Την εκτίμηση ότι δεν υπάρχουν πλέον κενά σε βασικές ειδικότητες στα σχολεία, μετά τις προσλήψεις που έγιναν την τελευταία εβδομάδα, εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, ενώ παραδέχθηκε ότι σε «δευτερεύουσες ειδικότητες» υπάρχουν ακόμη κενά.

Μιλώντας το βράδυ της Δευτέρας στον τηλεοπτικό σταθμό Star και ερωτηθείς για τις κινητοποιήσεις των μαθητών, ο κ. Φίλης τόνισε ότι διαδήλωναν εναντίον των προβλημάτων. «Δεν δημιουργήσαμε εμείς τα προβλήματα, εμείς εργαζόμαστε για να τα επιλύσουμε», συμπλήρωσε και υπογράμμισε ότι ως αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ έπρεπε να προβάλλει τα προβλήματα, ενώ τώρα πρέπει να τα λύσει.

Ο κ. Φίλης αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση μελετά αλλαγή του συστήματος εξετάσεων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο επιβολής διδάκτρων στα δημόσια πανεπιστήμια.

«Προβλέπουμε αλλαγή του συστήματος και συνολικά των εξετάσεων μέσα στην τάξη». «Δεν πρόκειται να γίνει αύριο, αλλά είναι θέμα μελέτης και για αυτό έχουμε εξαγγείλει δημόσιο, εθνικό και κοινωνικό διάλογο, όπου θα πάρουν μέρος όλοι οι φορείς, όπως οι πολίτες και ίδιος ο εκπαιδευτικός», πρόσθεσε ο υπουργός.

Όπως ανέφερε ο κ. Φίλης, οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών θα μειωθούν δραστικά, ενώ εκτίμησε ότι 4.000 εκπαιδευτικοί βρίσκονται εκτός σχολικών αιθουσών. Παράλληλα, προανήγγειλε ότι σε δύο μήνες ειδική επιτροπή θα εκπονήσει σχέδιο για μείωση των αποσπάσεων.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «είμαστε μαζί με τους μαθητές, τους καθηγητές και τους γονείς, στο αίτημα για κάλυψη των κενών», ενώ συμπλήρωσε ότι δεν είναι φετινό το αίτημα, καθώς, όπως είπε, οι πολλές αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης τα τελευταία χρόνια δεν καλύφθηκαν.

Παράλληλα, ανέφερε ότι συνολικά θα προσληφθούν 22.261 αναπληρωτές τη φετινή χρονιά, 20% περισσότεροι σε σχέση με πέρσι, αλλά τους χαρακτήρισε «προσωρινή λύση», καθώς, όπως εξήγησε, η κυβέρνηση πιστεύει ότι δεν μπορεί ένα σχολείο να λειτουργήσει με ευκαιριακή σχέση καθηγητή και μαθητή.

Συνεχίζοντας, τόνισε ότι μόλις αυτό γίνει εφικτό, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε διορισμούς «για να σπάσουμε το φαύλο κύκλο της αδιοριστίας στα σχολεία» και, σε ό,τι αφορά την ειδική εκπαίδευση, εκτίμησε ότι οι προσλήψεις θα φτάσουν συνολικά τις 2.500.

«Η εκπαίδευση και η υγεία αποτελούν προτεραιότητητες για την κυβέρνηση», υπογράμμισε εν συνεχεία, ενώ δεσμεύτηκε ότι δεν θα αυξηθούν, ούτε θα μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας

 

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΥΓΗ Κατερίνα Μπρέγιαννη

«Σχολειό χωρίς μόνιμη σχέση δάσκαλου και μαθητή δεν μπορεί να υπάρξει» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στην εκπομπή στον Ενικό υποστηρίζοντας ότι παρά τα προβλήματα το Δημόσιο σχολείο είναι αξιόπιστο και ο υπουργός Παιδείας εξέπεμψε το μήνυμα να το εμπιστευτούμε και πρόσθεσε ότι “είναι αξιόπιστη και εντός και εκτός Ελλάδος η Δημόσια εκπαίδευση της χώρας”.

Ο υπουργός Παιδείας καταφέρθηκε ενάντια στην ρητορική απαξίωσης των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Απέκλεισε κατηγορηματικά την ύπαρξη διδάκτρων στο Δημόσιο σχολείο. Ενώ εξήγγειλε αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να μην είναι τόσο επικεντρωμένο στις εξετάσεις. Δεν θα αυξηθούν ούτε θα μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Η εκπαίδευση μαζί με την υγεία και τη διοίκηση αποτελούν τις προτεραιότητες, ώστε να οδηγηθεί η χώρα στην ανάπτυξη.

“Πλήγμα στη Δημοκρατία αν δεν εμπιστευτούμε το Δημόσιο σχολείο”

Ο υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «το Δημόσιο σχολείο είναι η πιο ορατή στιγμή της ισότητας των πολιτών αποτελεί έκφραση της Δημοκρατίας». «Θα ήταν πλήγμα για τη νέα γενιά και τη Δημοκρατία αν δεν εμπιστευτούμε το Δημόσιο σχολείο».

Συμμεριζόμαστε τα αιτήματα των μαθητών για βελτίωση και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και υποστήριξε ότι βρίσκονται σε αντιστοιχία με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης και τις προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων”, δήλωσε ο Ν. Φίλης απαντώντας σε ερώτημα για τις μαθητικές κινητοποιήσεις.

