Με τις νέα αναθέσεις μαθημάτων που διαμόρφωσε το υπουργείο παιδείας στις 29/9/2015 (ένα μήνα μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους), αφαιρεί τη β’ ανάθεση των μαθηματικών του γυμνασίου από τους καθηγητές πληροφορικής που δεν έχουν πτυχίο μαθηματικών.

Και θα μπορούσε κανείς να πει «και καλά κάνει το υπουργείο, οι πληροφορικοί πρέπει να κάνουν την πληροφορική, οι μαθηματικοί τα μαθηματικά, οι φυσικοί την φυσική και πάει λέγοντας». Όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά στην έρμη ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Έτσι λοιπόν. Εδώ και δεκαετίες, οι γεωλόγοι, οι φυσικοί, οι χημικοί κλπ., έχουν ως β’ ανάθεση μαθηματικά, χωρίς να έχουν πτυχίο μαθηματικών.

Επίσης οι μαθηματικοί έχουν β’ ανάθεση φυσική και γεωγραφία, χωρίς να έχουν αντίστοιχο τίτλο πτυχίου.

Από τη δεκαετία του ‘90 ακόμα, μαθηματικοί, φυσικοί, γυμναστές, θεολόγοι κλπ., είναι διορισμένοι ως καθηγητές πληροφορικής, χωρίς πτυχίο πληροφορικής και με μόνο εφόδιο; 400 ώρες σεμινάρια !!!, αποκλείοντας αντίστοιχο αριθμό αποφοίτων τμημάτων πληροφορικής που θα επιθυμούσαν να διδάξουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Β’ ανάθεση μαθηματικά λοιπόν μόνο στους ΠΕ19 και ΠΕ20 με βασικό πτυχίο μαθηματικού. Δηλαδή μαθηματικοί που έχουν διοριστεί ως πληροφορικοί! Αλλά την ίδια ώρα στο λύκειο π.χ. οι ΠΕ 19 και ΠΕ 20 με βασικό πτυχίο μαθηματικού, δεν μπορούν να διδάξουν μαθηματικά. Είπατε τίποτα;

Περιττό βέβαια να πούμε ότι χρόνια τώρα, σε οποιαδήποτε αλλαγή ή δήθεν μεταρρύθμιση που έλαβε χώρα στην παιδεία, γίνεται ό,τι είναι δυνατό προκειμένου να υποβαθμιστεί ο ρόλος της πληροφορικής και των εκπαιδευτικών της, όπως, μείωση αριθμού ωρών στα λύκεια, προσθαφαιρέσεις του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος, άρνηση εφαρμογής δίωρου μαθήματος στα γυμνάσια –παρά το ότι η πιλοτική εφαρμογή του ήταν άκρως επιτυχημένη-, υποβάθμιση του μαθήματος από φέτος στα γυμνάσια με την υπαγωγή του και στη γ’ τάξη στα μαθήματα β’ ομάδας κλπ.. Γιατί άραγε;

Την ίδια ώρα βέβαια ο κ. Τσίπρας δεσμεύτηκε στην ΔΕΘ ότι οι μαθητές θα παίρνουν πτυχίο επάρκειας στην πληροφορική. Πώς κ. πρωθυπουργέ με μία ώρα μάθημα στο γυμνάσιο;

Κάποια στιγμή νομίζουμε ότι αυτό το θέατρο του παραλόγου πρέπει να σταματήσει. Τα δήθεν επιχειρήματα κάποιων παραγόντων (πολιτικών, επιστημονικών ενώσεων κλπ), που ακούγονται από εδώ κι από εκεί, για δήθεν μη καθηγητική επάρκεια των καθηγητών πληροφορικής, για τις υποτιθέμενες λίγες ώρες μαθηματικών και παιδαγωγικών μαθημάτων που έχουν διδαχθεί στα πανεπιστήμια τους οι πληροφορικοί κ.α., είναι από μόνα τους αίολα και σαθρά, απέχουν δε παρασάγγας από την πραγματικότητα, λέγονται εκ του πονηρού και εξυπηρετούν μόνο συγκεκριμένα πολιτικά και συντεχνιακά συμφέροντα.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, (είτε αρέσει ή δεν αρέσει σε κάποιους, είτε θέλουν ή δεν θέλουν να το καταλάβουν κάποιοι), η πληροφορική είναι αυτόνομη επιστήμη και ταυτόχρονα η πιο σύγχρονη και απαραίτητη επιστήμη της εποχής μας. Οι δε εκπαιδευτικοί που έχουν αποφοιτήσει από τα τμήματα πληροφορικής των ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι από τους πλέον καταρτισμένους εκπαιδευτικούς της χώρας και υπηρετούν στα σχολεία υποδειγματικά και με απόλυτη συνέπεια.

Πρέπει επιτέλους κάποιοι να βάλουν το συμφέρον της παιδείας και της χώρας πάνω από πολιτικά, συντεχνιακά και κάθε άλλου είδους συμφέροντα και να καταλάβουν ότι με την υποβάθμιση της πληροφορικής (και των εκπαιδευτικών της) στα σχολεία, μόνο κακές υπηρεσίες παρέχουν στην εκπαίδευση και στην ίδια τους τη χώρα, συμβάλλοντας στον πληροφορικό αναλφαβητισμό μιας ακόμα γενιάς ελλήνων πολιτών.

Και μια προτροπή – ευχή προς την ηγεσία του υπουργείου παιδείας. Ας ξεκινήσει σήμερα κιόλας, από ένα βασικό ερώτημα «Τι παιδεία θέλουμε σ’ αυτή τη χώρα;», ας εκπονήσει άμεσα και σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, και ας βάλει σε εφαρμογή ένα 15ετες σταθερό εκπαιδευτικό σχέδιο (από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο), δεσμευτικό για όλους τους φορείς της παιδείας (πολιτικούς και εκπαιδευτικούς), με συγκεκριμένους, σκοπούς, στόχους και αποτελέσματα προκειμένου να αποκτήσει επιτέλους αυτός ο τόπος την παιδεία που του αξίζει. Τα θετικά οφέλη για τη χώρα θα είναι πλείστα σε όλους τους τομείς.

Ομάδα καθηγητών πληροφορικής ΠΕ19 – ΠΕ20.