Αυτονομία των σχολείων: Στην ατζέντα του νέου Κώστα και συντάκτη της έκθεσης «Διαπιστώσεις, προτάσεις και χρονοδιαγράμματα υλοποίησης» της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είναι η διοικητική, οικονομική και παιδαγωγική αυτονομία των σχολικών μονάδων της χώρας

Η αυτονομία αυτή διαρθρώνεται στους εξής τομείς: α. παιδαγωγική/διδακτική αυτονομία, β. διοικητική αυτονομία και γ. οικονομική αυτονομία

Η παιδαγωγική αυτονομία αφορά τη μεγαλύτερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα προγράμματα σπουδών, στις διδακτικές μεθόδους, στην επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού, την επιλογή του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών κ.λπ.

Η διοικητική αυτονομία σχετίζεται με την έννοια της αποκέντρωσης, όπου οι διαφορετικές εκπαιδευτικές περιφέρειες έχουν την υποχρέωση να προσαρμόσουν, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό ανάλογα με το επίπεδο αυτονομίας που τους προσφέρεται, τις βασικές εκπαιδευτικές πολιτικές οι οποίες εκπορεύονται από το υπουργείο Παιδείας».

Τέλος, «η οικονομική αυτονομία αναφέρεται στη δυνατότητα που δίνεται στη σχολική μονάδα να διαχειριστεί τους πόρους της ή να αναζητήσει πρόσθετους