Ερώτηση της Βουλευτού Β΄ Θεσσαλονίκης Σταυρούλας Ξουλίδου για την κατάργηση της μουσικής και των καλλιτεχνικών στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου

8-8-2013

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: -τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

-τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: Απαράδεκτη η τακτική της κατάργησης του μαθήματος της μουσικής και των καλλιτεχνικών στη Β’ και στη Γ’ τάξη Γυμνασίου

Κύριοι υπουργοί,

Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών του Γυμνασίου που εστάλη από το Υπουργείο Παιδείας στις Διευθύνσεις Β/βάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας και το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων την κατάργηση του μαθήματος της μουσικής και των καλλιτεχνικών στη Β’ και στη Γ’ τάξη, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα ακόμη πλήγμα στον πολύπαθο χώρο της παιδείας αλλά και του πολιτισμού του τόπου μας.

Η Μουσική και η Καλλιτεχνική Εκπαίδευση αποτελούν αναπόσπαστα μέρη της διαπαιδαγώγησης του ανθρώπου από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Τα οφέλη τους στη διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου είναι όχι μόνο πολλαπλά αλλά και επιστημονικώς τεκμηριωμένα. Η ψυχοσωματική ανάπτυξη και η κοινωνική ολοκλήρωση των μαθητών μέσα από τη μουσική και την καλλιτεχνική παιδεία έχουν αποδειχθεί μέσα από αμέτρητες επιστημονικές έρευνες.

Το «προτεινόμενο» Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα χωρίς να λαμβάνει υπόψη όλες τις παραπάνω παραμέτρους, καταργεί τη διδασκαλία των μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων, καθιστώντας το δημόσιο σχολείο έναν θεσμό που αδιαφορεί για την ανάπτυξη (νοητική και ψυχοσωματική) και την ομαλή ένταξη του νέου ανθρώπου στην κοινωνία.

Επιπλέον απαξιώνει τη μουσική και καλλιτεχνική αγωγή και θέτει ως μοναδικό στόχο την παροχή στείρας γνώσης αποκομμένης από την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των νέων.

Για τους παραπάνω λόγους, είναι σαφής και δεδομένη η ανάγκη διδασκαλίας της μουσικής και των καλλιτεχνικών και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, και κατόπιν τούτων ερωτάσθε:

  1. Προτίθεστε να αναιρέσετε άμεσα την επικείμενη πρόταση του Νέου Ωρολόγιου Προγράμματος, σύμφωνα με την οποία καταργούνται τα μαθήματα της μουσικής και των καλλιτεχνικών και στερούνται οι μαθητές τη διέξοδό τους στην καλλιτεχνική δημιουργία και την ελεύθερη έκφραση;
  2. Με δεδομένη τη νέα μορφή των Εικαστικών και της Μουσικής που δεν θα είναι πλέον διακριτά ως επιστημονικά αντικείμενα, αλλά θα εμφανίζονται ως «πολιτισμός –πολιτιστικές δραστηριότητες»οι οποίεςθα μπορούν να διδαχθούν στο μέλλον από οποιονδήποτε, σκοπεύει το υπουργείο να προχωρήσει σε κατάργηση οργανικών θέσεων με σκοπό μετακινήσεις, διαθεσιμότητες και απολύσεις, όπως έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση στην τρόικα;

3. Ποιος είναι ο παιδαγωγικός στόχος που προκύπτει από την κατάργηση της μουσικής και των καλλιτεχνικών από τις δύο γυμνασιακές τάξεις;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Σταυρούλα Ξουλίδου