Η χρόνια αδιοριστία έχει διαμορφώσει μια ασφυκτική κατάσταση στις σχολικές μονάδες της περιοχής Ικαρίας και Φούρνων, αφού δεν έμεινε σχολείο χωρίς κάποια έλλειψη σε προσωπικό. Ακόμα και με το παραμύθι περί «εξόδου από τα μνημόνια» σε ισχύ, τίποτα δεν αλλάζει σχετικά με την κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση, αφού πολλά παιδιά στα απομακρυσμένα νησιά κινδυνεύουν να στερηθούν εκπαιδευτικούς για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή και για ολόκληρη τη σχολική χρονιά όπως συνέβη πέρσι.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

Στο νησί της Ικαρίας λείπουν δάσκαλοι από τα Δημοτικά σχολεία του Αγίου Κηρύκου (1ο και 2ο) και του Ευδήλου, ενώ δεν υπάρχει κανένας δάσκαλος να ανοίξει το Δημοτικό Σχολείο του Ξυλοσύρτη, κανένας για να επανδρώσει την Τάξη Υποδοχής στο 1ο Δ.Σ. Ραχών. Με κενά σε νηπιαγωγούς βρίσκονται τα Νηπιαγωγεία Αγίου Κηρύκου (1ο και 2ο), Καραβοστάμου, Ραχών (1ο και 2ο) και Καρκιναγρίου. Τα Δημοτικά Σχολεία Αγίου (1ο και 2ο), Ραχών (1ο και 2ο), Ευδήλου, το 1ο Νηπιαγωγείο Αγίου Κηρύκου και το Νηπιαγωγείο Ευδήλου χρειάζονται ειδικό παιδαγωγό. Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων έχουν όλα τα δημοτικά σχολεία, αφού για τη Μουσική, τα Εικαστικά, την Θεατρική Αγωγή, τα Γαλλικά, τα Γερμανικά και την Πληροφορική δεν υπάρχει στο νησί κανένας μόνιμος εκπαιδευτικός διορισμένος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ενώ οι μόνιμοι γυμναστές και η δασκάλα Αγγλικής Γλώσσας δεν επαρκούν για να καλύψουν όλα τα κενά. «Πληγή» για τα μονοθέσια σχολεία της περιοχής αποτέλεσε το γεγονός ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά σε ορισμένα από αυτά ούτε δάσκαλος προσλήφθηκε για να ανοίξει το ολοήμερο, ούτε ειδικότητες τοποθετήθηκαν σε αυτό, καταρρίπτοντας τον μύθο κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας για το «Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο». Φέτος βρίσκονται σε εκκρεμότητα τα ολοήμερα τμήματα σε Καρκινάγρι και Ξυλοσύρτη.

Το Δημοτικό Σχολείο Ευδήλου και το Ειδικό Δημοτικό Ικαρίας έχουν ανάγκη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Ιδιαίτερα το Ειδικό Δημοτικό Ικαρίας δεν έχει καθόλου Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, κοινωνικό λειτουργό, ψυχολόγο, φυσικοθεραπευτή).

Ακόμα δυσκολότερη φαίνεται η κατάσταση στους Φούρνους με τα κενά σε δασκάλους να «χάσκουν» 5  για το Δημοτικό Σχολείο Φούρνων Κορσέων, 1 για το ολοήμερο σε Χρυσομηλιά κι ακόμη 1 για το ολοήμερο σε Θύμαινα. Αντίστοιχα, δεν υπάρχει κανένας νηπιαγωγός να ανοίξει το Νηπιαγωγείο Φούρνων Κορσέων, το οποίο χρειάζεται 2 άτομα, και κανένας να ανοίξει το Νηπιαγωγείο Θύμαινας. Ούτε για τους Φούρνους υπάρχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων διορισμένοι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με αποτέλεσμα η πραγματοποίηση των μαθημάτων ειδικοτήτων να βρίσκεται κάθε χρόνο στον αέρα.

            Δεν πάει άλλο! Δεν μπορεί η λειτουργία των σχολείων να κρέμεται από το πότε θα στείλουν, πόσους αναπληρωτές θα στείλουν κι αν στείλουν… Δεν μπορούν το Υπουργείο και οι κατά τόπους Διευθύνσεις στο όνομα της «εξοικονόμησης πόρων» να διαλέγουν ποιο τμήμα θα ανοίξει και ποιο όχι, ποιο παιδί θα πάει ολοήμερο και ποιο όχι, ποιο παιδί θα έχει παράλληλη στήριξη και ποιο όχι. Διεκδικούμε μορφωτικά δικαιώματα για όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία της χώρας! Δεν ανεχόμαστε ούτε μία διδακτική ώρα χαμένη για τους μαθητές στις δυσπρόσιτες, ακριτικές και παραμεθόριες περιοχές της Ικαρίας και των Φούρνων! Δεν ανεχόμαστε το ρήμαγμα στις ζωές των συναδέλφων αναπληρωτών.

             

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

·        Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Άμεσο μόνιμο διορισμό όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση (πάνω από 25.000). Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων.

·        Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά σε μία φάση ώστε να είναι στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Να δοθούν ΟΛΑ τα κενά στους προσληφθέντες αναπληρωτές πριν την τοποθέτησή τους με διαφανή και αντικειμενική διαδικασία.

·        Σε περίπτωση διενέργειας περισσότερων φάσεων, να δίνεται δυνατότητα βελτίωσης θέσης.

·        Κάλυψη όλων των κενών με τις αντίστοιχες ειδικότητες.

·        Κάλυψη των κενών για το ολοήμερο πρόγραμμα όλων των μονοθέσιων σχολείων (Ξυλοσύρτη, Καρκιναγρίου, Θύμαινας και Χρυσομηλιάς). Λειτουργία σχολικής μονάδας ή τμήματος ακόμα και για ένα παιδί στις δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.

·        Να λειτουργήσουν παντού και άμεσα τα αναγκαία Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης και Τάξεις Υποδοχής.

·        Κάλυψη όλων των αιτήσεων για παράλληλη στήριξη με ένα δάσκαλο/α ανά παιδί.

·        Εξασφάλιση δωρεάν και ασφαλούς μεταφοράς από και προς το σχολείο για όλους τους μαθητές της περιοχής μας.

·        15 μαθητές ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία, Α και Β Δημοτικού, 20 στις υπόλοιπες τάξεις.

·        Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε 1€ από τη τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των παιδιών. Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.

·        Λεφτά για τη μόρφωση των παιδιών όχι για το ΝΑΤΟ και τους πολεμικούς εξοπλισμούς