Περισσότεροι από 350 εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και εκπρόσωποι φορέων συμμετείχαν στην επιστημονική ημερίδα του δήμου Αθηναίων “Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα”, που παρουσίασε τη μεταμόρφωση 24 του δήμου Αθηναίων.

 

Στο πρόγραμμα του δήμου Αθηναίων, που έκλεισε 1,5 χρόνο ζωής και υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων (TUC TIE Lab) του Πολυτεχνείου Κρήτης, με αποκλειστική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, 3.700 μαθητές από βρεφονηπιακούς σταθμούς έως και λύκειο, είδαν το σχολείο τους αλλά και τη δική τους σχέση με αυτό, να αλλάζει.

Η παρέμβαση στα 24 αυτά σχολεία, “είναι μόνο η αρχή”, είπε ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης και πρόσθεσε: “Φέρνουμε νέα εκπαιδευτική προσέγγιση και κτιριακή αναβάθμιση για να νιώθει ο μαθητής το σχολείο, σπίτι του”. Οι αλλαγές που έγιναν στα σχολεία αφορούσαν δομικές παρεμβάσεις (νέα διαρρύθμιση , ενοποίηση αυλών, εκτεταμένες εργασίες συντήρησης) αλλά και στην ίδια τη λειτουργία του. Κεντρικό ρόλο σε αυτό είχαν οι “Εκπαιδότοποι”, μια συμμετοχική διαδικασία που οδηγεί στην συνδιαμόρφωση του σχολικού χώρου με εκπαιδευτικές κατασκευές που φτιάχτηκαν από κοινού από τους δασκάλους, τα παιδιά και τους αρχιτέκτονες ερευνητές του Πολυτεχνείου Κρήτης. Από παλέτες κηπουρικής στην ταράτσα ενός σχολείου που δεν είχε φυτά, μέχρι κυκλώματα για να καταλάβουν τις ιδιότητες του ηλεκτρισμού, και ως το δέντρο των συναισθημάτων που ενθάρρυνε τα παιδιά να αναζητήσουν και να εκφράσουν τη διάθεσή τους, οι “Εκπαιδότοποι” έβαλαν τα παιδιά στη διαδικασία να πάρουν τη μάθηση στα χέρια τους. Τα αποτελέσματα του προγράμματος αποτυπώθηκαν και σε έρευνα που διεξήχθη στη σχολική κοινότητα σε δείγμα μεγαλύτερο των χιλίων συμμετεχόντων, και από την οποία προέκυψε ότι το 77% των παιδιών δηλώνουν χαρούμενα όταν φεύγουν από το σχολείο, το 34% των παιδιών δηλώνουν για πρώτη φορά ότι βλέπουν το σχολείο δημιουργικά, το 66% των εκπαιδευτικών έχουν βελτιωμένη προδιάθεση προς το σχολείο και το 43% των εκπαιδευτικών δοκίμασαν εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας.