Την Παρασκευή 30-12-16 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Γ.Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, κ. Παντή, στην αίθουσα δημοτικού συμβουλίου Βέροιας με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Βέροιας, του Σωματείου Εκπαιδευτικών Α ́θμιας Ημαθίας και της ΕΛΜΕ Ημαθίας μετά από πρόσκληση των δεύτερων.

Σταχυολογώντας τις απαντήσεις του Γενικού γραμματέα μετά από τις τοποθετήσεις και τα ερωτήματα των εκπροσώπων των φορέων τα γενικά συμπεράσματα ήταν τα εξής:

Ο κ. Παντής εξαρχής προσπάθησε να περιορίσει την όποια συζήτηση στα όρια των μνημονιακών δεσμεύσεων της κυβέρνησης. Είπε χαρακτηριστικά πως “δεν θα πει μεγάλες κουβέντες”, “πως όλοι γνωρίζουμε τα μεγάλα προβλήματα και τις πιέσεις που δέχεται η χώρα” και αναφέρθηκε στην ανάγκη να εντοπιστούν τα όποια προβλήματα της εκπαίδευσης στην πραγματική τους κλίμακα και να προληφθεί η σχολική διαρροή με λύσεις που θα βρεθούν μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δίνοντας βάση στο παιδαγωγικό έργο του σχολείου και τονίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ταλαιπωρηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Απέφυγε όμως να απαντήσει στο πως η κατάργηση του Γυμνασίου Κορυφής έδωσε λύσεις στα προβλήματα μαθητικής διαρροής του συγκεκριμένου σχολείου.

Απέδωσε δίκιο στην απαίτηση των Σωματείων Εκπαιδευτικών και γονέων για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στα σχολεία. Ανέφερε, ότι οι θεσμοί συμφώνησαν πρώτη φορά για διορισμούς , όμως είναι άγνωστο το πόσοι θα γίνουν και ο αριθμός που είχε ακουστεί αρχικά των 20.000 είναι απαγορευτικός για την επόμενη τριετία. Δέχθηκε πως αν στην επόμενη διετία δεν γίνουν διορισμοί εκπαιδευτικών με προτεραιότητα στην ειδική αγωγή θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων. Για φέτος προκειμένου να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών τα απαραίτητα χρήματα βρέθηκαν από προγράμματα ΕΣΠΑ, που προορίζονταν για άλλες χρήσεις των σχολείων. Οι διορισμοί θα γίνουν με μεικτό τρόπο, ΑΣΕΠ και επετηρίδα κατ ́ αναλογία που δεν είναι ακόμη γνωστή. Οι προσλήψεις αναπληρωτών θα έπρεπε να γίνονται σε μια φάση γίνονται όμως σε διαφορετικές με καθυστέρηση, λόγω της εξάρτησης της διαδικασίας μέσω ΑΣΕΠ. Ενώ είπε πως θα γίνει προσπάθεια να ολοκληρωθούν νωρίς οι διαδικασίες μεταθέσεων και αποσπάσεων.

Σχετικά με την έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011, για την εκπαίδευση είπε πως στηρίζονταν σε παλαιότερα στοιχεία, τα οποία τώρα έχουν διορθωθεί και βάση αυτών το Υπουργείο περιμένει μια νέα βελτιωμένη έκθεση από τον ΟΟΣΑ. Στη βάση της αναμενόμενης νέας έκθεσης μίλησε για ένα τριετές πρόγραμμα που ανέφερε τελευταία ο Υπουργός και σ ́ αυτό εντάσσεται και η νέου τύπου αξιολόγηση, η οποία θα είναι μη-προσωπική, αξιολόγηση των δομών και μη τιμωρητική, κατά τα πρότυπα της αξιολόγησης των πανεπιστημίων που έγινε πρόσφατα. Στις παρατηρήσεις εκπαιδευτικών πως οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ εκφράζουν συγκεκριμένες πολιτικές και πως η προτεινόμενη αυτοαξιολόγηση δεν είναι τόσο αθώα, αφού η εφαρμογή της σε άλλες χώρες δημιούργησε μεγαλύτερες ανισότητες και ανταγωνισμό ανάμεσα στα σχολεία, δεν απάντησε.

