Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών γενικά και ειδικά, του Χρηστάκη Ιωάννη

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔19/03/2013 - 09:30 | Author: Newsroom

Αγαπητοί αναγνώστες, αγαπητοί συνάδελφοί
Πολλοί μίλησαν ως τώρα για το περίφημο προεδρικό διάταγμα που αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Οι εμπνευστές του, που ανήκουν στον εσμό αυτών που δημιούργησαν την κρίση και τώρα παριστάνουν τα ευαισθητοποιημένα θύματά της ,επιδεικνύουν μια ισοπεδωτική αποστροφή προς τον Έλληνα Εκπαιδευτικό.Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως.Πρώτα πρώτα γέλασε μαζί τους όλη η Ελλάδα όταν η περίφημη τροπολογία για τη σύσταση της ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή διασφάλισης της ποιότητας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) εισήχθη σε άσχετο νομοσχέδιο και τελικά απεσύρθη μετά την κατακραυγή.
Ετοιμάζουν τα νομοθετήματα που αφορούν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και περιμένουν να κυρωθούν γιατί χρόνια τώρα οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης , σε διατεταγμένη υπηρεσία ,έβγαλαν τον εκπαιδευτικό τεμπέλη.Περνούν μειώσεις μισθών, αύξηση ωραρίου, διαθεσιμότητες πειθαρχικές διώξεις, εξαφανίζουν τους αναπληρωτές.Το τελειωτικό χτύπημα είναι η κατ’ευφημισμόν αξιολόγηση που δεν είναι τίποτα άλλο από τον προθάλαμο απολύσεων(με δύο αρνητικές αξιολογητές κρίσεις ο εκπαιδευτικός μπορεί να απολύεται),οδηγεί σε μισθολογική και βαθμολογική στασιμότητα αλλά και δημιουργεί ένα καθεστώς τρομοκρατίας,αυταρχισμού.(ο εκπαιδευτικός θα ζει με το φόβο αρνητικής αξιολόγησης από το διευθυντή)
Όμως αντικείμενο του άρθρου μου είναι κάτι άλλο.Πώς θα διανοηθεί ο διευθυντής ή ο σύμβουλος να φτάσει σε σημείο να παραπέμψει συνάδελφο με τη “ρετσινιά” του ελλιπούς; Όλοι γνωριζόμαστε στις μικρές μας κοινωνίες .Όλοι γνωρίζουμε την υπηρεσιακή ανέλιξη του καθενός, τις δυνατότητες του, τις γνωριμίες του, την πολιτική του τοποθέτηση, το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον του, το οικονομικό του status.Ποιος θα βάλει την υπογραφή του,στιγματίζοντας το συνάδελφο ως ελλιπή μετά από 20 και 30 χρόνια υπηρεσίας; Τι δουλειά έχει ένας σύμβουλος ή ένας διευθυντής να υπογράφει χαρτιά “προγραφών”; Γιατί οι εκπαιδευτικοί να ,αλεθούν στην κρεατομηχανή του συστήματος;
Πρέπει όλοι να καταλάβουν πώς θα είναι δύσκολο για συμβούλους και διευθυντές και κάθε φορέα μικροεξουσίας να φερθεί βάρβαρα, εξουσιαστικά , ωμοφαγικά στο συνάδελφο.Ένας εκπαιδευτικός που θα χάσει τη δουλειά του δε θα γίνεται καλύτερος , θα γίνεται παράφρων, ανεξέλεγκτος, περιθωριακός.
Εύχομαι όλα να πάνε καλά.Δεν είναι εποχή για διαχωρισμούς και αντιπαλότητες.Τώρα προέχουν σχολεία με θέρμανση και φαγωμένους μαθητές.
Πρέπει να καταλάβουν ότι στην εκπαίδευση δεν ταιριάζει ο τιμωρητικός χαρακτήρας, οι απολύσεις, ο ρατσισμός του ελλιπούς εκπαιδευτικού, ο εκχυδαϊσμός του επιστημονικά περισσότερου καταρτισμένου.Η Παιδεία δε θα υποκύψει σε φραγμούς, κατηγοριοποιήσεις, μάρκετινγκ, εντατικοποίηση,ελαστικοποίηση και “φασίζουσα νοοτροπία”.
ΔΕ ΘΑ ΓΊΝΕΙ ΜΈΣΟ ΧΕΙΡΑΓΏΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΖΏΝ.
Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία
Χρηστάκης Ιωάννης
Εκπαιδευτικός 1ου Γυμνασίου Σπάρτης
Μέλος Σύριζα ΕΚΜ Σπάρτης.
Loading...
  • europalso

    ideascentral