ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΓΩΓΩΝ ΠΑΤΡΑΣ – Συμπληρώθηκε ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα στην απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων.

Ιδιαίτερα, σοβαρό πλήγμα έχει υποστεί το ολοήμερο σχολείο, εφόσον πολλά υπολειτουργούν λόγω της μη επάρκειας δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Τα στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν από το Σύλλογό μας στο διάστημα 10-13 Οκτωβρίου για τη λειτουργία του στην περιοχή μας, αποτελούν αδιάψευστη απόδειξη της ταφόπλακας που επιχειρείται να μπει σε αυτό, ένα θεσμό που οραματίστηκε η εκπαιδευτική κοινότητα και αγκάλιασε η ελληνική κοινωνία, για να επιτευχθεί ευθυγράμμιση με τις μνημονιακές δεσμεύσεις των κυβερνώντων.

Σε σύνολο 88 σχολείων 4/θεσίων και άνω παρουσιάζονται προβλήματα μη λειτουργίας ή υπολειτουργίας στα 50 (ποσοστό 57%)! Συγκεκριμένα:

  • Μέχρι τις 3 μ.μ. (ορισμένα και με λιγότερα τμήματα ή ορισμένες ημέρες της εβδομάδας):

60ο Πατρών, 62ο Πατρών, 64ο Πατρών, 1ο Κ. Αχαΐας, 1ο Οβρυάς, 2ο Οβρυάς, Μιντιλογλίου, Ροϊτίκων, Ρίου, Βραχνεΐκων, Κρήνης, Σαραβαλίου, Αγ. Βασιλείου, 23ο Πατρών, 6ο Πατρών, 11ο Πατρών, 12ο Πατρών, 13ο Πατρών, 14ο Πατρών, 20ο Πατρών, 41ο Πατρών, 43ο Πατρών, 45ο Πατρών, 33ο Πατρών, 35ο Πατρών, 51ο Πατρών, 52ο Πατρών, 59ο Πατρών, 18ο Πατρών.

  • Ορισμένες ημέρες της εβδομάδας:

22ο Πατρών, 41ο Πατρών, 2ο Παραλίας, Καμινίων.

  • Κλειστά ολοήμερα

65ο Πατρών, 32ο Πατρών, 2ο Κ. Αχαΐας, 3ο Κ. Αχαΐας, 3ο Παραλίας, Λάππα, Καρεΐκων, Ερυμάνθειας, Α. Αλισσού, Σταυροδρομίου.

  • Μέχρι τις 4 μ.μ. (με λιγότερα τμήματα ή πληθωρικά τμήματα ή συμπτύξεις/ελλείψεις στον πρωινό κορμό)

36ο Πατρών, 61ο Πατρών, 4ο Πατρών, 56ο Πατρών, 48ο Πατρών.

  • Ξεκινούν τη λειτουργία τους από 16/10

Φαρρών, Σαγεΐκων.

Από την επικοινωνία που είχαμε με τους Διευθυντές των περισσοτέρων σχολείων άνω των 4/θεσίων διαπιστώσαμε, επίσης, τα εξής:

  • Ορισμένα ολοήμερα τμήματα ξεκίνησαν τη λειτουργία τους μόλις την περασμένη εβδομάδα, δηλαδή ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων.
  • Άλλα ξεκινούν τη λειτουργία τους τούτη την εβδομάδα.
  • Αρκετοί μαθητές σταματούν τη φοίτηση, εφόσον το παρεχόμενο παιδαγωγικό έργο γίνεται σε τριτοκοσμικές συνθήκες (πολλοί μαθητές στο τμήμα, λίγοι εκπαιδευτικοί, ορισμένες ημέρες δε λειτουργεί το ολοήμερο, σύμπτυξη τμημάτων την τελευταία ώρα κ.λπ.).
  • Η πρωινή ζώνη (πρόωρη υποδοχή) δε γίνεται σε πολλά σχολεία.
  • Ορισμένα σχολεία αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα, αφού πέραν της μη λειτουργίας του Ολοήμερου έχουν κενά και στον πρωινό κορμό, είτε δασκάλων είτε ειδικοτήτων.
  • Σε ορισμένα σχολεία που δε λειτουργεί το ολοήμερο, οι γονείς ζήτησαν μετεγγραφή των παιδιών τους για σχολεία, όπου λειτουργεί το ολοήμερο.

Οι θριαμβολογίες για πλήρη λειτουργία των σχολείων από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους αποδείχτηκαν κενές περιεχομένου. Ο Περιφερειακός Διευθυντής και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης είναι υπόλογοι για την τραγική κατάσταση, στην οποία έχουν περιέλθει τα σχολεία στην Αχαΐα και κυρίως τα Ολοήμερα τμήματα. Οι μηδενικοί διορισμοί αναπληρωτών δασκάλων (μόλις 7 συνολικά σε τρεις φάσεις τοποθετήσεων) στη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας είναι δικό τους κατόρθωμα! Τα σχολεία έχουν κενά, τα ολοήμερα συρρικνώνονται και σχεδόν κανένας δάσκαλος δεν πρόκειται να αποσπαστεί από σχολείο της Περιφέρειας στην Πάτρα ή στο Αίγιο. Είναι καιρός να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Το ολοήμερο σχολείο είναι κατάκτηση του Κλάδου και έχει αφεθεί στην τύχη του. Με την εφαρμοζόμενη πολιτική της μη κάλυψης των κενών επιχειρείται η σταδιακή διάλυσή του. Είναι αδιανόητο να είμαστε στο δεύτερο μήνα λειτουργίας των σχολείων και πάνω από τα μισά σχολεία να έχουν προβλήματα λειτουργίας του Ολοήμερου σχολείου. Εφόσον συνεχιστεί αυτή η κατάσταση σε λίγες εβδομάδες είναι αμφίβολο αν θα υπάρχουν μαθητές σε αυτό.

Είναι αδήριτη ανάγκη να εξασφαλιστούν άμεσα οι απαιτούμενες πιστώσεις και να λειτουργήσουν όλα τα ολοήμερα τμήματα. Δε θα ανεχτούμε άλλο την υποβάθμιση και την κοροϊδία.