Σχετικά με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών δέχθηκε ως σωστές επί της αρχής τις θέσεις των σωματείων για δωρεάν επιμόρφωση με ευθύνη των Πανεπιστημίων, έκανε όμως πως δεν άκουσε πως το χρονικό διάστημα που εφαρμόζεται, ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει απαλλαγή από τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα και προέκρινε ένα σύστημα επιμόρφωσης τύπου e-learning, με την ευθύνη του ΙΕΠ. Για τα ΦΕΚ με τον ελάχιστο αριθμός μαθητών ανά κατεύθυνση, μάθημα, τομέα και ειδικότητα, για τις καταργήσεις τμημάτων αλλά και για τις νέες συγχωνεύσεις που αναμένονται στα ΕΠΑΛ με το χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών για πρώτη φορά τον Ιανουάριο και όχι στο τέλος της σχολικής χρονιάς, είπε πως δεν έχει καταλήξει στον ελάχιστο ενδεδειγμένο αριθμό μαθητών από τον οποίο πρέπει να αποτελείται μια τάξη (!!!)

Το θέμα της επαναλειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών το εναπόθεσε σε ένα νέο νομοσχέδιο λέγοντας πως πρώτα πρέπει να ενταχθούν σε ένα ηλεκτρονικό δίκτυο με σύνδεση τη Βιβλιοθήκη της Βουλής και τις βιβλιοθήκες ΑΕΙ και ΤΕΙ, αναφέροντας πως το κόστος της κανονικής λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών είναι πάρα πολύ μεγάλο και αποφεύγοντας φυσικά να εξηγήσει γιατί ο προτεινόμενος σχεδιασμός δεν μπορεί να γίνει με ανοιχτές τις σχολικές βιβλιοθήκες.

Όσον αφορά στα προσφυγόπουλα είπε ότι ακολουθούνται συγκεκριμένες διαδικασίες υγειονομικής φύσεως και από τις 9 Ιανουαρίου -με μόνη ευθύνη του Υπουργείου και κανενός άλλου -τα παιδιά αυτά θα ενταχθούν στα σχολεία που έχουν ήδη οριστεί, χωρίς όμως να εξηγήσει γιατί ενώ έχει διανυθεί η μισή σχολική χρονιά, δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η εκπαιδευτική διαδικασία.

Συνεχίζοντας να δικαιώνει εκπαιδευτικούς και γονείς ο κ. Γενικός μίλησε για την διανομή κάποιων χιλιάδων γευμάτων στα σχολεία, που όμως σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες όλων των μαθητών.

Για την κατάργηση της ΚΥΑ του 2013 και την δωρεάν μεταφορά των μαθητών, δήλωσε πως η κατάσταση παραμένει στάσιμη γιατί πρέπει να συζητηθεί με τα συναρμόδια υπουργεία.

Ο Γενικός Γραμματέας ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ: Στο “ξεπάγωμα” και την επαναφορά μισθών σε προ κρίσης επίπεδα καθώς και στην αναπλήρωση των οικονομικών απωλειών, στην παραμονή των εκπαιδευτικών στην τάξη μέχρι τα 67 τους χρόνια, στην επαναφορά του ωραρίου, στην μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, στην αυτονομία των σχολικών μονάδων και στον παρεπόμενο οικονομικό στραγγαλισμό τους, στην πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία, στην πρόσληψη βοηθητικού και διοικητικού προσωπικού, στην εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων και στο αν είναι εν γνώση του και τελούν υπό την κάλυψη του Υπουργείου μια σειρά από επιλογές και πρακτικές της Δ/ντριας Β ́θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ημαθίας, σχετικά με μετακινήσεις εκπαιδευτικών, που παραβιάζουν αποφάσεις τόσο του ΠΥΣΔΕ όσο και Συλλόγων διδασκόντων σχολείων.

Συμπερασματικά, ο Γ. Γραμματέας του υπουργείου δεν δεσμεύτηκε σε τίποτα συγκεκριμένο, έδωσε κάποιες υποσχέσεις, επιχείρησε να καθησυχάσει φόβους και ανησυχίες. Εμείς όμως, όλοι και όλες ξέρουμε καλά πως για να προωθήσουμε τα αιτήματά μας, να κερδίσουμε νίκες σε εκπαιδευτικό, οικονομικό, κοινωνικό επίπεδο, να ανατρέψουμε την κατάσταση, πρέπει να εντείνουμε την επαγρύπνησή μας, να συσπειρωθούμε στο σωματείο μας, να ξεδιπλώσουμε τους αγώνες μας.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΗΜΑΘΙΑΣ

alt