• Ερώτηση για την ένταξη γυναικείων ειδικοτήτων στο Νέο Τεχνικό Λύκειο

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔20/08/2013 - 14:59 | Author: Newsroom

    ΕΡΩΤΗΣΗ

    Προς: τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Θέμα: «Ένταξη γυναικείων ειδικοτήτων στο Νέο Τεχνικό Λύκειο»

    Με την αναγγελία του «νέου» τεχνικού Λυκείου ΕΠΑΛ διαγράφηκαν επίσημα από το χάρτη της Δημόσιας Τεχνικής τυπικής εκπαίδευσης όλες οι ειδικότητες που επιλέγονται κυρίως από κορίτσια.

    Οι ειδικότητες που παραμένουν είναι των ναυτικών πλοιάρχων, ναυτικών μηχανικών, γεωπονίας, πληροφορικής, ηλεκτρονικής, ηλεκτρολογίας, οχημάτων, μηχανολογίας, δομικών έργων οικονομικών και διοίκησης. Δηλαδή κυρίως οι ανδροκρατούμενες ειδικότητες. Η αισθητική, η κομμωτική, παραϊατρικές ειδικότητες και πολλές άλλες που επιλέγονται από κορίτσια μεταφέρονται στη δημόσια αλλά κυρίως στην ιδιωτική κατάρτιση.

    Πάνω από 20.000 μαθήτριές δεν θα λαμβάνουν Απολυτήριο Λυκείου και δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε Πανελλαδικές εξετάσεις. Η τεχνική εκπαίδευση όμως δεν είναι κατάρτιση. Τα κορίτσια έχουν ίσα δικαιώματα στην εκμάθηση μιας τέχνης και ταυτόχρονα στην απόκτηση Απολυτηρίου Λυκείου αλλά και στη ισότιμη εισαγωγή τους στα ΑΤΕΙ και ΑΕΙ.

    Στο υψηλό ποσοστό των πληγέντων αυτών γυναικών αξίζει να προστεθούν και οι καθηγήτριες που διδάσκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες και οδηγούνται στην ανεργία. Από τα 2482 άτομα που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι 1823 ήταν γυναίκες, ποσοστό που αγγίζει το 73% των εκπαιδευτικών.

    Από την άλλη, κάποιοι τομείς που εντάσσονται στο Νέο Τεχνικό Λύκειο δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε όλα τα Τεχνικά Λύκεια της χώρας και ιδίως στις μεγαλουπόλεις λόγω έλλειψης αντίστοιχων παραγωγικών δομών, όπως οι ομάδες Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής (Φυτικής Παραγωγής, Ζωικής Παραγωγής, Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών, Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής, Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών) και Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων.

    Επιπλέον, παραπλανάται η κοινή γνώμη ότι ειδικότητες όπως της Αισθητικής δεν υπάρχουν στα Τεχνικά Λύκεια της Ευρώπης αφού είναι γνωστό ότι όχι μόνο υπάρχουν σε αυτό το επίπεδο εκπαίδευσης, αλλά και ότι συντελούν σημαντικά στην ανάπτυξη και στην οικονομία της κάθε χώρας. Οι συγκεκριμένες ειδικότητες δεν είναι μόνο οι πολυπληθέστερες ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης αλλά είναι και εκείνες που εξασφαλίζουν σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση στο μεγαλύτερο μέρος των μαθητών.

    Όλες οι γυναίκες έχουν ισότιμο δικαίωμα τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην εργασία.

    Εκ των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, ερωτάσθε, κύριε Υπουργέ:

    1. Ποιοί είναι οι λόγοι κατάργησης των ειδικοτήτων που απασχολούν κυρίως γυναίκες στην τυπική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;
    1. Οι προαναφερθείσες ειδικότητες, συμβαδίζουν ή όχι σε αυτό το επίπεδο εκπαίδευσης με τα ευρωπαϊκά σχολεία; Πώς αποδεικνύεται αυτό; -αναφέρατε στοιχεία.
    1. Οι προαναφερθείσες ειδικότητες, συνεισφέρουν ή όχι στη Βιομηχανική και Τουριστική ανάπτυξη της χώρας; Πώς αποδεικνύεται αυτό; -αναφέρατε στοιχεία.
    1. Για ποιο λόγο ενδιαφέρεται εκτεταμένα ο Ιδιωτικός Τομέας κυρίως γι αυτές τις ειδικότητες;
    1. Για ποιο λόγο χαρίζονται άδειες των ΣΕΚ στα ιδιωτικά ΙΕΚ κατάρτισης; και

    για ποιο λόγο εντάξατε τις τουριστικές ειδικότητες στα ΣΕΚ που σχετίζονται με τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας ;

    Η ερωτώσα Βουλευτής

    Σταυρούλα Ξουλίδου

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...