Οι αλλαγές στα σχολικά βιβλία θα ξεκινήσουν από το δημοτικό τον επόμενο Σεπτέμβριο ανακοίνωσε μιλώντας στον Νews24/7 στους 88,6 και στην εκπομπή “Παιχνίδια εξουσίας” των Βασίλη Σκουρή και Αγγελικής Σπανού ο υπουργός Παιδείας . Θα ακολουθήσουν αλλαγές το 2020 στα βιβλία του και της πρώτης λυκείου, το 2021 στη δευτέρα και την τρίτη .

Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε: “Η ιστορία κατά βάση στηρίζεται στη γεγονοτολογία. Τώρα τα παιδιά έχουν άλλου είδους προσλαμβάνουσες και πρέπει να προσαρμοστούμε. Εχουμε ώριμη και επιστημονικά άριστη κοινότητα ιστορικών. Η έρευνα είναι πολύ προχωρημένη. Είναι κρίμα να μένουν στους τέσσερις τοίχους τα νέα επιστημονικά συμπεράσματα, πρέπει να μπολιάζουν το δημόσιο λόγο, τα σχολεία μας. Τα παιδιά σήμερα αποστηθίζουν και την τελευταία λέξη ενός συγγράματος. Ως το τέλος του επόμενου μήνα θα έχει ολοκληρωθεί το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 θα έχουμε το νέο υλικό για το δημοτικό. Τη δεύτερη χρονιά θα έχουμε νέα βιβλία στο γυμνάσιο και στην πρώτη λυκείου, την τρίτη χρονιά στη δευτέρα και την τρίτη λυκείου”.

Κατά τον υπουργό Παιδείας, “ο,τιδήποτε γίνεται σε μία κοινωνία πρέπει να λέγεται. Δεν μπορούμε να κρύβουμε από τα παιδιά την αλήθεια. Η αποσιώπηση προκαλεί πάθη, όχι η γνώση. Οταν πας να τα βάλεις κάτω από το χαλί τα πράγματα αγριεύουν. Θα έχουμε θεματικούς φακέλους στο δημοτικό. Παράδειγμα, θεματικός φάκελος “Υπάρχουν και άλλοι: Γυναίκες, παιδιά και δούλοι”. Δεν θέλουμε να πούμε πόσο κακοί ήταν οι αρχαίοι Ελληνες, αλλά θέλουμε να δείξουμε πώς ήταν η κοινωνία. Δεν πάμε να αξιολογήσουμε, πάμε να γνωρίσουμε. Πρέπει να διδάσκονται όλες οι προσεγγίσεις. Βάρος θα δοθεί στην ερμηνεία των γεγονότων. Δεν είναι μονοσήμαντες οι προσεγγίσεις. Ακόμη σήμερα γράφονται βιβλία για τη Γαλλική Επανάσταση. Δεν κατέπληξε την Ευρώπη το ΟΧΙ του Μεταξά, αλλά η αντίσταση του ελληνικού λαού. Οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν όλες τις εκδεοχές για το πώς ξεκίνησε η επανάσταση του 1821, για την αγία Λαύρα και τον Παλαιών Πατρών Γερμανό”.

“Οι -συνέχισε- θα κάνουν μάθημα για τον εμφύλιο και για τη χούντα. Δεν μας ενδιαφέρουν ιδεολογικές ερμηνείες αλλά αυτές που προκύπτουν από αρχεία. Δεν είναι μόνο ο εμφύλιος, και για την αρχαιότητα υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις. Το θέμα είναι να εμπλακούν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί σε μια αντικειμενική αποτίμηση. Δεν μας ενδιαφέρει μόνο το πώς έγινε τι αλλά και το γιατί έγινε. Υπάρχει έντονη συζήτηση μεταξύ των ιστορικών για το παρόν ως ιστορία. Είναι και μεθοδολογικά κάτι πολύ ενδιαφέρον. Δεν θα είμαστε από αυτούς που θα τσιρίζουν στην τηλεόραση για το ελληνικό μεγαλείο. Υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί και πολιτικοί με τους οποίους έχουμε κάνει τέτοιες συζητήσεις ατύπως. Θα κάνουμε και θεσμικό διάλογο με τα κόμματα. Αλλά δεν πρέπει να είναι τα κόμματα που θα έχουν άποψη αλλά εμπειρογνώμονες τους οποίους μπορούν να υποδείξουν και τα κόμματα”.