14-06-16 Επίσκεψη του υπουργού, Νίκου Φίλη, στο 4/θ Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκέριζας του Δήμου Κορινθίων

Ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων

«Παιδεία ισότητας και ποιότητας για όλα τα σχολεία» είπε απευθυνόμενος στους μαθητές του 4/θ Δημοτικού σχολείου Ξυλοκέριζας στην Κόρινθο το πρωί ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, κατά την επίσκεψή του στη Σχολική Μονάδα.

O Υπουργός προσκάλεσε σε συνομιλία τους/τις εκπαιδευτικούς και τον Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του Σχολείου. Από τους δασκάλους και τις δασκάλες ζήτησε να του παραθέσουν προτάσεις, προβληματισμούς και υποδείξεις που θα συμβάλουν στην ανανέωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο Νίκος Φίλης παίρνοντας τον λόγο είπε πως από το νέο σχολικό έτος θα τεθεί σε εφαρμογή μια σημαντική μεταρρυθμιστική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο, η δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ τύπου ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας. Το άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό καθεστώς πολυτυπίας των σχολείων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι έντονες διακρίσεις του παρελθόντος δεν είναι πλέον αποδεκτές. Από το νέο σχολικό έτος 2016-17 θα προσφέρονται τα γνωστικά και διδακτικά αντικείμενα της Πληροφορικής, Θεατρικής Αγωγής, Αγγλικών, Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών και β΄ ξένης γλώσσας στους μαθητές/τριες όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες) και η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος θα είναι για όλες τις τάξεις στις 13:15 και του Ολοήμερου Προγράμματος στις 16:00. Ταυτόχρονα όπου υπάρχει ανάγκη θα λειτουργεί τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών (7:00-8:00).

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος τόνισε ότι στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας και ότι στην τρίτη ώρα προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Ο Νίκος Φίλης επισκέφθηκε τις αίθουσες διδασκαλίας του Δημοτικού Σχολείου και του συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου συνοδευόμενος από τον το Δήμαρχο Κορινθίων, Αλέξανδρο Πνευματικό, τους βουλευτές της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας, Μαρία Θελερίτη, και Γεώργιο Τσόγκα, τον Περιφερειακό Δ/ντη Π&Δ. Εκπ/σης Πελοποννήσου, Πάνο Πετρόπουλο, το Δ/ντη Π. Εκπ/σης, Αλέξανδρο Αντωνίου, τον Διευθυντή του Δημοτικού, Κων/νο Γρηγορίου και τους/τις δασκάλους/λες του Σχολείου. Ρώτησε τους μαθητές της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης τί θέλουν να αλλάξει στο σχολείο τους αλλά και στην εκπαιδευτική διαδικασία, λαμβάνοντας πολλές και ενδιαφέρουσες απαντήσεις.

Ο Υπουργός , Νικος Φίλης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψής του στο Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκέριζας Κορινθίας έκανε τις παρακάτω δηλώσεις

Είδαμε σήμερα ένα σχολείο της ελληνικής περιφέρειας, το Δημοτικό της Ξυλοκέριζας Κορινθίας. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης είχαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς η οποία φανέρωσε τη ζωντάνια που υπάρχει στα σχολεία, η οποία διέπεται από τον προβληματισμό τη συμμετοχή και την προσπάθεια. Το παρόν πενταθέσιο Δημοτικό θα λειτουργήσει την επόμενη σχολική χρονιά, όπως όλα τα σχολεία της χώρας, με το εμπλουτισμένο πρόγραμμα, το οποίο θα εφαρμοστεί από την Πρώτη Δημοτικού και περιλαμβάνει πληροφορική και αγγλικά μέσα στον κύκλο των μαθημάτων αλλά και δεύτερη ξένη γλώσσα. Ακόμα θα υπάρξουν καλλιτεχνικά μαθήματα, θεατρική αγωγή ενισχύεται επίσης και το πρόγραμμα της γυμναστικής.

Θέλουμε ένα σχολείο που θα υπάρχουν και ειδικότητες το οποίο μέχρι τώρα ήταν προνόμιο των παιδιών στα αστικά κέντρα. Το αναβαθμισμένο σχολείο θα είναι πλέον μία πραγματικότητα για όλα τα σχολεία στη χώρα μας, τουλάχιστον από τετραθέσια και πάνω.

Επίσης το ολοήμερο σχολείο θα λειτουργεί στη περιφέρεια χωρίς τις συνήθεις προϋποθέσεις που ισχύουν στις πόλεις δεδομένου ότι έχει αποδειχθεί ότι στη εδώ πραγματικότητα οι γονείς είναι στα χωράφια.

Αυτό δεν μπορεί να μην το λάβουμε υπόψη μας και το ολοήμερο θα ισχύει για όλα τα παιδιά.

Στη συζήτηση που κάναμε με το εκπαιδευτικό προσωπικό έγινε σαφές ότι επιδιώκουμε να έχουμε ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας σύμφωνο με τη βασική κατεύθυνση της επιχειρούμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης: την εμπιστοσύνη στο δάσκαλο.

Διαβεβαιώσαμε του εκπαιδευτικούς του σχολείου ότι από το Σεπτέμβριο εδώ, όπως και όλα τα σχολεία της χώρας, θα λειτουργήσουν χωρίς κενά πλήρη από προσωπικό αλλά και τα βιβλία θα βρίσκονται στην ώρα τους.

Ειδικότερα με πληροφόρησαν ότι σε αυτό το σχολείο ήδη όλα τα βιβλία έχουν σταλεί.

Επίσης στο σχολείο της Ξυλοκέριζας περίπου ένα στα τέσσερα παιδιά προέρχεται από οικογένειες Ρομά.

Όπως με πληροφόρησαν οι εκπαιδευτικοί τα παιδιά αυτά πηγαίνουν πάρα πολύ καλά τόσο στις επιδόσεις όσο και στην ένταξη τους. Αυτό είναι μία ένδειξη σε αυτό που επιδιώκουμε: ένα σχολείο ισότητας και ποιότητας για όλα τα παιδιά. Και όχι ένα σχολείο άκρατου ανταγωνισμού όπου οι μαθητές, όπως έχει ειπωθεί άλλωστε, θα είναι «πελάτες».

Ευχαριστώ ξανά τους εκπαιδευτικούς για την προσφορά τους και πιστεύω ότι η κοινωνία θα πρέπει να αναγνωρίσει τον αγώνα που δίνουν.