• Γιατί αδειάζουν οι αίθουσες διδασκαλίας από το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔18/07/2015 - 15:28 | Author: Newsroom

    Αδειάζουν οι αίθουσες διδασκαλίας από το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Μόνο την τελευταία τριετία δήλωσαν παραίτηση 8.728 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μόνο φέτος αποχώρησαν 1.158 εκπαιδευτικοί από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Σε επίπεδο Δυτικής Ελλάδας, οι παραιτήσεις έφτασαν τις 63 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τις 128 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

    Αντίστοιχα, οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών είναι μηδενικές, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού προσωπικού της χώρας είναι άνω των 40 ετών.
    Οπως εκτιμά η εκπαιδευτική κοινότητα, η κατάσταση θα επιδεινωθεί περαιτέρω φέτος, καθώς όλες οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες, όχι μόνο για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών αλλά και αναπληρωτών. Αυτό εκ των πραγμάτων δείχνει ότι δεν θα υπάρξει ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
    Υπενθυμίζουμε ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε υποσχεθεί τον διορισμό 3.000 μόνιμων εκπαιδευτικών. Κάτι που στις μέρες μας φαντάζει αδύνατο. Το ίδιο ισχύει και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, η πρόσληψη των οποίων γίνονταν μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ. Υπό τις συνθήκες αυτές υπολογίζεται ότι το σύνολο των κενών εκπαιδευτικών, και στις δύο βαθμίδες, τον Σεπτέμβριο θα φτάνει τις 25.000.
    Τόσα είναι και τα κενά που δημιουργήθηκαν την τελευταία πενταετία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, αποχώρησαν περίπου 10.000 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, ενώ από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αναχώρησαν 15.000 καθηγητές.
    Οι οικονομικές εξελίξεις έχουν παρασύρει και όλο τον προγραμματισμό της διοίκησης της Εκπαίδευσης. «Είμαστε σε φάση προετοιμασίας, προσπαθώντας να κλείνουμε ένα-ένα τα μέτωπα που έχουμε σε εκκρεμότητα» μας είπε ο περιφερειακός διευθυντής της Εκπαίδευσης, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, αναγνωρίζοντας ότι οι γενικότερες συνθήκες έχουν «παγώσει» αρκετά ζητήματα.
    Ενδεικτικό είναι ότι είμαστε στα μέσα Ιουλίου και δεν υπάρχει σχεδιασμός για τις υπηρεσιακές μεταβολές, με ευθύνη πάντα των κεντρικών υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας.
    Συγκεκριμένα, όπως καταγράφει ο αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίευσης (ΚΥΣΠΕ) Βασίλης Παληγιάννης, εκκρεμούν:
    Μεταθέσεις ειδικοτήτων – Μετατάξεις
    Ουδείς γνωρίζει πότε και αν θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις ειδικοτήτων ΠΕ. Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων παραμένουν όμηροι της αναποφασιστικότητας, της
    αναβλητικότητας και της έλλειψης πολιτικής βούλησης, αφού έχει συνδεθεί η
    πραγματοποίηση των μεταθέσεων με τη σύσταση οργανικών θέσεων, που συνεχώς
    αναβάλλεται.
    – Αποσπάσεις
    Οι αποσπάσεις θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, ιδιαίτερα σήμερα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί βιώνουν εξαιρετικά προβλήματα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Οι αποσπάσεις θα έπρεπε να πραγματοποιούνται εγκαίρως, ώστε να δίνεται η δυνατότητα του προγραμματισμού της οικογενειακής και προσωπικής ζωής του κάθε εκπαιδευτικού. Σήμερα, ουδείς γνωρίζει το πότε θα πραγματοποιηθούν. Οι αποσπάσεις πρώτιστα εξυπηρετούν την απρόσκοπτη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
    Διορισμοί – Προσλήψεις αναπληρωτών
    Η ανάγκη χιλιάδων μόνιμων διορισμών για κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία δεν αμφισβητείται. Δυστυχώς, έως σήμερα ούτε η επιτροπή που συγκροτήθηκε για το σύστημα μόνιμων διορισμών ολοκλήρωσε την αποστολή της, αλλά ούτε κανείς γνωρίζει αν τελικά θα γίνουν διορισμοί, πόσοι θα είναι και πότε.
    Loading...
  • loading...