• Γιατί αρνούμαστε την υποκριτική αξιολόγηση, των Ευαγγελία Δήμου, Κλεοπάτρας Θανοπούλου, Ολυμπίας Τζίνη

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔01/05/2014 - 21:10 | Author: Newsroom

    Γιατί αρνούμαστε την υποκριτική αξιολόγηση

    Το Υπουργείο Παιδείας που συγχωνεύει σχολικές μονάδες!

    Το Υπουργείο Παιδείας που «στοιβάζει» τα Ελληνόπουλα σε τμήματα των τριάντα μαθητών!

    Το υπουργείο Παιδείας που διορίζει αναπληρωτές καθηγητές το Μάρτιο, αφήνοντας τα σχολεία των ακριτικών περιοχών της Ελλάδας χωρίς στελέχωση και τα παιδιά χωρίς… παιδεία!

    Το Υπουργείο Παιδείας που καταπατά το συνταγματικά κατοχυρωμένο και αδιαμφισβήτητο δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση!

    Ναι, δεν είναι άλλο! Αυτό το υπουργείο ζητεί από τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν τις σχολικές μονάδες στις οποίες υπηρετούν! Είμαστε άραγε καχύποπτοι, που δεν εμπιστευόμαστε αυτό το υπουργείο; Το υπουργείο που στελεχώνει τις διευθυντικές θέσεις με κύριο κριτήριο την αφοσίωση της πλειοψηφίας των διευθυντών στη «γραμμή» του κοινοβουλευτικού κόμματος στο οποίο ανήκουν; Το υπουργείο που περιμένει τάχα από τα στελέχη του κομματικού σωλήνα κάθε απόχρωσης και στο πλαίσιο ενός βαθιά κομματικού κράτους να αξιολογήσουν αντικειμενικά!

    Αφού αυτή είναι η αντίληψη του Υπουργείου Παιδείας για την αξιοκρατία, πώς είναι δυνατόν να είναι διαφορετική η αντίληψή του για την πολυσυζητημένη αξιολόγηση; Ποιος θα εγγυηθεί σ’ εμάς, τους εκπαιδευτικούς, πως υπογράφοντας ερωτηματολόγια αξιολόγησης που κατηγοριοποιούν τα σχολεία δεν «κλείνουμε» -ή, κατ’ ευφημισμό, οδηγούμε σε συγχώνευση!- εμείς οι ίδιοι σχολεία στα οποία το αποτέλεσμα της αξιολόγησης θα είναι μακριά απ’ τον ιδεατό στόχο; Το αναξιόπιστο αυτό υπουργείο πώς είναι δυνατό να εγγυηθεί πως δε θα ρίξουμε, μέσα από τη διαδικασία της «αθώας» αξιολόγησης, εμείς, οι δάσκαλοι, τα παιδιά υποβαθμισμένων περιοχών στον Καιάδα; Θα έπρεπε άραγε να θυμίσουμε σε κάποιους ότι φυσικά και δεν ανοίγει ο υπουργός το πορτοφόλι του, για να πληρώσει τους μισθούς των δασκάλων και των καθηγητών; Από τους φορολογούμενους Έλληνες «τρώμε ψωμί» και απέναντί τους έχουμε την ηθική υποχρέωση να προστατέψουμε τα παιδιά όλων μας!

    Υπηρετούμε στους ακριτικούς Φούρνους Κορσεών, το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις με τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που ακόμη… καλύπτονται, της συστάδας νήσων όπου οι κάτοικοι επιβιώνουν χωρίς καν γιατρό ανά διαστήματα! Δε θα βάλουμε την υπογραφή μας, για να μείνουν οι Φούρνοι και χωρίς Γυμνάσιο, αφού το σχολείο μας θα αξιολογηθεί με άνισους όρους κι από καθηγητές που διορίστηκαν σχεδόν… εχθές! Και τίθεται το ερώτημα τι θα κάναμε αν υπηρετούσαμε σε προνομιούχο σχολείο, όπου όλα θα λειτουργούσαν «ρολόι»! Η απάντηση είναι απλή κι αυτονόητη: Δε νοιαζόμαστε για τους μαθητές ενός σχολείου αλλά όλων των σχολείων της Ελλάδας και δε μπορούμε να συμπράξουμε στη διαμόρφωση μιας πραγματικότητας που δίνει-με ξεκάθαρα αντισυνταγματικό τρόπο-τους μαθητές που ανήκουν στο σχολείο όπου υπηρετούμε ή σε κάποιο άλλο ελληνικό σχολείο βορά σε όσους επιθυμούν τη διάλυση ουσιαστικά της δημόσιας εκπαίδευσης.

    Δεν έχουμε δικαίωμα να υπολογίσουμε τις όποιες συνέπειες για τη «θεσούλα» μας είναι πιθανό να προκύψουν από την άρνησή μας να συμμετάσχουμε στη διαδικασία της αξιολόγησης. Είμαστε δάσκαλοι και πάνω απ’ όλα οφείλουμε να διδάσκουμε το ήθος και την υπευθυνότητα, αρετές που διδάσκονται στην πράξη και με το παράδειγμα!

    Για όλα τα παραπάνω αρνούμαστε την υποκριτική αξιολόγηση!

    Δήμου Ευαγγελία ΠΕ02

    Θανοπούλου Κλεοπάτρα ΠΕ02

    Τζίνη Ολυμπία ΠΕ07 alfavita.gr

    Loading...
  • loading...