Δημήτριος Α. Τουλούμης

ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΤΕΘΟΥΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Την Παρασκευή 23 Μαΐου έληξε η προθεσμία καταχώρησης αιτήσεων για μετάθεση από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο ανακοινώνει το τελευταίο διάστημα ότι ο αριθμός μεταθέσεων δεν θα ξεπεράσει τις 500 έως 600.

Αν αυτό το συμπέρασμα βγαίνει από τα στοιχεία του myschool θα μπορούσε κανείς να πει ότι ίσως αυτή την στιγμή “τελείως τεχνοκρατικά” είναι σωστό.

Θα μπορούσε κανείς να πει ακόμη ότι σκέφτονται να μην ζητήσουν τις εκτιμήσεις των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων.

Και οι δύο ανωτέρω περιπτώσεις είναι λάθος γιατί:

  1. Τα ΠΥΣΔΕ των νομών πρέπει να συνεδριάσουν όπως όλα δείχνουν μετά τις 30 Μαΐου 2014 για να δώσουν τις εκτιμήσεις τους για τα κενά πλεονάσματα. Μετά την ημερομηνία αυτή μπορούν να δοθούν ως κενά και χιλιάδες θέσεις των εκπαιδευτικών που υπέβαλλαν αίτηση για συνταξιοδότηση φέτος, διότι είναι καταληκτική για την απόσυρση των αιτήσεών τους.
  2. Τα ΠΥΣΔΕ των νομών θα δώσουν σαφέστερη εικόνα των κενών και των πλεονασμάτων διότι θα κατανείμουν ισομερώς τις ώρες Α’ ανάθεσης μαθημάτων τόσο σε ειδικότητες ομαδοποιημένες (κλ. ΠΕ04.01-02-04) όσο και σε ειδικότητες που διεκδικούν από κοινού μαθήματα Α’ ανάθεσης (π.χ. ΠΕ10 και ΠΕ13 την πολιτική παιδεία στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ)

Το Υπουργείο λοιπόν θα πρέπει να ακολουθήσει σύντομες και εύστοχες διαδικασίες όπως:

Α. Να δώσει εντολή ώστε οι Διευθυντές Εκπαίδευσης να ζητήσουν κενά-πλεονάσματα από τους Διευθυντές Σχολείων έως 30 Μαΐου 2014 με τους παλιούς παραδοσιακούς πίνακες κενών-πλεονασμάτων.

Β. Να ζητηθούν οι εκτιμήσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων έως 10 Ιουνίου 2014. (εδώ θα υπολογιστεί και η προηγούμενη περίπτωση 1)

Γ. Να βγουν οι μεταθέσεις έως 15 Ιουνίου 2014.

Δ. Να γίνουν οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε οργανικά κενά έως 30 Ιουνίου 2014.

Με αυτόν τον τρόπο θα μετατεθούν εκπαιδευτικοί στους τόπους κατοικίας τους που εδώ και πολλά χρόνια προσπαθούν, και θα διδάξουν τα μαθήματα Α’ ανάθεσής τους χωρίς να πλεονάζουν.

Στους κλάδους των ΠΕ02 φιλολόγων, ΠΕ03 μαθηματικών και ΠΕ04.01-02-04 φαίνεται ότι θα υπάρξουν περιοχές που θα έχουν ανάγκη, αφού το 50% των εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται φέτος ανήκουν σε αυτούς. Ειδικότερα στον κλάδο των ΠΕ04.04 βιολόγων με την επερχόμενη αύξηση των ωρών στα Γενικά Λύκεια ειδικά από το σχ. Έτος 2015-2016, θα υπάρξουν σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών.

Επιπλέον με την είσοδο του μαθήματος της πολιτικής παιδείας γεννιούνται μεγάλες ανάγκες εκπαιδευτικών στους κλάδους ΠΕ10 κοινωνιολόγων και ΠΕ13 νομικών από το σχ. έτος 2014-2015.

Συγκεκριμένα στις δύο αυτές ειδικότητες και με το σκεπτικό ότι όλα τα Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ έχουν ήδη οργανικά ανήκοντες ΠΕ09 οικονομολόγους, δημιουργούνται οργανικές θέσεις οι οποίες πρέπει να δοθούν ισομερώς στις δύο (2) αυτές ειδικότητες.

Σε Γενικά Λύκεια με πάνω από 15 τμήματα Γενικής Παιδείας και σε συνδυασμό με τις επιλογές των μαθητών μπορούν να υπάρχουν οργανικά και οι τρεις συγγενείς ειδικότητες (ΠΕ09-10-13) με ελάχιστα πλεονάσματα ωρών που αφομοιώνονται από project και δεύτερες αναθέσεις.

Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς των υπολοίπων ειδικοτήτων και ειδικά των τεχνικών και τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ, το σχ. έτος 2014-2015 φαίνεται ότι θα είναι ευνοϊκότερο και θα αρχίσουν να μειώνονται οι υπεραριθμίες, τόσο με την αύξηση δηλώσεων προτίμησης από τους μαθητές που αποφοιτούν από τα Γυμνάσια, όσο και από τις συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών στους κλάδους αυτούς.

Όλες αυτές οι εκτιμήσεις – σκέψεις – προτάσεις είναι στον νου του κάθε μέλους, του κάθε Υπηρεσιακού Συμβουλίου, σε όλη τη χώρα.

Κανένα τεχνοκρατικό σύστημα, κανένας αλγόριθμος δεν μπορεί να στηθεί για να μετατρέψει όλα αυτά σε αριθμούς.

Γιατί οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και η ελληνική οικογένεια δεν είναι αριθμοί.

Με εκπαιδευτικούς χαιρετισμούς

Ο αιρετός του ΠΥΣΔΕ Ν. Ευβοίας

Δημήτριος Α. Τουλούμης