Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Επιτυχόντων ΑΣΕΠ: Η αδειοδότηση των καναλιών και οι !

Τι σχέση μπορεί να έχουν άραγε οι διαδικασίες αδειοδότησης των καναλιών με τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών; Μα φυσικά και οι δύο σχετίζονται με την ποιότητα του τρόπου με τον οποίο εκλαμβάνει η κυβέρνηση την νομιμότητα, έτσι όπως συτή εκφράζεται μέσα από τις αποφάσεις ανώτατων δικαστηρίων όπως το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Στην πρώτη περίπτωση, στην περίπτωση των καναλιών, η κυβέρνηση, ως όφειλε, έχει μετατρέψει τα πορίσματα του ΣτΕ σε ακλόνητο δημοκρατικό ευαγγέλιο. Ας διαβάσουμε χαρακτηριστικά τμήμα της απάντησης του αρμόδιου υπουργού κυρίου Νίκου Παππά στην βουλή, στην σχετική επερώτηση του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου την 29η Αυγούστου 2016. Αναφερόμενος στην στάση της ΝΔ για τον διαγωνισμό της αδειοδότησης τονίζει:

«…αντί να κάνει κριτική σε αυτή την κυβέρνηση, πρέπει να ανακαλέσει, να μην κοροϊδεύει τον λαό, να αναφερθεί στις αποφάσεις του ΣτΕ, οι οποίες λένε εδώ και χρόνια ότι το καθεστώς αυτό είναι παράνομο… Αυτή η κυβέρνηση θα εφαρμόσει και το Σύνταγμα και τους νόμους… Οι νόμοι ισχύουν γι’ όλους ανεξαρτήτως ονόματος, ανεξαρτήτως ένδοξου παρελθόντος και μέλλοντος. Τελεία και παύλα… »

Μέχρι στιγμής όλα ακούγονται πάρα πολύ ωραία. Ας πάμε όμως και στην περίπτωση των προσλήψεων των εκπαιδευτικών. Εκεί τα πράγματα αλλάζουν ριζικά. Ως γνωστόν οι προσλήψεις – διορισμοί των εκπαιδευτικών τουλάχιστον από το 2002 και μετά, πραγματοποιούνταν με αντισυνταγματικό τρόπο εις βάρος χιλιάδων εκπαιδευτικών επιτυχόντων στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Έπειτα από 15 και πλέον χρόνια συγκάλυψης και ενίσχυσης των παραπάνω παρατυπιών από τις εκάστοτε πολιτικές και όχι μόνο διοικήσεις του Υπουργείου Παιδείας, το ΣτΕ με τις 527 και 4303/2015 αποφάσεις του, αποφάνθηκε οριστικώς εκτός των πολλών άλλων ότι:

1. Όπως και στην περίπτωση των καναλιών, το καθεστώς των προσλήψεων εκπαιδευτικών εδώ και πολλά χρόνια είναι παράνομο.

2. Όπως και στην περίπτωση των καναλιών, η κυβέρνηση πρέπει να εφαρμόσει το Σύνταγμα και τους νόμους αλλάζοντας αυτό το καθεστώς με αρχή το φετινό σχολικό έτος 2016-2017, προτάσσοντας τους εκπαιδευτικούς με επιτυχίες στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.

Σε αντίθεση ωστόσο με το Υπουργείο επικρατείας και τον κύριο Παππά, το Υπουργείο Παιδείας και ο κύριος Φίλης έως αυτήν τουλάχιστον την στιγμή, έχει αγνοήσει παντελώς κάθε σχετικό πόρισμα του ΣτΕ διότι:

1. Ενώ το ΣτΕ ορίζει ρητώς ότι το αντισυνταγματικό σύστημα προσλήψεων πρέπει να αλλάξει αρχής γενομένης το φετινό σχολικό έτος 2016-2017, το Υπουργείο παιδείας επικαλούμενο λόγους δημοσίου συμφέροντος, διατηρεί το σύστημα αυτό για ακόμη μία χρονιά. Ωστόσο η συγκεκριμένη δικαιολογία του Υπουργείου παιδείας είναι απαράδεκτη, διότι το ΣτΕ έκανε ήδη μία φορά ανεκτό για λόγους δημοσίου συμφέροντος το αντισυνταγματικό καθεστώς (σχολική χρονιά 2015-2016) και με βάση αυτήν την ανοχή επέβαλε την αλλαγή του για το επόμενο σχολικό έτος 2016-017. Η απόφαση 4303 βγήκε την 21η/10/2015, άρα το υπουργείο είχε χρονικό περιθώριο 10 ολόκληρων μηνών να αλλάξει το αντισυνταγματικό σύστημα έστω και προσωρινά, έως την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς. Προς πιστοποίηση των θέσεών αυτών, η ξεκάθαρη αναφορά του ίδιου του υπουργείου στο δελτίο τύπου που δημοσίευσε στις 15 Απριλίου 2016 όπου αναφέρει χαρακτηριστικά:

