– ΝΕΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ – Στο στρογγυλό τραπέζι που οργανώθηκε κατά την διάρκεια των εργασιών του 1ου αναπτυξιακού συνεδρίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι η αιχμή της μεταρρύθμισης που προωθεί η κυβέρνηση είναι η αναβάθμιση του Λυκείου. Οι με την σημερινή τους μορφή δεν υπάρχει περίπτωση να συνεχιστούν

«Εξάγουμε γιατρούς και μηχανικούς αλλά αναγκαζόμαστε να εισάγουμε εξειδικευμένους τεχνικούς όπου χρησιμοποιούνται στην γραμμή παραγωγής των μεγάλων τεχνικών έργων της χώρας. Δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στο Λύκειο εάν δεν γίνουν γενναίες μεταβολές στην τεχνική εκπαίδευση στο τεχνικό Λύκειο» .

«Το πρόβλημα δεν είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά να αναβαθμίσουμε το Λύκειο – και από την αναβάθμισή του να προκύψει το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια».

 

«Στο μέλλον οι μαθητές θα λαμβάνουν το απολυτήριο από το σχολείο τους και με αυτό θα εισάγονται στα πανεπιστήμια» Αυτό όμως δεν θα γίνει σε μια μέρα, και για κάποιο χρονικό διάστημα που δεν θα ξεπερνά τα τρία χρόνια «θα υπάρχει ένα μικτό σύστημα που βαθμιαία θα μας οδηγήσει στο νέο σύστημα».

«Εξάγουμε γιατρούς και μηχανικούς αλλά αναγκαζόμαστε να εισάγουμε εξειδικευμένους τεχνικούς όπου χρησιμοποιούνται στην γραμμή παραγωγής των μεγάλων τεχνικών έργων της χώρας»

. Απευθυνόμενος δε, στους εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς δασκάλους που συμμετείχαν στο στρογγυλό τραπέζι για την παιδεία, την έρευνα και τις τεχνολογίες, ανακοίνωσε την δημιουργία του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και Ανθρώπινου Δυναμικού που θα λειτουργεί στην Περιφέρεια με την συμμετοχή εκπροσώπων ΑΕΙ, ΤΕΙ της Περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας και του επιχειρηματικού κόσμου, όπου θα συζητούνται και θα αποφασίζονται θέματα όπως η δημιουργία και η κατάργηση τμημάτων και ειδικοτήτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα μεταπτυχιακά προγράμματα και το ύψος της δαπάνης που καταβάλλουν πολλοί υποψήφιοι, η συνεργασία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με τις τοπικές επιχειρήσεις και την βιομηχανική δραστηριότητα της ΔΕΗ, καθώς και θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση των ΑΜΕΑ και την ειδική αγωγή, κυριάρχησαν στο διάλογο που έγινε με τους εκπροσώπους των φορέων της εκπαίδευσης.