Τα εγκλήματα θα συνεχιστούν.Μετά την Ιστορία που δόθηκε ως πρώτη ανάθεση στους κοινωνιολόγους, σειρά έχουν τα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και τα Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση.
Υπάρχει μεθόδευση απαξίωσης του κλάδου ΠΕ02 , η οποία θα προλειάνει το έδαφος για απώλειες χιλιάδων διδακτικών ωρών από τους φιλόλογους, έτσι ώστε να οδηγηθούμε στις απολύσεις με ποσοστό αυξημένο και για αυτή την ειδικότητα με τα πολλά διδακτικά αντικείμενα.
Θέλουν , απλά, να διώξουν και πολλούς φιλόλογους, σε αριθμό απολύσεων ανάλογο των άλλων ειδικοτήτων.
Οι ανθρωπιστικές σπουδές ουδόλως τους ενδιαφέρουν γιατί ξυπνούν συνειδήσεις, βρίθουν ιδεολογιών, επιτρέπουν τον πλουραλισμό, ανέχονται τη διαφορετικότητα, προωθούν εναλλακτικους τρόπους διάθεσης προϊόντων, υπερασπίζονται το περιβάλλον, τιμούν τους πολιτειακούς θεσμούς,κηρύττουν δημοκρατικά ιδεώδη, ξεμπροστιάζουν τον επιδεικτικό πλούτο, διαφωτίζουν τις μάζες των προλεταρίων ώστε να μη γίνουν και λούμπεν από τα σκουπίδια των τσοντοκάναλων των καναλαρχών και μεγιστάνων του τύπου.
Μοιράζοντας φιλολογικές ώρες παντού, θέλουν να αποπροσανατολίσουν, να δείξουν ότι όλοι είναι ικανοί για όλα, να σμπαραλιάσουν το φιλολογικό δαιμόνιο, συστατική ουσία του δημόσιου σχολείου, να απαξιώσουν τους στυλοβάτες του μεταπολεμικού σχολείου, τους νηφάλιους μυσταγωγούς της θεωρητικής νεοελληνικής κουλτούρας , τους μειλίχιους πάροχους της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ανά την επικράτεια.
Σχολείο χωρίς θρανία και πίνακα έχω δει, χωρίς φιλόλογο όχι!!!Και όλες οι ειδικότητες να απουσιάζουν, σε ακριτικά σχολεία, ο φιλόλογος θα είναι παρών.Εκπροσωπούσε και εκπροσωπεί τον κονδυλοφόρο της καλής προαίρεσης, τον κελευστή της αριστοτελικής μεσότητας, τον διακινητή του γλωσσικού πλούτου, το χορηγό της ανυστερόβουλης καλοσύνης.
Είναι ακόμη στα όνειρά μας από τα μαθητικά χρόνια.Έιναι ο έλλογος παραμυθάς, ο συμβουλάτορας στα ορθογραφικά μας ατοπήματα, ο διορθωτής των σολοικισμών μας, ο διαμορφωτής του ύφους μας, ο αποσβεστήρας των εφηβικών εκρήξεών μας,ο χορηγός ιδεών για τη βιοθεωρία μας.
Δεν τον θέλουν.Ποτέ δεν τους άρεσαν οι σκεπτόμενοι φιλόλογοι και οι σκεπτόμενοι μαθητές.Είναι ο μόνος που έχει το προνόμιο να συζητά πολύ με τους μαθητές του, ακούει προβληματισμούς, συσκέπτεται.Δεν έχει τόσο έντονο το βραχνά της διδακτέας ύλης που απορροφά κάθε αυθορμητισμό και ταλέντο.Θέλουν ανειδίκευτους εργάτες ή πορωμένους τεχνοκράτες που εξυμνούν τον πλούσιο χορηγό μονάδας αρωγής εξαρτημένων(τον φωτογράφισα αρκετά και καταλάβατε όλοι) αλλά ποτέ δε θα τον αναγκάσουν να πληρώσει τους φόρους που του αναλογούν για να αναλάβει αυτές τις παροχές ο κύρια υπεύθυνος:το κράτος.
Οι φιλόλογοι είναι εμπόδιο στα σχεδιά τους και θα εξαπολύσουν απεινή διωγμό εναντίον τους.
Υστερόγραφο:Στο άρθρο μου , το πολύ σχολιασμένο,”οι φιλόλογοι προς απόλυση, οι ανθρωπιστικές σπουδές στα Τάρταρα”, είδα ότι δεν έγινα αρκετά αντιληπτός από τους συναδέλφους.Εύχομαι να καταλάβουν το σημερινό κείμενό μου, την ουσία της επίθεσης στην ειδικοτητά μας και να μη σκιαμαχήσουν για μια ακόμη φορά με φανατισμό συντεχνίας.Ας διαβάσουν προσεκτικά, αυτή τη φορά.Πάντως, τους ευχαριστώ, ακόμα και για τα επικριτικά τους σχόλια.Άλλωστε, συνέβαλαν στη “διάκριση” του πιο σχολιασμένου άρθρου.
ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Καθηγητής 1ου Γυμνασίου Σπάρτης
Μέλος ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Σπάρτης