«…Το ΣτΕ λαμβάνοντας υπόψη το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον που είναι να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη (του 2015 εννοεί), έδωσε μια τελευταία ευκαιρία στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.Ουσιαστικά δεν ακύρωσε την Προκήρυξη του Υπουργείου για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, για να μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία (τον Σεπτέμβρη του 2015), το ανάγκασε όμως με την απόφασή του να θέσει από το σχολικό έτος 2016-2017 τη διαδικασία υπό το ΑΣΕΠ θέτοντας αξιοκρατικά και μόνο κριτήρια.»

Η αλήθεια είναι ότι το Υπουργείο στις 8/4/2016 προχώρησε στην δημοσιοποίηση σχεδίου διάταξης για νέο προσωρινό σύστημα προσλήψεων, το οποίο όμως απέσυρε κακήν κακώς έπειτα από λίγες μόνο ημέρες (24/4/016) λόγω των μαζικών κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και των ωφελημένων από τις χρόνιες παρατυπίες εκπαιδευτικών.

2. Ενώ το ΣτΕ ορίζει ότι η επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ είναι το ελάχιστο κριτήριο για την υπαγωγή ενός εκπαιδευτικού σε καθεστώς μοριοδότησης, το Υπουργείο Παιδείας επιτρέπει την μοριοδότηση εκπαιδευτικών μη επιτυχόντων ή μη συμμετεχόντων στον εν λόγω διαγωνισμό.

3. Ενώ το ΣτΕ ορίζει ότι η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών που δεν διαθέτουν επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν πρέπει να μοριοδοτηθεί, διότι αποκτήθηκε από προσλήψεις που δεν προέκυψαν από αξιοκρατικές διαδικασίες, άρα αποτελεί προϊόν καταπάτησης των αρχών της ισότητας και της ισονομίας του Συντάγματος και μάλιστα εις βάρος των επιτυχόντων εκπαιδευτικών, το Υπουργείο επιτρέπει την πλήρη μοριοδότηση των προϋπηρεσιών αυτών και μάλιστα ισάξια με τις προϋπηρεσίες των επιτυχόντων.

4. Ενώ το ΣτΕ ορίζει την πρόταξη των επιτυχόντων ΑΣΕΠ σε κάθε διαδικασία πρόσληψης λόγω των χρόνιων αδικιών και ανισοτήτων που υπέστησαν από τις συνεχόμενες καταστρατηγήσεις των νόμων (οι οποίες και τους περιόρισαν αυτήν την στιγμή στις μη προνομιούχες θέσεις των πινάκων κατάταξης των εκπαιδευτικών), το Υπουργείο επιτρέπει την συνέχιση της πρόταξης των μη επιτυχόντων ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών στους πίνακες, παρά το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι τελευταίοι απέκτησαν τα προνόμιά τους αναρριχώμενοι παρατύπως στις πλάτες και στις θέσεις των πρώτων.

Το ζήτημα που ευνόητα προκύπτει σχετικά με την διαφορετικότητα της στάσης του Υπουργείου Παιδείας συγκριτικά με το παράδειγμα του Υπουργείου Επικρατείας απέναντι πάντα στις τελεσίδικες αποφάσεις του ΣτΕ, δεν αφορά μόνο την μη υλοποίηση του περιεχομένου των αποφάσεων αυτών. Δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας εκφράζει ταυτόχρονα και μία βαθύτατη εμπάθεια προς το ΣτΕ, η οποία προφανώς οφείλεται στο ότι οι αποφάσεις του συγκρούονται με τα πολιτικά του συμφέροντα. Διαβάστε για παράδειγμα με ποιον τρόπο το Υπουργείο παιδείας, δικαιολογεί την απόφασή του να προχωρήσει στην προσωρινή αλλαγή του συστήματος προσλήψεων (8/4/2016) των αναπληρωτών 2016-2017 προς το συνταγματικότερο, απόφαση που όπως προαναφέραμε δεν υλοποίησε ποτέ διατηρώντας το ισχύον αντισυνταγματικό σύστημα Προσέξτε τον απίστευτο τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο επιχειρεί να λάβει αποστάσεις από την όλη συμμετοχή του ΣτΕ στο ξήλωμα της παρανομίας και της αντισυνταγματικότητας, μειώνοντας προφανώς το πολιτικό κόστος των αποφάσεών που αναγκάζεται να πάρει, προσπαθώντας να πείσει ότι δεν φταίει το ίδιο που βγήκαν αυτές οι αποφάσεις, βγάζοντας δηλαδή την ουρά του απέξω (!)

