• Για τη σχολική χρονιά που ξεκινά…

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔03/09/2017 - 14:31 | Author: Newsroom

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΣΗΜΕΡΑ

    Χαιρετισμός των αιρετών εκπροσώπων:
    Βιολέττας Πατέλη
    Χρήστου Κανδηλώρου
    εκλεγμένων με το ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ
    Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ
    από τους συλλόγους «ΣΩΚΡΑΤΗΣ», «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ», «Α. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» και του συλλόγου Γλυφάδας/ Βάρης/ Βούλας/ Βουλιαγμένης

    « Πες μου μαμά, πες μου μαμά
    γιατί όταν πάω σινεμά
    ενώ αλλάζω σινεμά
    το έργο δεν αλλάζει.»

    Ευχόμαστε σε όλες και όλους τους συναδέλφους υγεία και δύναμη για τη νέα σχολική χρονιά ώστε να αντεπεξέλθουμε σε όσα μέλουν να συμβούν σχετικά με τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα σε κάθε σχολική μονάδα ενόψει και της επικείμενης αξιολόγησης η οποία για μια ακόμη φορά θα επιχειρηθεί. Με αυτήν θα ολοκληρωθεί ουσιαστικά ένα μέρος των μνημονιακών δεσμεύσεων που υλοποιούνται ήδη με το νέο Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79 από 1 Αυγούστου 2017) για τη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ενσωματώνει τις περσινές υπουργικές αποφάσεις Φίλη για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο καθώς και τα ωρολόγια προγράμματα, ενισχύοντας τους μηχανισμούς περικοπών και λιτότητας.
    Με το νέο Π.Δ., μεταξύ άλλων:

     

    I. Ενσωματώνεται το θεσμικό πλαίσιο του μηχανισμού εξοικονόμησης και δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου
    II. Συγκροτείται νέος μηχανισμός περικοπών, οι τριμελείς επιτροπές σε επίπεδο Διεύθυνσης Π. Ε. για τη διενέργεια εγγραφών. Υλοποιώντας την κατεύθυνση του Ο.Ο.Σ.Α. για αύξηση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, το νέο Π.Δ. προβλέπει ότι εάν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 25 σ’ ένα τμήμα, η τριμελής επιτροπή που συγκροτείται σε κάθε Διεύθυνση Π. Ε. έχει τη δυνατότητα να κατανείμει τους μαθητές που πλεονάζουν σε όμορα σχολεία, αντί να δημιουργηθεί επιπλέον τμήμα στο σχολείο
    III. Ενσωματώνονται οι διατάξεις της εγκυκλίου που καθόριζαν τον ασφυκτικό ηλεκτρονικό έλεγχο λειτουργίας του ολοήμερου σε μηνιαία βάση ώστε να διαγράφονται (!!) από το ολοήμερο οι μαθητές που ξεπερνούν τις 15 απουσίες περικόπτοντας έτσι τμήματα όπου παρουσιάζεται μειωμένη συμμετοχή.

     

    IV. Αφαιρούνται αρμοδιότητες από το Σύλλογο Διδασκόντων: «η σύνταξη του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος συνιστά ευθύνη του Διευθυντή…» ορίζεται στο άρθρο 11 παρ.5 του Π.Δ. 79. Η απαράδεκτη επιδίωξη να αφαιρεθεί από το Σύλλογο Διδασκόντων το στοιχειώδες δημοκρατικό δικαίωμα της συλλογικής διαμόρφωσης του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος είναι ενδεικτική της αντίληψης του Υπουργείου.
    V. Ιδρύεται αυτοτελής Σχολική Περιφέρεια Τμημάτων Ένταξης, αντί να ιδρύονται Τ.Ε. σε κάθε Σχολείο και Νηπιαγωγείο με ενδεχόμενο κίνδυνο σε κάθε Τ.Ε να αντιστοιχούν περισσότερα σχολεία/νηπιαγωγεία.

    Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
    Πέρυσι η χρονιά έκλεισε συνολικά με 836 λιγότεροι/ες δάσκαλοι/ες, 217 λιγότεροι/ες καθηγητές αγγλικής γλώσσας, 101 λιγότεροι/ες γυμναστές, 87 λιγότεροι καθηγητές μουσικής και 8 λιγότεροι δραματικής τέχνης. Πρόκειται για νέους συναδέλφους μας που έχασαν τη δουλειά τους, μέχρι πέρσι εργάζονταν στα σχολεία μας και φέτος έμειναν άνεργοι! Η απόλυση του περασμένου Ιουνίου, δεν ήταν προσωρινή γι’ αυτούς, αλλά κινδυνεύει να αποκτήσει οριστικά, μόνιμα χαρακτηριστικά, αν και την επόμενη χρονιά δεν επαναπροσληφθούν.
    Αυξημένος αριθμός εκπαιδευτικών προσλήφθηκε στην ειδική αγωγή, όμως οι συνάδελφοι/ες που προσλήφθηκαν για την παράλληλη στήριξη είναι σημαντικά λιγότεροι από τις πραγματικές ανάγκες καθώς ο κάθε εκπαιδευτικός υποστήριζε έως και 4 παιδιά.
    Ενώ ιδιαίτερα αυξημένος ήταν ο αριθμός των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου: 817 έναντι 256 της προηγούμενης χρονιάς.

    ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΈΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΊΕΣ Η διαχείριση των λειτουργικών υπεραριθμιών από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης επιχειρεί να περικόψει το εκπαιδευτικό έργο σε κάθε σχολείο, ώστε να «λειτουργήσουν» δήθεν πλήρως κι από την πρώτη μέρα, αλλά με δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς λιγότερους!

     

    Το Υπουργείο Παιδείας με ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, στοχεύει στο να δείξει προς την κοινωνία ότι με την έναρξη των μαθημάτων «όλα θα λειτουργούν κανονικά», αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
    Είναι ξεκάθαρο ότι οποιαδήποτε διαπίστωση υπεραριθμιών, πριν την 1η Σεπτέμβρη και παράνομη κι ανεφάρμοστη είναι. Είναι ξεκάθαρο ότι οι σύλλογοι διδασκόντων δεν μπορούν να κάνουν κατανομή την 1/9 γιατί και δεν έχουν όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό στη σχολική μονάδα και εκκρεμούν ακόμα οι υπηρεσιακές μεταβολές ενώ δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί οι αποσπάσεις σε ΑΕΙ. Οποιαδήποτε συνεδρίαση με αυτό το θέμα είναι και πάλι κι ανεφάρμοστη και παράνομη! Ειδικά φέτος, για να λειτουργήσουν τα σχολεία τουλάχιστον με την περσινή επάρκεια, και για καλυφθεί η ώρα της σίτισης, χρειάζεται να γίνουν περισσότερες αποσπάσεις εκπαιδευτικών ακόμα και από τις περσινές καθώς και προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων/νηπιαγωγών και ειδικοτήτων πολλαπλάσιες των περσινών.

     

    Επακόλουθα όσα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης σαν «κενά» ή «υπεραριθμίες», είναι προϊόν παράτυπων αυθαίρετων ενεργειών, που γίνονται με κυβερνητικές εντολές, χωρίς καμιά νομιμοποίηση και επικύρωση. Επόμενος στόχος η απόσπαση της συνενοχής των συλλόγων διδασκόντων, που καλούνται να κατανείμουν διδακτικές ώρες την 1η του Σεπτέμβρη πέρα από τις ανάγκες των σχολείων.

    ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

    -Καλούμε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν στην κατανομή με βάση τις ώρες αν προηγούμενα δεν στελεχωθούν τα σχολεία από όλους τους συναδέλφους (δασκάλους και ειδικότητες) γράφοντας όπως αναφερόταν και στην περσινή απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ:
    Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……………………………………… Δημοτικού Σχολείου συνεδρίασε σήμερα …/9/2016 και διαπίστωσε ότι δεν μπορεί να προχωρήσει στην κατανομή και την ανάθεση ωρών επειδή δεν είναι παρόν το αναγκαίο προσωπικό (δάσκαλοι – ειδικότητες) και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές.

    Είναι επίσης σημαντικό οι Σύλλογοι Διδασκόντων κι οι διευθυντές να αποτυπώσουν όλα τα κενά σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής), ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο, για να διεκδικήσουμε συλλογικά και αποφασιστικά την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

    Πρέπει μαζικά να συνεχίσουμε να μπλοκάρουμε όλες τις διαδικασίες που οδηγούν σε περικοπές, πλαστές υπεραριθμίες, μετακινήσεις συναδέλφων!

    ΟΡΓΑΝΙΚΈΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΤΑΓΜΕΝΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
    Δέκα μήνες μετά το ΦΕΚ 3391/τ.Β’/20-10-2016, με το οποίο, κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος, έγινε η σύσταση των οργανικών θέσεων, ανά διεύθυνση, για τους συναδέλφους Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, Θεατρικής Αγωγής, Εικαστικών και Πληροφορικής, βγήκε η εγκύκλιος για τη σύσταση των οργανικών ανά σχολική μονάδα. Κανείς δε γνωρίζει βέβαια το πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία, με την απόδοση των οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους συναδέλφους.
    Στο ζήτημα αυτό υπήρχε και υπάρχει απίστευτη κωλυσιεργία από την πλευρά του Υπουργείου, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να κινδυνεύουν και φέτος να παραμείνουν στο «καθεστώς εξαίρεσης» της προσωρινής τοποθέτησης, συνεχίζοντας την άνιση μεταχείριση και ταλαιπωρία που υφίστανται για τέταρτη σχολική χρονιά.

    ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ
    – επειδή πιστεύουμε και αγωνιζόμαστε ώστε το ουσιαστικό αφεντικό του σχολείου να είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων σε ένα μοντέλο δημοκρατικής/συλλογικής διοίκησης, που δεν αντιστοιχεί στο μνημονιακό σχολείο της αξιολόγησης και της αγοράς αλλά στο ελεύθερο δημοκρατικό δημόσιο δωρεάν σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να δεσμεύσουν, από την πρώτη κιόλας συνεδρίαση, τους νέους διευθυντές τους, ότι δεν θα συμπράξουν – συναινέσουν σε κανενός είδους αξιολόγηση υλοποιώντας και πειθαρχώντας στις αποφάσεις των συνδικαλιστικών μας οργάνων,

    – καλούμε τους νέους διευθυντές, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους μιλούσαν για δημοκρατία στα σχολεία να το αποδείξουν και να μην αποδεχτούν να διαμορφώσουν το πρόγραμμα χωρίς τον σύλλογο διδασκόντων. Οι σύλλογοι διδασκόντων να συζητήσουν και να επικυρώσουν το πρόγραμμα σε κάθε σχολείο.

    Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, ενάντια στην αξιολόγηση / αυτοαξιολόγηση.

    ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
    – Κατά την περσινή χρονιά, σε ορισμένες περιπτώσεις, συγκεκριμένες αποφάσεις, μικρής ευτυχώς μερίδας, σχολικών συμβούλων, που αφορούσαν:
    α) την παράλληλη στήριξη (επιλογή των σοβαρότερων περιπτώσεων από τις ήδη εγκεκριμένες – άθροιση πλεονασμάτων διδακτικών ωρών έως και τεσσάρων εκπαιδευτικών προκειμένου να καλυφθούν παράλληλες στηρίξεις καθώς και αντίστοιχες αναθέσεις σε διευθυντές προκειμένου να καλύψουν το ωράριό τους),
    β) μη αναγνώριση σαν εκπαιδευτικών ωρών, στα ωρολόγια προγράμματα, όλων των ωρών σίτισης παρά τον σχετικό νόμο που αναγνώριζε την ώρα σίτισης σαν εκπαιδευτική διδικασία,
    γ) αρνήσεις έγκρισης ενισχυτικών διδασκαλιών ακόμα και σε περιπτώσεις όπου η αναγκαιότητά τους ήταν εμφανής και διαπιστωμένη, υποτιμούσαν έμπρακτα τον παιδαγωγικό τους ρόλο καθώς και τα πλαίσια του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα όσον αφορά την εφαρμογή πρόδηλα έκνομων εντολών της διοίκησης,

    Η κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και η αντικατάστασή τους από πολυπρόσωπες δομές στήριξης των εκπαιδευτικών στελεχωμένες από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής, σχολικούς ψυχολόγους, λογοθεραπευτές) προκύπτει πλέον σαν εύλογη αναγκαιότητα.

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...