Επιμορφωτικό Σεμινάριο «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη μαθητικών βίντεο» 6 – 7 Οκτωβρίου 2017, Σπάρτη Μανουσάκειο Μουσείο Αστικού και Λαϊκού Πολιτισμού του Δήμου Σπάρτης

Το επιμορφωτικό σεμινάριο «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη μαθητικών βίντεο» διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας δια του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων, το τμήμα ς και τον Δήμο Σπάρτης στις 6 – 7 Οκτωβρίου 2017 στο Μανουσάκειο Μουσείο Αστικού και Λαϊκού Πολιτισμού στη Σπάρτη.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ΔΔΕ Λακωνίας σε θέματα σχεδιασμού και δημιουργίας μαθητικών βίντεο στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων. Στο βιωματικό σεμινάριο συμμετείχαν 15 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας.

Εισηγητές του σεμιναρίου ήταν οι Σοφία Παπαδημητρίου, Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης ΥΠ.Π.Ε.Θ., Γεράσιμος Παπαπαναγιώτου, στέλεχος Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης ΥΠ.Π.Ε.Θ. και Παναγιώτης Δαραμάρας, στέλεχος ΥΠ.Π.Ε.Θ. Το σεμινάριο ξεκίνησε με τον χαιρετισμό του υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων του Ν. Λακωνίας, κ. Δημήτρη Βαχαβιώλου και της δημοτικής συμβούλου Σπάρτης, κ. Χριστίνας Μακρυσοπούλου, στην πρόσκληση των οποίων ανταποκρίθηκε η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση .

Η επιμόρφωση επικεντρώθηκε σε εκπαιδευτικές μεθοδολογίες που σχετίζονται με τη δημιουργία βίντεο στην τάξη με στόχο την ανάπτυξη ατομικών, συνεργατικών και ψηφιακών δεξιοτήτων και την ενίσχυση της δημιουργικότητας στα σχολεία.

Κατά τη διάρκεια του διήμερου σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες διερεύνησαν τους τρόπους με τους οποίους το βίντεο αφηγείται ιστορίες, έμαθαν για τις λήψεις και τον ρόλο τους στην αφήγηση, τη δημιουργική χρήση του ήχου και των τεχνικών αφήγησης καθώς επίσης και για την επεξεργασία βίντεο (μοντάζ) κατανοώντας ότι το βίντεο είναι ένα πολύπλοκο, εκφραστικό και αποτελεσματικό μέσο μάθησης.

Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί σε 5 ομάδες σχεδίασαν, έκαναν τις λήψεις, την επεξεργασία και το μοντάζ, δημιουργώντας τα δικά τους βίντεο, τα αξιολόγησαν μεταξύ τους, εστιάζοντας τόσο στην κατανόηση του περιεχομένου όσο και σε μεθοδολογίες που θα μπορούσαν να κάνουν τη διδασκαλία συναρπαστική και ελκυστική στους νέους.