.

Από το δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας της 15ης Απριλίου 2016

«Οι Αποφάσεις του ΣτΕ που εκδόθηκαν κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (μετά από προσφυγές επιτυχόντων του ΑΣΕΠ που θεωρούσαν ότι αδικούνταν από τις ισχύουσες ρυθμίσεις πρόσληψης αναπληρωτών και όχι με πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας) είναι:…»

Δεν καταλαβαίνουμε ούτε γιατί το υπουργείο επιχειρεί να απολογηθεί, αλλά ούτε και σε ποιον; Δεν είναι δουλειά του να παίρνει πρωτοβουλίες ώστε να ξεσκεπάζει τις παρανομίες που το ίδιο μάλιστα επί σειρά ετών διέπραξε και μάλιστα να μην απολογείται αλλά να περηφανεύεται για τέτοιες ενέργειες κάθαρσης όπως ο κύριος Παππάς; Έτσι όπως είναι γραμμένη η συγκεκριμένη αναφορά, δίνει ξεκάθαρα και σκόπιμα στον αναγνώστη να συμπεράνει ότι το Υπουργείο δεν ευθύνεται για το κακό που έτυχε στους κακόμοιρους ωφελούμενους από τις παρατυπίες, στην απίστευτη λογική ¨μην μας βαράτε, δεν φταίμε εμείς που ξεσκεπάστηκε όλη αυτή η σαπίλα¨ !

Αντιπαραθέστε τώρα την ομιλία του κυρίου Παππά και τον αγωνιστικό στόμφο περηφάνιας και συνάμα αγανάκτησης με τον οποίο διανθίζει την επίκλησή του στις αποφάσεις του ΣτΕ: «…αντί να κάνει κριτική σε αυτή την κυβέρνηση, πρέπει να ανακαλέσει, να μην κοροϊδεύει τον λαό, να αναφερθεί στις αποφάσεις του ΣτΕ, οι οποίες λένε εδώ και χρόνια ότι το καθεστώς αυτό είναι παράνομο…»

Η διαφορά είναι εμφανέστατη.

Και να ήταν μόνο αυτό. Στην ίδια απολογητική λογική το υπουργείο συνεχίζει να θρηνεί κλαίγοντας με μαύρο δάκρυ για το κακούργο το ΣτΕ που μας έκανε την ζημιά!:

«…Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. είναι αναγκασμένο να συμμορφωθεί με την κρίση του δικαστή…»

« Όχι γιατί μας αρέσει ο νόμος (αυτό είναι σίγουρο!) αλλά γιατί είναι αυτός που ρυθμίζει ένα πάγιο σύστημα, έχει κριθεί από το ΣτΕ ως συνταγματικό…»

« …εάν η νομιμότητα, όπως την εννοεί η νομολογία του ΣτΕ…»

«Επειδή, λοιπόν, όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το ΣτΕ, πρέπει η σημερινή ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη σχολική χρονιά 2016-2017 να θεσπίσει τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών λαμβάνοντας υπόψη τη νομολογία του ΣτΕ.»

Αντί για το «πρέπει να» θα αρκούσε απλά ένα απλό «θα θεσπίσει τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών λαμβάνοντας υπόψη τη νομολογία του ΣτΕ ».

Και το ερώτημα που προκύπτει είναι καθόλα εύλογο. Για πιο λόγο η ίδια κυβέρνηση λειτουργεί έτσι κι αλλιώς, με δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Κατά την προσωπική μας άποψη θεωρούμε ότι η διαφορετικότητα στην Δημοκρατική και Συνταγματική ευαισθησία των δύο υπουργείων, οφείλεται καθαρά στην ταυτότητα των ωφελημένων από τις χρόνιες παρανομίες που ξεσκεπάστηκαν με τα πορίσματα του ΣτΕ. Στην περίπτωση του κυρίου Παππά οι ωφελούμενοι είναι πολιτικοί αντιπάλοι, στην περίπτωση του κυρίου Φίλη πολύτιμοι ψηφοφόροι.

Συμπέρασμα

Μία Δημοκρατική κυβέρνηση και ειδικά της αριστεράς, δεν νοείται σε καμία περίπτωση να επιλέγει κατά περίπτωση πότε θα εφαρμόζει τους νόμους και πότε όχι. Το Σύνταγμα πρέπει να εφαρμόζεται πάντα και σε κάθε περίπτωση.

Σκοπός μας η συνεχής ανάδειξη της αλήθειας

Ο Αγώνας μας είναι Σύννομος, Δίκαιος και Ηθικός

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΑΣΕΠ