«Η απόφαση για κλιμακωτό ΦΠΑ στην Παιδεία είναι τελική, και με αυτή θα λειτουργήσει η αγορά», επισήμανε στον ΣΚΑΙ ο υπουργός Νίκος Φίλης, εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων.

Σύμφωνα με τον κ. Φίλη, τα ιδιωτικά σχολεία είναι μια τυπική μορφή εκπαίδευσης και την ίδια μορφή προσφέρει και το κράτος. «Όποιος πάει το παιδί του στο ιδιωτικό σχολείο θα αναλάβει το κόστος αυτής της επιλογής», υπογράμμισε για το 13%.

«Δεν αφορά τη μεγάλη πλειοψηφία που τα παιδιά τους τα στέλνουν στα δημόσια σχολεία, αφορά πολλές οικογένειες… συζήτηση πρέπει να γίνει και για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου», ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας. «Δεν πιστεύω ότι όσοι πάνε στα ιδιωτικά σχολεία είναι ζάπλουτοι και Κροίσοι, είναι εύποροι βεβαίως», πρόσθεσε ο κ. Φίλης.

Για τον ΦΠΑ 6% εξήγησε ότι τα φροντιστήρια πάσης φύσεως, τα ΙΕΚ, καλύπτουν άλλες ανάγκες οι οποίες δεν καλύπτονται από τη δημόσια εκπαίδευση, το 6% είναι συμβολικού τύπου φορολόγηση που έχει απορροφηθεί από τις επιχειρήσεις, και δεν θα έχει επιπτώσεις στην απασχόληση.

Όσον αφορά το 0% σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς, παραδέχθηκε ότι «εδώ η Πολιτεία είναι παντελώς αδύναμη να προσφέρει δημόσιες υπηρεσίες» και γι” αυτό δεν επιβάλλεται φόρος.

«Πρόκειται για αποφάσεις που διορθώνουν μια κοινωνική αδικία και μας φέρνουν πιο κοντά στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα… Από τον Αύγουστο και μετά υπήρχε το 23% (στην ιδιωτική εκπαίδευση) είχε θεσμοθετηθεί, έχουμε υποχρέωση να διορθώνουμε την πολιτική, να λειαίνουμε τις κοινωνικές αδικίες», δήλωσε ο Νίκος Φίλης.

Σε ό,τι αφορά τα κενά στα σχολεία, αναγνώρισε ότι «ξεκινήσαμε και φέτος με πολλά κενά, είναι καθεστώς στα χρόνια του μνημονίου να υπάρχει αυτό το μεγάλο πρόβλημα, δεν το λέω ως άλλοθι, έπρεπε να είχαμε πάρει μέτρα». Ο κ. Φίλης πρόσθεσε πάντως ότι σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με πρόσληψη αναπληρωτών.

Στις 18:00 το απόγευμα, οι γονείς μαθητών στην ιδιωτική εκπαίδευση πραγματοποιούν συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την απόφαση έξω από το Λεόντειο Λύκειο, ενώ σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται και οι φορείς των ιδιωτικών σχολείων.