Εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία της Σκιάθου και της Σκοπέλου – Παροχή κινήτρων σε εκπαιδευτικούς για την προτίμηση νησιωτικών περιοχών της χώρας

Αθήνα, 13 Νοεμβρίου 2015

Δύο μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού Παιδείας για τις προσλήψεις αναπληρωτών, τα σχολεία της νησιωτικής Μαγνησίας εξακολουθούν να υπολειτουργούν. Πολλά είναι τα κενά, τόσο στη Σκιάθο όσο και στη Σκόπελο, ακόμη και σε βασικές ειδικότητες όπως του Φυσικού, του Χημικού και του Κοινωνιολόγου, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μένουν πίσω στην διδακτέα ύλη, η οποία πολύ δύσκολα θα αναπληρωθεί. Αξίζει να σημειωθεί πως στο Γυμνάσιο της Σκιάθου τα μαθήματα ολοκληρώνονται κάθε μέρα στις 12 το μεσημέρι, λόγω των σοβαρών ελλείψεων σε καθηγητές και την αδυναμία συμπλήρωσης του ωρολόγιου προγράμματος διδασκαλίας με το ήδη υπάρχον προσωπικό. Πρόκειται για σχολεία δυναμικότητας 100 και 200 μαθητών που χρήζουν της άμεσης συνδρομής της Πολιτείας προκειμένου να δοθούν λύσεις στα προβλήματά τους.

Κενά υπάρχουν και σε ειδικότητες Γυμναστών, εκπαιδευτικών Γερμανικών, Θεολόγων και εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών, πράγμα που καθιστά τη λειτουργία αυτών των σχολείων πολύ δύσκολη. Η υπερωριακή απασχόληση των υπηρετούντων εκπαιδευτικών που διαπιστώνεται, προκειμένου να καλυφθούν οι απαραίτητες διδακτικές ώρες, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει λύση του προβλήματος. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της αμέσως και να πάψει να στηρίζεται στο φιλότιμο και την αγάπη των εκπαιδευτικών για το σχολείο και τους μαθητές τους.

Τα προβλήματα των σχολείων της Σκιάθου και της Σκοπέλου αναδεικνύουν ένα ακόμη ζήτημα, πέραν αυτού των χιλιάδων κενών στα σχολεία που ταλανίζει όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για την αναγκαιότητα παροχής κινήτρων από το Υπουργείο Παιδείας στους εκπαιδευτικούς, ώστε να επιλέγουν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους σε νησιωτικές περιοχές της Χώρας μας. Τα κίνητρα μπορούν να αφορούν στην ενίσχυση των απολαβών των εκπαιδευτικών, στην παροχή διευκολύνσεων σε θέματα μεταφοράς, σίτισης και στέγασης, στην έμπρακτη αναγνώριση της μακρόχρονης προσφοράς τους σε νησιωτικές περιοχές από την Πολιτεία μέσω τιμητικών διακρίσεων κ.α. Ειδικά για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά η έγκαιρη καταβολή των αποδοχών όσων υπηρετούν σε αυτές τις περιοχές, χωρίς τις καθυστερήσεις που συνήθως παρατηρούνται, δεδομένου ότι αυτοί επιβαρύνονται με αυξημένα έξοδα λόγω της ιδιαιτερότητας του τόπου όπου υπηρετούν.

Ο σχεδιασμός για την παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς, ώστε να επιλέγουν να υπηρετούν σε νησιωτικές περιοχές και η υλοποίησή του πρέπει να λάβει χώρα τάχιστα, για να μην αντιμετωπίσουν τα νησιά μας ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα στο μέλλον. Περαιτέρω, η εφαρμογή του νέου συστήματος κινήτρων πρέπει να χαρακτηρισθεί από σταθερότητα, ώστε να μην αιφνιδιάζονται ακολούθως οι εκπαιδευτικοί που έκαναν τις επιλογές τους σύμφωνα με αυτό.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

1) Γιατί δεν έχουν προσληφθεί ακόμη από το Υπουργείο Παιδείας οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τα νησιά της Σκιάθου και της Σκοπέλου, με αποτέλεσμα να υπολειτουργούν οι εκεί σχολικές μονάδες;

2) Πώς προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει αμέσως τα εκπαιδευτικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία των περιοχών αυτών;

3) Ποια κίνητρα παρέχονται σήμερα στους εκπαιδευτικούς ώστε να υπηρετούν σε νησιωτικές περιοχές; Αποδέχεται το Υπουργείο Παιδείας την ανεπάρκεια αυτών των κινήτρων;

4) Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να ενισχυθούν τα κίνητρα που δίνονται σε εκπαιδευτικούς για να επιλέγουν νησιωτικές περιοχές της χώρας προκειμένου να ασκήσουν τα καθήκοντα τους; Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ως προς την πρόβλεψη και εφαρμογή τους;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

1) ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

2) ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