Το πρόβλημα των κενών σφραγίζει τους πρώτους μήνες των εκπαιδευτικών ετών την τελευταία δεκαετία. «Δεν υπάρχουν κενά σε βασικές ειδικότητες, αλλά σε δευτερεύουσες ειδικότητες. Τα σχολεία όμως λειτουργούν». Προσωρινή λύση στο θέμα των κενών αποτελούν οι προσλήψεις 20% περισσότερων αναπληρωτών σε σχέση με πέρσι. Την επόμενη χρονιά θα ξεκινήσουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας.

Αναφέρθηκε επίσης στις μεγαλύτερες ανάγκες της χώρας σε εκπαιδευτικούς εξαιτίας της μορφολογίας της και του νησιωτικού συμπλέγματος.

Η κυβέρνηση προσπαθεί να βελτιώσει τις ελλείψεις στα σχολεία μέσω κρίσης

Υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις στα σχολεία παραδέχθηκε ο υπουργός παρόλο που με την κυβέρνηση αυτή επέστρεψαν χιλιάδες εργαζόμενοι που είχαν χάσει τις δουλειές τους στη φύλαξη και την καθαριότητα. Σε συνθήκες τις κρίσης μεταφράζεται σε 35% μείωση, στις δαπάνες τα τελευταία χρόνια και η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει ότι μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες.

Κληρονομήσαμε προβλήματα που πρέπει ως κυβέρνηση να τα λύσουμε παρόλο που δεν φέρουμε την πολιτική ευθύνη για τη δημιουργία τους πρόσθεσε ο υπουργός.

Σε ερώτηση για τις αποσπάσεις εξήγησε ότι δεν είναι περισσότερες φέτος από τα προηγούμενα χρόνια. Είναι 4.000 οι εκπαιδευτικοί που δουλεύουν στον διοικητικό μηχανισμό. Οι αποσπάσεις θα περιοριστούν δραστικότατα αρχής γενομένης 30 Μάϊου. Καλύπτουν διοικητικά κενά οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στη Διοίκηση. Σύσταση επιτροπής μεταβολών σε συνεργασία με την ΟΛΜΕ εξήγγειλε ο υπουργός για να λυθεί το θέμα των αποσπάσεων.

Υψηλό το επίπεδο των Δημόσιων Πανεπιστημίων, περιζήτητοι οι απόφοιτοί τους στο εξωτερικό

Στα Πανεπιστήμια γίνονται οι περισσότερες περικοπές γιατί αποφασίσαμε στις συνθήκες κρίσης για φέτος να στηριχθεί η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον τα Πανεπιστήμια μπορούν να έχουν έσοδα από ερευνητικά προγράμματα χωρίς βέβαια να αποφεύγει την ευθύνη της κυβέρνησης για την οικονομική ενίσχυσή τους.

Γίνεται προσπάθεια να υπαχθούν τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ στο καθεστώς των μεγάλων καταναλωτών για να πέσει το υψηλό ενεργειακό κόστος λειτουργίας τους. Για το μεγάλο πρόβλημα του μαθητικού υποσιτισμού ο υπουργός δήλωσε ότι σε συνεργασία με την υπουργό Θ. Φωτίου θα αντιμετωπιστεί σε όλη την Ελλάδα και προανήγγειλε την καθιέρωση ηλεκτρονικής κάρτας σίτισης φοιτητή ως το τέλος του ακαδημαϊκού έτους.

Ο Ν. Φίλης υπερασπίστηκε τα Δημόσια Πανεπιστήμια και το έργο τους, κάτι που επιβεβαίωσαν και εκπρόσωποι των πρυτανικών αρχών από τα Πανεπιστήμια της χώρας. Σημείωσε μάλιστα ότι οι απόφοιτοί τους είναι περιζήτητοι και διαπρέπουν στο εξωτερικό.

Τους τόνους ανέβασε ο παρουσιαστής της εκπομπής Ν. Χατζηνικολάου όταν ο υπουργός Παιδείας καταφέρθηκε ενάντια στην απαξίωση των Δημόσιων Πανεπιστημίων που επιτηδευμένα καλλιεργείται από μερίδα των ΜΜΕ.

Το Σύνταγμα δεν επιτρέπει την ύπαρξη Ιδιωτικών ή μη κρατικών Πανεπιστημίων

Ούτε η επιβολή, ούτε η άρση του μέτρου επιβολής του 23% ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση ήταν αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας. Η κυβέρνηση με ευαισθησία αντιμετωπίζει το πρόβλημα, δεν είναι μόνο ο κοινωνικός αντίχτυπος ιδιαίτερα στο χώρο των φροντιστηρίων και των βρεφονηπιακών σταθμών και νηπιαγωγείων αλλά τελικά σύμφωνα με τις επανεκτιμήσεις δεν αποδίδει το μέτρο όσο είχε υπολογιστεί. Επιφυλάχθηκε ο υπουργός Παιδείας να απαντήσει επακριβώς σε λίγες μέρες για το θέμα των ισοδυνάμων.

Τάχθηκε ενάντια της ύπαρξης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων κάτι που όπως εξήγησε ο κ. Φίλης, είναι σαφές ότι το Σύνταγμα δεν το επιτρέπει και η κυβέρνηση δεν προτίθεται να ανοίξει αυτό το θέμα.

Απαντώντας σε ερώτηση για την ειδική αγωγή ο υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε ότι θα δοθεί προτεραιότητα στην ειδική αγωγή για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων και των ίσων ευκαιριών των μαθητών. Σημείωσε επίσης ότι φέτος έγιναν 2.500 νέες προσλήψεις όταν πέρσι ήταν οι μισές.