρυθμούς, πολλοί απογοητεύονται και από νωρίς τα παρατάνε.

Και το σχολείο, δημόσιο και ιδιωτικό, γιατί έχουν το ίδιο πρόγραμμα σπουδών, τι κάνει; Απλώς παρακολουθεί το φροντιστήριο. Ειδικά στην τρίτη Λυκείου οι ώρες στο σχολείο για πολλούς μαθητές είναι χαμένος χρόνος. Εδώ δεν μπορούμε να βγάλουμε από το τσουβάλι την ιδιωτική εκπαίδευση. Ειδικά στις μεγάλες και απρόσωπες επιχειρήσεις με τους εκατοντάδες μαθητές ακολουθείται η ίδια μανιέρα. Θέλετε από μόδα ή από ενοχές των γονιών, φροντιστήριο και πάλι φροντιστήριο και αλλεπάλληλο brainstorming στα κεφάλια των άμοιρων των μαθητών.

Η ουσία της φετινής αποτυχίας είναι μία: Όλα πρέπει να αλλάξουν. Να γκρεμιστεί από το νηπιαγωγείο το αποτυχημένο σύστημα, να αλλάξουν τα βιβλία και το περιεχόμενο της γνώσης, αφού πρώτα καταλήξουμε στο τι εφήβους προετοιμάζει η δωδεκαετής βασική εκπαίδευση. Το να πούμε ότι καταργούνται οι Πανελλήνιες, είναι εύκολο, και λαϊκίστικο θα έλεγα, σίγουρα δεν λύνει κανένα πρόβλημα αλλά τουναντίον προσθέτει και άλλα στην πολύπαθη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος τα πειράματα με τις Τράπεζες Θεμάτων και το κυνήγι των βαθμών που σοφίστηκαν οι «φωτισμένοι», τρομάρα τους, προηγούμενοι υπουργοί Παιδείας. Τα παιδιά μας πρέπει να σταματήσουμε να τα χρησιμοποιούμε σαν πειραματόζωα. Αρκετά τους έχουμε κάνει. Θα έρθει η στιγμή που θα μας εκδικηθούν.

ΑΥΓΗ

Loading...