Έργα Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας – Κατάλογος Προγραμματικής Περιόδου 2014 – 2020

Κατάλογος έργων Προγραμματικής Περιόδου 2014 – 2020

Η Δράση αφορά στην ένταξη των παιδιών πολιτών τρίτων χωρών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σκοπός της Δράσης είναι να συμβάλλει στην ομαλότερη ενσωμάτωση των παιδιών αυτών στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και εν τέλει στη βελτίωση της κοινωνικής συνοχής. Η λειτουργικότητα της Δράσης εξασφαλίζεται από τις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ) στις Δ/νσεις Π.Ε και Δ.Ε. της χώρας και με το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. Η εκπαίδευση αφορά κυρίως στην εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και της οργάνωσης προγραμμάτων, εκπαιδευτικών παρεμβάσεων …

Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της αναδιάρθρωσης του ρόλου των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και της μετατροπής τους σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), της σύστασης Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και της λειτουργίας των Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ). Στόχος της Πράξης είναι η ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο …

Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με την ενίσχυση των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις, χρησιμοποιώντας το διαθέσιμο προσβάσιμο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για την εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων, καθώς και ειδικά εργαλεία. Συγκεκριμένα, θα ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, άτομα ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και ως Ειδικό …

Η Πράξη αφορά στην ομαλή και αποτελεσματική ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής πολιτισμικής ή θρησκευτικής ιδιαιτερότητας (ιδίως των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες – ΕΚΟ), με τη χρήση ειδικής διδακτικής υποστήριξης. Στο πλαίσιο της Πράξης θα απασχοληθούν εκπαιδευτικοί που θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής και Ενισχυτικά Φροντιστηριακά Τμήματα και λοιπές δομές με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε αφενός …

Η Πράξη αφορά στην υλοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι φοιτούν στο γενικό σχολείο, με στόχο την ενσωμάτωσή τους και την εξασφάλιση της προσβασιμότητας αυτών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό θα απαχολοηθούν 2.300 εκπαιδευτικοί (ΑΠ6: 2.084, ΑΠ8:96, ΑΠ9:120) που θα συλλειτουργούν με τον εκπαιδευτικό της τάξης (παράλληλη στήριξη) και θα …

Η δημιουργία ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ προκύπτει από τη συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας. Η έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση επιχειρείται με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες). Με την συνεπακόλουθη ενοποίηση των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων, αφού ελήφθη υπόψη εισήγηση του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) καθώς …

H σημασία της αναβάθμισης της αγωγής και εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία (EarlyChildhoodEducationCare/ECEC) με δίχρονη προσχολική αγωγή αποτελεί βασικό πυλώνα και βασική προτεραιότητα του Συμβουλίου της Ευρώπης, σχετικά με την αποδοτικότητα και την ισότητα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης (2007). Στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης γίνεται αναφορά για το βέλτιστο ξεκίνημα στη ζωή, με στόχο την προσβασιμότητα, την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού έχοντας ως βασικό επιδιωκόμενο στόχο την …

Η Ενισχυτική Διδασκαλία (ΕΔ) αφορά στην παρακολούθηση αυτοτελούς υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας από ομάδες μαθητών Γυμνασίου που έχουν κενά ή προβλήματα μάθησης.Σκοπός της ΕΔ είναι η επανένταξη των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής, η ενίσχυση της πρόσβασης και της συμμετοχής όλων στο εκπαιδευτικό σύστημα και η βελτίωση της απόδοσης τους χωρίς επιπλέον δαπάνες σε συμπληρωματικά εξωσχολικά μαθήματα. Πιο συγκεκριμένα, η ΕΔ στοχεύει στην ολοκλήρωση της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης και στη δυνατότητα πρόσβασης στη δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης …

Σκοπός της Πράξης είναι η ενίσχυση της χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας κατά τη διδακτική πράξη στην Προσχολική, Α/θμια και Β/θμια Γενική Εκπαίδευση. Θα γίνει προμήθεια, θέση σε λειτουργία και σχετική επίδειξη λειτουργίας του εξοπλισμού ΤΠΕ (σταθερών, φορητών ΗΥ, εξωτερικών σκληρών δίσκων, ασύρματων σημείων πρόσβασης, εξυπηρετητών, διαδικτυακών καμερών, διαδραστικών συστημάτων και σετ ρομποτικής) για την αξιοποίηση των ΤΠΕ και εφαρμογών πληροφορικής σε σχολικές μονάδες (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια Γενικής Παιδείας) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης …

Το φυσικό αντικείμενο του Έργου συνίσταται στην προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε σχολικές μονάδες Προσχολικής Εκπαίδευσης των Νομών Λέσβου, Χίου και Σάμου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, για την ενίσχυση της χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας κατά τη διδακτική πράξη στην Προσχολική Εκπαίδευση. Η προμήθεια περιλαμβάνει εξοπλισμό ΤΠΕ που αφορά στην κάλυψη των αναγκών χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας σε όλα τα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προκειμένου το σχολείο να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις τεχνολογικά εξελισσόμενες απαιτήσεις μόρφωσης και κατάρτισης .
Δείτε αναλυτικά